Pienen vauvan/keskosen vieminen asuntoon, jossa on poltettu tupakkaa sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Melkein kaikki vastaajat olleet siis sitä mieltä, että ei ole hyväksi. Tätä mieltä itsekin. Ikävää mummon kannalta ja täytyy laittaa mies sanomaan sille, että emme voi kyläillä hänen luonaan kun polttaa sisällä. Hyvä vain jos saisimme tueksemme lääkärinkin mielipiteen sairaalasta niin voisi sanoa mummolle, että tämä ei ole vain omaamme kuvitelmaa vaan asiasta on lääkärinkin mielipide. Mummo polttaa kyllä ulkonakin, mutta jostain laiskuudesta tms. johtuen myös sisälläkin. Mies on sanonut hänelle asiasta miksei voi polttaa aina ulkona, mutta eipä ole uskonut. Voihan olla, että lopettaa sisällä polttamisen kun sanotaan ettei me tulla enää kylään vauvojen kanssa koska hän polttaa sisällä ja jos ei polttaisi niin voitaisiin tulla.

En minäkään veisi, mutta kysy vielä sairaalassa sitten ohjeita tähän, ehkä anoppikin helpommin sitten uskoo asian merkityksen, kun olet saanut "viralliset" ohjeet, joiden pohjalta perustella päätöstäsi. Jos siis on tyypiltään anoppi, jolle ei tuoreen äidin mielipide asiasta riitä. Nimim. tällaista on nähty ja kuultu.

Tässä onkin varmaan kyse siitä, että röökiä vedetään edelleen sisällä eli siis siellä on muutakin kuin se haju. Eli esim ei niin, että joskus on poltettu sisällä.

Mutta kyllähän se mummu sentään yrittää tuulettaa. Mutta paras vamaan kysyä sen lääkärin mielipidettä.
Itse muuten muistan lapsuudesta, että mummolassa maistui täytekakkukin tupakalle, kun vaari poltti sisällä. Siihen aikaan ei kai kukaan ollut niin tarkka näitä röökijutuista.

Ei se lapsi siitä hajusta rikki mene. Korostakaa tuuletusta, ettei savua enää ole asunnossa kun menette sinne.

Toki jos et itse pidä hajusta niin mikä pakko sinne on mennä, mutta silloin on turha perustella asiaa lapsen terveydellä.

Eihän se tupakin haju vaarallista ole. Meinaatteko säilöä lapsenne johonki muovikuplaan siihen asti että täyttää 18, vai miten meinaatte esim. ulkoillessa suojella tupakan hajulta? Passiivinen tupakointi tarkoittaa nimenomaan sitä että seisoskelee jonkun tupakoivan välittömässä läheisyydessä ja itsekin hengittää sitä SAVUA.

En veisi lasta tupakanhajuiseen asuntoon, vaikka siellä ei sillä hetkellä olisi poltettu, ja olisi tuuletettu. Vaikka sillä ei olisi vauvan terveydelle haittaa, en laittaisi vauvaani niin epämiellyttävän hajuiseen tilaan. En itse siedä olla tupakan hajussa, niin miksi vauvan pitäisi joutua olemaan? Vauva on täysin riippuvainen vanhemmistansa, ja teen itse kaikkeni, että vauvalla olisi hyvä ja mukava olla. Ei siinä siis ole vain terveydestä kysymys. Ihanan tuoksuinen vauva tupakanhajuun..Njevör.

Eihän se tupakin haju vaarallista ole. Meinaatteko säilöä lapsenne johonki muovikuplaan siihen asti että täyttää 18, vai miten meinaatte esim. ulkoillessa suojella tupakan hajulta? Passiivinen tupakointi tarkoittaa nimenomaan sitä että seisoskelee jonkun tupakoivan välittömässä läheisyydessä ja itsekin hengittää sitä SAVUA.

Ootko sä oikeasti ollu kämpässä missä vedetään 24/7 tupakkaa?
Sitä pinttynyttä nikotiini sontaa on joka paikka täynnä ja se julmettu lemu ei lähe millään tuuletuksilla...

On hieman eri asia et tuuli tuo mukanaa tupakan hajun joka lähtee samantien kuin että pitäis istua siellä kämpässä mikä on keltasena röökistä...

Ja huom. tämän sanoi ihminen joka myös itse tupakoi.

Meillä on huomenna sama tilanne edessä. Mummu polttaa sisällä ja haju on karmiva, se tarttuu kaikkeen. Mutta viedään lapset sinne hoitoon, kun mennään Salpausselälle kisoja katsomaan.
Lapset on 1 v ja 5 v. Ärsyttää, mutta kerran puolessa vuodessa tehdään ehkä yökyläilyreissu tuonne "läävään".

Yhteistyössä