Pieni vai iso ikäero lapsille? Kumpi parempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän pennuilla ikäeroa 3v4kk ja olen tosi onnellinen että ei tehty niitä pienemmällä ikäerolla, on niin paljon helpompaa noiden kans kun isompi osaa tehä kaikki jutut itse. Silti olen välillä väsynyt ja tuntuu ettei jaksa, en edes halua kuvitella miten ois jaksanu jos ois olleet pienellä ikäerolla. En tiedä tehdäänkö kolmas lapsi, mut jos tehdään niin saa tulla ikäeroa kakkosen ja kolmosen välillekin, en halua olla mikään ihmisraunio. Mun mielestä on tärkeetä et kerkee lasten syntymien välissä hoitaa ittensä kuntoon=nukkua.

Meillä on ekan ja tokan välissä 1v9kk, leikkivät hyvin yhdessä. Seuraava väli 1v.8kk ja jälkimmäisetkin leikkivät hyvin. Kaikki kolme yhdessä sopivat samoihin leikkeihin, mutta eka ja kolmas eivät niinkään keksi yhteistä leikkiä, mutta eivät pahemmin tappelekaan.
Neljäs lapsi syntyi, kun kolmas oli 3v. Kuopus on nyt vajaa 2v ja "kiusaa" kaikkia muita.

Meillä lasten ikäero on 1v7kk. Poika on nyt 2,5v ja tyttö 1v. Rankkaa on ollut ajoittain, ja liittyen nukkumisiin. Tosin helppoa on ollut se että päivällä kerkee itekseen touhuilee vaikka mitä kun lapset viihtyvät niin hyvin yhdessä omissa puuhissaan. Kyllä mä olen iloinen että tehtiin lapset näin pienellä ikäerolla, on ollut niin paljon enemmän positiivisia kokemuksia, kuin huonompia.

Mutta kolmatta en haluaisia ihan heti, siitä tulisi varmasti liian rankkaa mulle. En edes ole varma haluanko enää lapsia, mutta jos haluaisin niin varmaan sitten kun esikoinen lähtee kouluun...Voisi olla kotona sitten. Kukapa tietää mitä sitä vielä joskus haluaa =)

jos meille toista tulee niin isolla ikäerolla, ainakin 6 vuotta. en oo koskaan ymmärtäny miksi pitäis olla pieni ikäero, kavereita saa muualtakin kuin sisaruksista ja saanpahan ainakin keskittyä yhteen vauvaan ja taaperoon kerrallaan. plus mie en jaksais sitten millään kahta pientä yhtäaikaa.......

No mun lapsilla on ikäeroa 13v reilu. On aika yhdistelmä kun on uhma ja murrosikäinen. Oisin tehny toki joo aikaisemmin jos vain oisi suotu. 10 vuotta oli yritystä tätä kuopusta ennen!

Meillä lapset syntyneet

Tyttö 03/2000

Tyttö 03/2002

Poika 01/2005

Tytöt on hyvät kaverit keskenään ja poika siinä sivussa... =)
Kolmatta olisi yritetty aiemminkin, että olisi ollut keskimmäiseen 2 vuotta ikäeroa, mutta kuviteltiin siinä vaiheessa, että yritetään vasta myöhemmin ILTATÄHTEÄ.

Sitten tyttöjen ollessa 4 ja 2 vuotiaat, ajateltiin ettei jakseta kyllä odottaa niin kauaa, että vasta myöhemmin yritettäisiin kolmatta... :whistle:

Sopivat ikäerot meidän lapsilla (ja olisi tuota poikaakin voitu aiemminkin jo yrittää ) ... :heart:

Meillä ikäeroa on 1v 11kk ja kyllä se ainakin nyt on vielä raskasta, kun toinen on uhmassa ja toinen kaipaa vielä täyden perushoidon. Mutta uskon vakaasti siihen, että kyllä tämä jossain vaiheessa helpottuu ja muuttuu hyväksi asiaksi.
Oon kyllä miettinyt, että en seuraavaa halua ennen kuin molemmat lapset ovat jo omatoimisia olleet jo jonkin aikaa.

Yhteistyössä