pienet lapset ja hirvenliha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mum

Vieras
saako sitä antaa pienelle lapselle? meillä ei ole neuvolassa mitään puhuttu mut yks kaveri sano mulle että heillä oli sanottu ettei sais antaa ku korkeintaan kolme kertaa viikossa

kyllä meillä on hirvenlihaa syöty siitä lähtien ku on oikeelle ruualle laps alkanu...meillä on jauhelihatkin hirvenlihasta, ja ei viittis tehä eriruokia. Ei ole lapsissa mitään poikkeavuutta huomattu, ihan normi lapsia ovat ;)

Meil on ainakin pakastin piukassa hirvenlihaa ja on annettu pienille lapsille jos vain ovat huolineet. kun olin raskaana niin mulle oikein suositeltiin neuvolassa hirvenlihaa sen vähärasvaisuuden takia joten kyllä se varmaan on turvallista myös pienille lapsille.

tämä tuttu sanoi että heidän neuvolassa oli sanottu, että jotain pitoisuuksia on... ku syö mitä sattuu ne hirvet, siis tienreunoiltaki...

mut mietin vaan että kuin paljo ne lehmät syö ja mitä... aiveeeeeeetä.

jossain keskustelupalstalla (siis keskustelupalstan jutuistahan ei voi tietää onko ne totta vai ei) näytti joku sanoneen, että tukkis verisuonia... yritän ettiä linkin

Alkuperäinen kirjoittaja mum:
jossain keskustelupalstalla (siis keskustelupalstan jutuistahan ei voi tietää onko ne totta vai ei) näytti joku sanoneen, että tukkis verisuonia... yritän ettiä linkin

Siis mun mielestä nimenomaasn ei tuki. Sianliha mieluunmmin sitten tukkii kun on niin rasvaista.

Alkuperäinen kirjoittaja erka:

Siis mun mielestä nimenomaasn ei tuki. Sianliha mieluunmmin sitten tukkii kun on niin rasvaista.

näin mäkin sen maalaisjärjellä ajattelisin

Täh? Ai että hirvenliha tukkii verisuonet? Mites se vois olla mahdollista?

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ideakeittio/keskustelu/t1546046

kolmanneksi viimenen vastaaja, nimimerkillä !

epäilyttää kyllä, että tää on samanlainen urbaani legenda niinku sekin, että sen näkis ruumiinavauksessa, kenellä on ollut tiskikone ja kuka on tiskannut käsin.

Mun mies tuli just tohon viereen ihmettelemään ja tuhisi et ei ne hirvet mitään tien vierestä syö (intohimoinen hirvestäjä ollut jo pitkään :D ).

Usein niitä pimeellä siellä näkyy... Eikö edes pajuja? :D

Sillä mäkin tätä kyselen kun meidän pääravinto liharuuista on ollu vuosikausia, koko lasten eliniän hirvenliha.

Mun mies tuli just tohon viereen ihmettelemään ja tuhisi et ei ne hirvet mitään tien vierestä syö (intohimoinen hirvestäjä ollut jo pitkään :D ).

Usein niitä pimeellä siellä näkyy... Eikö edes pajuja? :D

Sillä mäkin tätä kyselen kun meidän pääravinto liharuuista on ollu vuosikausia, koko lasten eliniän hirvenliha.

:D No jos jonkun pajunoksan on joskus taittanut mut pääasiassa syö kyl rauhallisemmissa paikoissa.

toi kuulostaa kaukaa haetulta mutta sehän on totta että metsistä löytyy vieläkin luonnonkasveista sätrilypitoisuuksia Tshernobylin jälkeen eli jos hirvet sitten "konsentroi" ruoastaan sitä...

aloitin heti, kun naudanliha oli kuvioissa ja huomasin, että ei tule suolioireita eli joskus 6-7kk välillä. Poika nyt 1,5v ja meidän jauheliha on aina pelkkää hirveä.

Alkuperäinen kirjoittaja uts:

toi kuulostaa kaukaa haetulta mutta sehän on totta että metsistä löytyy vieläkin luonnonkasveista sätrilypitoisuuksia Tshernobylin jälkeen eli jos hirvet sitten "konsentroi" ruoastaan sitä...

Eikös isojen järvikalojen syömisessä ole joku rajoitus (iso kuitenkin), yhä. Kun ne ovat myös syöneet pieniä kaloja ja pitoisuudet ovat siis suhteessa isommat.

Yhteistyössä