pieni ongelma keittiösuunnittelussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keittiöön uutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keittiöön uutta

Vieras
Täältä saa välillä hyviä vinkkejä remontoimiseen ja sisustamiseen, joten kyselen vinkkejä seuraavanlaiseen ongelmaan:

Kuvassa näkyy vasemmalla meidän entinen pakastin, joka on vielä toimiva, mutta siitä pitäisi päästä eroon, sillä vieressä ollut samankokoinen jääkaappi hajosi jokin aika sitten ja ostettiin sen tilalle jääkaappi-pakastin. Kun siis saamme jonnekin annettua tuon pakastimen, pitäisi keksiä, mitä sen tilalle voisi laittaa. Kyseessä on siis aika syvä aukko (noin 60 cm) ja korkeuttakin on 186 cm.

Toimiva juttu olisi joko siivouskaappi tai sitten astiakaappi. Ikean ja olisiko netanttilan valikoimat katsoin läpi ja mikään valmisjuttu ei ole sopivan kokoinen tuohon. Osaisin tehdä itse, jos olisi paikka, jossa tehdä, mutta ei ole, joten valmista pitäisi ostaa. Mikään avohyllykköhommeli ei kiinnosta.

Olisiko vinkkejä?!

Mahtuuko tilaan joku vaikka 60 senttiä leveä kaapin runko? Itse muutin keittiössä tällaisen valtavan siivouskomeron astiakaapiksi ostamalla kaappiin useita ylimääräisiä hyllylevyjä. Voi pojat, että siihen tilaan mahtuikin astioita sen jälkeen.
Jos rungon ja seinän väliin jää vielä tilaa, niin siinä on oiva kolo vaikka kotitaloustikkaille ja/tai silityslaudalle.
Kaapin runkoon ovi ja kolo jää avoimeksi. Toinen vaihtoehto on jättä ovi pois ja verko kiskon varaan peittämään koko aukon.

[QUOTE="Vieras";28412003]Mahtuuko tilaan joku vaikka 60 senttiä leveä kaapin runko? Itse muutin keittiössä tällaisen valtavan siivouskomeron astiakaapiksi ostamalla kaappiin useita ylimääräisiä hyllylevyjä. Voi pojat, että siihen tilaan mahtuikin astioita sen jälkeen.
Jos rungon ja seinän väliin jää vielä tilaa, niin siinä on oiva kolo vaikka kotitaloustikkaille ja/tai silityslaudalle.
Kaapin runkoon ovi ja kolo jää avoimeksi. Toinen vaihtoehto on jättä ovi pois ja verko kiskon varaan peittämään koko aukon.[/QUOTE]

Kiitos tosta silityslautavinkistä! Täytyy se mielessä googlettaa lisää. Katsoin ikean rungot jokin aika sitten ja ne olivat liian kapeita muistaakseni, mutta toi kolohomma voisi ratkaista sen.

Lisää ideoita kellään?

Jos ostaisi pyörillä olevan kaapin(rungon), niin koska ne ei yleensä ole noin syviä, voisi sinne taakse jäävään koloon laittaa jotain. Imuri olisi mahtava saada piiloon, mutta se ei varmaan mahtuisi sinne taakse...

[QUOTE="vieras";28412037]Ota yhteys johonkin keittiökalustefirmaan. Saat sellaisen kaapin kuin haluat paikalleen asennettuna.[/QUOTE]

Tämä on toki vaihtoehto mutta alustavasti etsitään jotain halvempaa ratkaisua :-)

Miksi pakastin pitää saada pois? Ja miten vähän teillä on pakasteessa tavaraa jos pärjäätte jääkaappi/pakastin-yhdistelmällä?

Mietin vain kun meillä on kaappipakastin keittiössä ja kaksi arkkupakastinta varastossa...

Me ollaan tilattu keittiöön ja muuallekin taloon sopivia kaappeja puusepältä. Ei siis ole tehnyt niitä itse meille puusta (johan tulisi hintaa :D) vaan hänellä jokin paikka josta tilaa niitä osia ja kasaa niistä sitten sopivia kokoonpanoja.

60cm kaappi on aika syvä esim. ruuille tai astioille (takaa vaikea saada tavaraa), joten laittaisin sinne sisälle vedettäviä koreja. Koko korkeudelta en ehkä laittaisi kaappia, vaan alle sopiva määrä sopivan korkuisia vetolaatikoita.

[QUOTE="miksi";28412131]Miksi pakastin pitää saada pois? Ja miten vähän teillä on pakasteessa tavaraa jos pärjäätte jääkaappi/pakastin-yhdistelmällä?

Mietin vain kun meillä on kaappipakastin keittiössä ja kaksi arkkupakastinta varastossa...[/QUOTE]

Olihan se luksusta, kun oli iso jääkaappi ja iso pakastin mutta kyllä me vaan pärjätään tolla yhdistelmällä.

[QUOTE="vieras";28412138]Me ollaan tilattu keittiöön ja muuallekin taloon sopivia kaappeja puusepältä. Ei siis ole tehnyt niitä itse meille puusta (johan tulisi hintaa :D) vaan hänellä jokin paikka josta tilaa niitä osia ja kasaa niistä sitten sopivia kokoonpanoja.

