Pieni talo preerialla.

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Muistin että sarja oli vähän siloiteltu mutta tuo synnytys :x . Kuka hymyili synnytyksessä kun supisteli??

Laura kysyi isältään : "Synnytys sattuu?"
Isä: "Sattuuhan se, mutta äitinne sanoo että se on iloista tuskaa."

Mä olin ainakin tosi iloinen kun sattui supistelut... Ihan hihkuin riemusta joo... :kieh:

Toi on ihana sarja!
Aattelin itekkii kuinka helposti synnytys entisaikaan kävikään! Ähkäsy ja kaikki valmiina! Tuli kauhee itku kun se vauva kuoli.
Jäin miettimään että mitähän sen Laura oikein meinaa, kun lopussa kävi sen papin luona juttelemassa ja sit halus sen maailman parhaimman päivän?!

Joo kyllähän se vähän pisti hymyilyttämään... Synnyttävä äiti vähän henkäilee vaakatasossa, ponnistaa täysin äänettömästi muutaman minuutin ajan ja sitten ei muuta kuin riemua puhtaissa lakanoissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Toi on ihana sarja!
Aattelin itekkii kuinka helposti synnytys entisaikaan kävikään! Ähkäsy ja kaikki valmiina! Tuli kauhee itku kun se vauva kuoli.
Jäin miettimään että mitähän sen Laura oikein meinaa, kun lopussa kävi sen papin luona juttelemassa ja sit halus sen maailman parhaimman päivän?!

Tätä jäin minäkin miettimään...

Mä en oo ikinä tajunnut, että lapselle pitää valehdella, ettei synnytys oikeastaan paljoa satu, tai ettei äiti siitä kärsi.

Mullekkin äiti sanoi, että kyllä se sattuu, mutta sen äkkiä unohti kun sai vauvan syliin. no en minä ainakaan unohtanut, toki se sattuu vielä synnytyksen jälkeenkin. mä en suostu valehdella siitä lapsille, vaan jos ne kysyy, mä kerron, että se sattu enemmän ku mikään ikinä on sattunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en oo ikinä tajunnut, että lapselle pitää valehdella, ettei synnytys oikeastaan paljoa satu, tai ettei äiti siitä kärsi.

Mullekkin äiti sanoi, että kyllä se sattuu, mutta sen äkkiä unohti kun sai vauvan syliin. no en minä ainakaan unohtanut, toki se sattuu vielä synnytyksen jälkeenkin. mä en suostu valehdella siitä lapsille, vaan jos ne kysyy, mä kerron, että se sattu enemmän ku mikään ikinä on sattunut.

Älä ota kaikkea niin todesta..Katsos ohjelmat on ohjelmia

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Älä ota kaikkea niin todesta..Katsos ohjelmat on ohjelmia

On joo, mutta siinä näkee vaan jotain sen ajan ihmisten asenteistä, eli milloin tuo siis on tehty. Tosin myös uusissa ohjelmissa on vähän se asenne, että synnytys on jotenkin koominen juttu, eikä se nyt niin kauheasti satu.

sehän on vain telkkarisarja ja lämminhenkinen ja perhekeskeinen. Ihan mukava noiden kaikenmaailman nykysarjojen rinnalla tai ns realityohjemien rinnalla varsinkin.
pientä taloa katsotaan kakkosen kanssa ja nuorimman kanssa katsottiin saariston lapsia ja molemmat vieläpä poltan/poltin levyllekin.
Elämä on elämää ja sarjat on sarjoja mutta eikö se fiktio voi olla joskus ihan harmitonta ilman elämän raakuuksia ja tämän päivän kieroilua

kyllä mä oon katsonu näitä nykyaikaisia ohjelmia ja todennu et synnytys kuvataan jotenki tosi helpoksi ja siistiksi hommaksi. paras on se ku jossain ohjelmassa vauva oli iso, varmaan 6kk, syntyi ihan puhtaana ja melkein istui sylissä. ja komedioissa on aina samat jutut äiti kuristaa isää ja kiroo sen alimpaan helvettiin yms.

Alkuperäinen kirjoittaja äksy ämmä:
kyllä mä oon katsonu näitä nykyaikaisia ohjelmia ja todennu et synnytys kuvataan jotenki tosi helpoksi ja siistiksi hommaksi. paras on se ku jossain ohjelmassa vauva oli iso, varmaan 6kk, syntyi ihan puhtaana ja melkein istui sylissä. ja komedioissa on aina samat jutut äiti kuristaa isää ja kiroo sen alimpaan helvettiin yms.

tuo on totta. Kerran irvistää ja ähkäisee ja siinä se lapsukainen sylissä onkin.

Yhteistyössä