Pieni sikiö,keskenmeno tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi hitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi hitto

Vieras
Moi kaikki varhaisultrassa käyneet! Minkäkokoisia pikkusikiön alkuja teillä on ollut noin 6-7 viikoilla? Mulla "piti" olla viikkoja n. 7,eikä oikeastaan voi olla montaa viikkoa vähempää,ei sitten millään! Niin hoitaja meinasi että vastaa jotain viikkoa 5,koska koko oli noin 3 mm. Mut yhden neuvolasta saadun vihkon mukaan viikolla 6 koko on 1-3 mm ,mutta taas nettisivujen mukaan pitäisi olla enemmän. Syke näkyi ja ruskuaspussi vai mikä lie.Eihän viikolla 5 nyt näy sykettäkään yleensä,vai näkyykö?
HELP!!

Harmi kun sattui niin tumpelo ultraaja :(

Syke näkyi. Siellä on elämää.

Ole rauhassa. Siellä on ihan oikeasti vauva. Keskenmenolle et pysty tekemään nyt mitään sitä ehkäistäksesi (edistäminen on toinen juttu).

Koko raskausaika on täynnä kauhuja, jos niitä lähtee pohtimaan. Juuri nyt sinä tiedät, että sisälläsi sykkii toinenkin sydän.

Mulla on näkynyt syke molemmissa raskauksissa 5+3 suunnilleen. Ja molemmissa raskauksissa on laskettu aika mennyt 3 viikkoa eteenpäin menkkojen mukaisesta ajasta.

Joo minä tuossa laskeskelin eri nettilaskureitten avulla et ultrassa olisi voinut olla jotain 6+1 ihan hyvästi vaikka neuvolan mukaan olisi ollut 7+1,miten se voi noin heittää? Millä periaatteella ne neuvolassa sen laskee??Sit tuo kokokin ois ollu varmaan ok.Mulla pitkä kierto noin 31,eikö ne neuvolassa laske sen mukaan?

ihmiskroppa on ihmeellinen. Miehen siittiöt voivat elää naisen sisällä jopa 5 päivää!!! Itselläni oli ollut ovulaatio vasta siinä vaiheessa kun kuukautisten olisi jo pitänyt alkaa, raskaustestejä tehtiin monta, mutta eiväthän ne mitään näyttäneet koska hedelmöitys oli vasta tapahtunut 2 viikkoa "myöhässä". Itselläni oli myös pitkä kierto 31-34 päivää, mutta yllättäen tämä yksi oli ollut vielä pidempi. Ja ultrassakin käytiin sitten monta kertaa kun sikiö ei kerran vastannut viikkoja, vaikka itse tiesin hyvin ettei voi vastatakaan koska raskaustesti näytti plussaa niin myöhään... Syke näkyi, elämää siis on!!!!! neuvolan raskauskiekko laskee aina sen mukaan että kierto olisi 28 päivää. Onnea odotukseen ja tarrasukkia!!!

Neuvolan raskauskiekko ei tod laske aina 28 mukaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap., kyllä munkin alkuraskauden ultrassa epäiltiin viikkoja olevan vähemmän, mutta sitten loppujen lopuksi np-ultra määrittää tarkemmin(?) sen la:n.

Alkuperäinen kirjoittaja Eihätiämitiä:
Neuvolan raskauskiekko ei tod laske aina 28 mukaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap., kyllä munkin alkuraskauden ultrassa epäiltiin viikkoja olevan vähemmän, mutta sitten loppujen lopuksi np-ultra määrittää tarkemmin(?) sen la:n.

laskee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja kaikilla paikkakunnilla ei tehdä np-ultraa

Alkuperäinen kirjoittaja hfuhflsuiahl:
Alkuperäinen kirjoittaja Eihätiämitiä:

laskee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja kaikilla paikkakunnilla ei tehdä np-ultraa

Mitäs siihen sanot, kun olen ollut kahden neuvolan asiakkaana Helsingissä ja molemmissa on laskettu oman oletetun kierron pituuden mukaisesti, eli siis omalla kohdallani 30 pv.

Miten sinä voit tietää, että joka paikassa lasketaan 28 pv:n mukaan, kun et varmasti ole ollut jokaisen neuvolan asiakkaana.

Voisit myös katsoa, että tuon "np-ultra" lauseen perästä löytyy "(?)", joka viittaa siihen, ettei tieto välttämättä joka paikassa päde, vaan on epävarmaa. Tämä siis myös siksi, että olen kuullut muilta np-ultrissa käyneiltä, että np-ultran määrittämää laskettua aikaa, ei ole kuitenkaan aina vaihdettu "viralliseksi" lasketuksi ajaksi.

Mulle sanottiin, että jos np-ultran lasketun ja varhaisultran lasketun ajan muutos on yli viikko, niin aika muutetaan. Itselläni se oli 4pv eikä muutettu, ystävälläni oli 9pv ja muutettiin.

Yhteistyössä