Pienen pojan intiimihygieniasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "arianna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"arianna"

Vieras
Meillä on alle 2 v. poika. Yleensä ollaan kylvetetty se, eikä mitenkään erityisemmin pesty pippeliä, ei siis ainakaan kuten aikuisella miehellä toimitaan. Mun mielestä olen lukenut näin jostain lasten oppaasta, ettei siihen nahkaan tule kajota ja alkaa pestä sieltä alta näin pienellä. Mutta tänään kun nostin pojan kylvystä ja kuivailin, huomasin, että se vehje haiskahtaa :O. Ei punoita eikä ole kipeä. Mitähän pitäisi tehdä? Olenko ollut tyhmä kun en ole sen tarkemmin pessyt...? Vai pitääkö sen antaa haiskahtaa? Jos nyt pesisin ja laittaisin vähän bepanthenia?

Meillä joskus vaipat hiostaa ja päivän illalla koko jalkoväli vähän haiskahtaa. Yleensä ihan kunnon vesipesu kerran pari päivässä riittää. Esinahkaa ei pidä väkisin työntää taaksepäin ja pestä.

Yhtä lailla mä olen noudattanut samaa sääntöä 1v7kk:n kanssa, en ole vetänyt esinahkaa koskaan taakse. Mä kokeilisin varmaan päivän verran taktiikkaa istumakylpy-bepanthen ja menisin sitten lääkäriin näytille, ettei ole tulehdusta.

ihan hyvin voit kylvyn yhteydessä KEVYESTI siirtää esinahkaa vartta pitkin taaksepäin, jos tersaa saa näkyviin niin suoihkuttaa (ei hangata),
Meill'ä parivuotiaasta saanut suihkuteltua, aiemmin ei ole yhtään saanut esille (eikä silloin tarvitsekaan)

No kuulemma esinahkaa ei normaalisti saisi vetää taakse, eli ei tarvitse pestä sieltä alta, mutta jos se haiskahtaa niin kannattaa varmaan varovasti (ei väkisin, vaan hellästi!) vetää hieman taakse ja suihkuttaa alta. Ilmakylvyt vois olla kanssa hyvä, jos poika käyttää vaippaa. Jos ei ala pian korjaantumaan, niin veisin lääkäriin ettei ehdi tulehtua pahasti! Itse olen muutenkin kokenut ihan pientenkin lasten suihkussa pesemisen helpommaksi kuin kylvettämisen.

Yhteistyössä