Pieni talo preerialla faneja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minä olen. Ihmettelyä nostaa vain, että mikä oli sarjassa lasten ikäero oikeasti. Siis ei todellisuuteen perustuen koska Esim. Alberttia tai muita perheeseen adoptoituja lapsia ei tosielämässä ollut!

Mikä oli siis sarjassa ikäero lapsilla? Onko sitä edes kerrottu missään!?

Mary, Laura, Carrie, Grace. Ja jos vielä adoptoidut eli Albert, James, Cassandra.

Aluksi ajattelin, että Lauralla ja Marylla on maks 3 vuotta mutta sitten Mary meni naimisiin ja Lauralla aina vaan ne letit päässä monta vuotta sen jälkeen ‍♀️

Carrie ehkä 4-5 vuotta Lauraa nuorempi mutta sekään ei tunnu sarjan mukaan todelliselta koska Laura meni naimisiin 16-17 vuotiaana ja sai vauvan käsittääkseni yli vuoden naimisissa olon jälkeen ja Carrie vaikutti vielä pikkutytöltä.

Onko kukaan muu miettinyt näitä? Ja ei kai sillä ole edes väliä mutta ärsyttää kun sarjassa näitä ei kerrota edes suuntaa antaen

Sarjaa olen aikoinaan seurannut ja tykkään edelleen. Ikäerot ei mieltä silloin vaivannut. Aikoinaan myös ymmärsin, että ennen naimisiin mentiin nuorina ja isovanhemmiksi tultiin nelikymppisinä. Eli saattoipa esikoisen vauva pyöriä samassa kehdossa tätinsä kanssa :)

Samansuuntaista iän hämärtymistä löytyy myös muissa tv-sarjoissa. Epäselvin esim. Kauniissa ja rohkeissa :LOL:

Niillä oli oikeasti monta lasta. Siis Lauran vanhemmilla. Ja oikeasti ei se isosisko Mary sokeana päässyt naimisiin ja töihin, vaan eli sukulaisten kanssa.

Muistaakseni sukukaan ei jatkunut. Lauralla oli lapsi, joka ei sitten enää saanut lapsia. Eikä kai muutkaan ingallsien lapset.

Mua ihmetyttää, miten kylmästi vaan suku ja vanhemmat hylätään ja lähdetään hevon kuuseen. Vanhemmat Charles ja sen vaimo lähti idästä eikä koskaan käyneet enää katsomassa esim vanhempiaan.

Samoin oli aiemmat lähteneet enkusta tuonne.

Mua ihmetyttää, miten kylmästi vaan suku ja vanhemmat hylätään ja lähdetään hevon kuuseen. Vanhemmat Charles ja sen vaimo lähti idästä eikä koskaan käyneet enää katsomassa esim vanhempiaan.
Siihen aikaan sitä ei lähdetty piipahtamaan kylässä. Etäisyyden kuljettiin hevosilla, ehkä jopa junalla ja siksi aikaa olisi pitänyt järjestää maatilalle hoitaja jne.
Nykyäänkin löytyy sukulaisia, jotka asuvat samalla kylällä käymättä koskaan kahvilla.