60cm kaappi on aika syvä esim. ruuille tai astioille (takaa vaikea saada tavaraa), joten laittaisin sinne sisälle vedettäviä koreja. Koko korkeudelta en ehkä laittaisi kaappia, vaan alle sopiva määrä sopivan korkuisia vetolaatikoita.[/QUOTE]

Täytyy vähän hintoja kysellä. Pelkään vaan, että tulee liikaa hintaa, kun ajateltiin ihan parilla sadalla pärjätä.

Kato ikeasta keittiöpuolelta 'kaapit integroitaville kodinkoneille' ne on just tuohon oikeankokoisia, niihinhän ei oo pakko mitään kodinkonetta laittaa vaan voi laittaa mitä haluaa, kaappeja ja laatikoita.
http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/spr/39879116/

Entäs jos laittais vetolaatikoita alas ja päälle taso. Mun mielestä ois kätevää jos jääkaapin vieressä olis laskutilaa.Kauppakassien laskemista, voileipien tekoa ym. varten.

[QUOTE="Vieras";28412341]Kato ikeasta keittiöpuolelta 'kaapit integroitaville kodinkoneille' ne on just tuohon oikeankokoisia, niihinhän ei oo pakko mitään kodinkonetta laittaa vaan voi laittaa mitä haluaa, kaappeja ja laatikoita.
FAKTUM Kork kaap MW6 + ltk/ov, Nexus koivuviilu - 60x211 cm - IKEA[/QUOTE]

Toi uunia varten oleva olisi ainoa täydellisen kokoinen mutta siihen ei varmaan saa ovea. Täytyy mennä varmaan paikanpäälle kyselemään. Kiitos vinkistä!

Entäs jos laittais vetolaatikoita alas ja päälle taso. Mun mielestä ois kätevää jos jääkaapin vieressä olis laskutilaa.Kauppakassien laskemista, voileipien tekoa ym. varten.

Meillä on ton nykyisen jääkaapin toisella puolella taso. Toi on vaan aika kolkko toi aukko, joten se olisi paras, jos saisi kokonaan piiloon, mutta jos laittais tason, niin voisihan sitä taustaa siistiä jollain kivalla maalilla tai ehkä tapetilla. Kaappeja kyllä tarvisi paljon lisää.

Toi uunia varten oleva olisi ainoa täydellisen kokoinen mutta siihen ei varmaan saa ovea. Täytyy mennä varmaan paikanpäälle kyselemään. Kiitos vinkistä!

Kyllä siihen pitäis ovi saada, meillä on noita pari, toisessa on se uuni ja toisessa jäkaappi. Se itse runko ei minusta mitenkään eroa muista kaapin rungoista eli siihen voi kyllä kiinnittää mitä itse tykkää.

Siirtäkää se jääkaappipakastin siihen pakastimen tilalle ja kääntäkää ovet aukeamaan toiseen suuntaan. Jatkakaa sitä olemassa olevaa tasoa nykyisen jääkaappipakastimen paikalle ja alle niitä kaappeja/vetolaatikoita.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S09892464/

Tää kävisi myös kooltaan mutta mitä tonne sitten laittais sisälle, että olisi hyödyllinen?? Tason päälle tietty sais mikron ja kahvinkeittimen etc, niin muut vähäiset tasot tulisi hyötykäyttöön.

Siirtäkää se jääkaappipakastin siihen pakastimen tilalle ja kääntäkää ovet aukeamaan toiseen suuntaan. Jatkakaa sitä olemassa olevaa tasoa nykyisen jääkaappipakastimen paikalle ja alle niitä kaappeja/vetolaatikoita.

Ei valitettavasti toimi, kun siinä jääkaapin ja tason välissä on kiinteä ohut seinä, jota tarvitaan noitten kylmäkaappien yläpuolella olevien kaappien tukena.

Jos sulle käy tommonen matalaki, niin menishän sinne se tavallinenki pöytäkaappi laatikoilla, sitä on kahta korkeutta ja leveyttä(myös se60 leveä) esim http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/spr/79852638/

Täytyy vähän hintoja kysellä. Pelkään vaan, että tulee liikaa hintaa, kun ajateltiin ihan parilla sadalla pärjätä.

HArmi kun en muista/osaa yhtään eritellä hintoja noille meidän kaapeille ja mieskään ei ole paikalla nyt, se varmaan muistaisi :) Lisäksi ollaan tilattu samalta puusepältä ihan huonekalukaupan huonekaluihin "varaosia", esim. vaatekaappiin uusi vetolaatikko, kun lapsi hajotti vanhan.

Kiitos vielä vinkistä niistä kaapeista integroitaville kodinkoneille. Tässä olisi halvalla kaappi, josta saisi siivouskaapin helpolla! Kyllä kannatti laittaa tänne kysely. Kiitos kaikille auttajille. Mä olen missannut ikean sivuilla monta juttua, kun en esim. tajunnut muuttaa leveyttä ja katsoin vaan sen ekan pikkukuvan kokotiedot ja hylkäsin siksi monta kaappia. Jee.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S79852600/

Yhteistyössä