Pieni luomi, joka hankautuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luominen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luominen

Vieras
Mulla on tullut tuohon hieman vyötärön alapuolelle pieni luomi, joka on jonkin verran kohollaan ihosta. Alunperin luomi oli pienempi kun olen sen ekan kerran nähnyt, mutta edelleen on sellainen nuppineulan pään kokoinen. Luomi on myös jonkin verran tummunut alkuperäisestä, mutta on vielä vaalean ruskea. Eilen huomasin pientä kirvelyä siinä ja ilmeni että housun vyötärö oli hangannut luomea vähän. Luomen alareunaan oli tullut pienen pieni haava ja se hieman punoitti.
Olen täällä nyt pohtinut, että pitäisikö se poistaa? Soitin kyllä jo tk:hon, sinne pitäisi 3 kk odottaa.
Yksityisellä poisto maksaisi monia kymmeniä euroja...
Onko haittaa jos luomi vähän menee rikki? Entä se, että luomi on hieman kasvanut, vaikkakin on edelleen pieni?

:hug: Moi! Mulla on ollut lukuisia määriä luomia kaulalla, ja niitä hankas milloin mikäkin. On mennyt rikki, revennyt, kasvanut ja vaikka mitä. Laita laastari siihen päälle ja odottele se kolme kuukautta. Ottavat sitten pois, kiirettä ei sen kanssa ole, jos ei nyt vaivaa niin pahasti.
On myöskin yksi luomi irronnut yläselästä, kun finni pukkas sieltä alta. Mies puristi finnin ja luomi tuli mukana. Syöpää ei ole vielä tullut.

Kannattaa harkita sen poistattamista, kun altistuu jatkuvasti hankaukselle. Ei sillä poistolla varmaan mikään hengenhätä ole, ehtinee tehdä sen siellä terveyskeskuksessakin.