"pieni" masu..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
en ole itsekään sävyisimmästä päästä kommentteineni, mutta naisilta sitten tunnetusti irtoaa.. varsinkin hoitsuilta..kävin duunipaikalla hoitamas pari juttua pois alta, olen saikulla supistusten takia, rv 30 lopuillaan.. ja kuinka ollakaan mulla on "aivan kamalan pieni maha", siis "miten se on noin pieni?!" jumalatonta taivastelua, niin et kävi kaiken muun murheen lisäks oikeen itteekin vaivaamaan.. kiloja tullut ehkä 7, olen aina ollut solakka, bmi 18-19, 19 kun aloin odottaa.. tiedän, tiedän, ollaan erilaisia kaikki, mut asenne oli tosiaan vähän vinollaan, kävi vituttamaan huolella, ei yleensä kiinnosta tollaset kommentit piiruakaan..

Joo, tiedän :/

Eipä ne nyt jo synnyttäneenä harmita mutta jukopliuta otti odotusaikana päähän kun se "maha on niiiiiiin pieni", "voiko noin pienessä mahassa normaalinkokoista vauvaa ollakaan".

Ja kumpikin lapsista painoi syntyessään yli 3,5kg, ihan vaan huomautuksena...

Älä sure, ei se vissiin ikinä ole sopivan kokoinen muiden mielestä.. Itselläni taas oli liian iso maha, (vaikka sf oli aina keskikäyrällä) ja sitä kanssa jaksettiin päivitellä. Harmitti.

Tommosia turha ressata, itelläni rv 27 menossa, eikä oo mikään iso kumpu. Viime raskaudessa raskaus ei edes lähes näkynyt näillä viikoilla vielä. Ja sitäpaitsi se ei harmita ollenkaan raskauden jälkeen kun maha palautuu niin äkkiä entiselleen. Jätä tommoset kommentit omaan arvoon, parasta ja pääasia on että lapsi on terve ja molemmat voi hyvin. Sillä koolla oo mitään merkitystä!

ultrassa kaik ok, mitat ok, ok ja ok, itsekin ymmärrän hyvin asian, vauva ainakin täl hetkel voi hienosti.. kaikki ei kai heitä puntarin neulaa yli satasen ollessaan raskaana, paras kommentti oli tosiaan just toi, et onko se nyt ihan oikeasti oikean kokoinen, kun on noooiin piieeni masu.... prkl.. pienet asiat ne siis eniten vituttaa.. ;) tuntuu et toi masu katoaa jo pituudenkin takia, plääh. ja kun ihmisillä on oikeitakin ongelmia täs maailmas niin tää nyt sitten vaivaa mua..

Minäkin loukkaannuin raskausaikana monesti, kun ihmiset kommentoivat kuinka iso mahani onkaan. Ihmiset osaavat olla tosi ajattelemattomia. Ei sille mahan koolle nyt kauheasti voi. Itse olen lyhyt, joten ei ollut tilaa ylöspäin, joten maha sitten kasvoi. Painoa raskausaikana ei tullut kuin hieman alle 10kg ja ne kaikki lähtikin synnytyksen jälkeen.
Silti sitä murehti ja pohti oliko mahani tosiaan niin jättimäinen, että sitä piti kommentoida usein.

Kai ne vaan on noita kun on pakko keksiä jotain kommentoitavaa siitä vatsasta?

Itse olen aina kuullut tuota päinvastaista. Esikoisen kohdalla saattoi vielä tuntua mukavaltakin, mutta kolmannella kertaa on jo aikasen kyllästynyt noihin "oletko nyt ihan varma ettei niitä ole kahta???" kommentteihin. ("juu, nyt rv 37 meneillään ja ultrattu on jotain 7-8 kertaa vissiin, viimemmäksi 4d-ultra rv28 eli voihan siellä jossain tietty olla toinen piilossa...")

Minäkin loukkaannuin raskausaikana monesti, kun ihmiset kommentoivat kuinka iso mahani onkaan. Ihmiset osaavat olla tosi ajattelemattomia. Ei sille mahan koolle nyt kauheasti voi. Itse olen lyhyt, joten ei ollut tilaa ylöspäin, joten maha sitten kasvoi. Painoa raskausaikana ei tullut kuin hieman alle 10kg ja ne kaikki lähtikin synnytyksen jälkeen.
Silti sitä murehti ja pohti oliko mahani tosiaan niin jättimäinen, että sitä piti kommentoida usein.

sama täällä, jo ennen puoltaväliä alkoi tulla kauhisteluja mahan koosta kuopusta odottaessani. paitsi mulla kyllä tuli painoakin reippaasti...

tai no en loukkaantunut, mutta välillä se tympäisi..

ihmiset kommentoi aina raskausmahaa, osoittavat sillä tavalla huomanneen sen. älä välitä, vaikka ärsyttäisikin, ei noilla kommenteilla ole mitään väliä.

yhtä kommenttia jäin kyllä miettimään mutta vain huvittuneena: olin menossa synnyttämään. oli yöaika ja piti soittaa jotain kelloa osaston ovella. kätilö tuli avaamaan ja olin luonnollisesti astumassa sinne sisäänpäin. hän seisoi edessä "mihin sä olet menossa?" vastasin: "tulin synnyttämään". kätilö: "siis SINÄ olet tulossa SYNNYTTÄMÄÄN????". menin niin hämilleni, että taisin vain sanoa jotain "niin, huomenna on laskettu aika mutta tämä syntyy jo". kätilö oli jotenkin vihainen, tuhahti ja sanoi että no kyllä on pieni maha!

Yhteistyössä