pieni vauva tulossa!muita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -äittä-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

-äittä-

Vieras
olis mukava tietää teidän muiden painoarvioita rv 26-27.

itellä tulossa taas pieni tyttö vauva ilmeisesti,ainakin ultrien mukaan.

painoarvio kontrolli käynnillä viikolla 26+5 oli noin 860g...ja se tytön keskivartalokin on kuulemma todella hoikkaa mallia.

(esikois tyttö painoi syntyessään 3kg,45cm,
omat mitat:160\55)

välillä vaan huolettaa kuitenkin et onko kaikki ok jne...kontrolleissa kun joudun käymään...

onko muita jolla kokemuksia asiasta?

Meidän tyttö oli vain vähän päälle parikiloinen syntyessään täysiaikaisena. Syynä oli istukan huono kiinnittyminen, kai. Tyttö on siis terve, normaalisti kehittynyt ja reipas kohta puolitoistavuotias nyt! Pieni kooltaan on edelleen ja tulee varmaan aina olemaankin, nimittäin pieniä ollaan me vanhemmatkin. Mutta tuo tytön syntymäkoko johtui kuitenkin istukkaongelmista.

Huoli oli odotusaikana hirveä ja kaikkea kamalaa sitä ehti miettiä, mutta kaikki viittasi jo odotusaikana terveeseen, vain pienikokoiseen vauvaan. Ja semmoinenhan sieltä putkahtikin sitten!

Ymmärrän täysin sun huolen! Koita kuitenkin aatella, että suurin osa lapsista syntyy terveenä ja jotkut vaan on pieniä. Meidän tyttöä myös ultralla tutkittiin tiiviisti odotuksen loppupuoli ja painoarviot oli todella pieniä. Mahakin mulla oli olematon ja se huolestutti vielä lisää. Mutta tosiaan täysin terve tyttö tuli, ei ollut alussakaan mitään ongelmia (sokerit, lämmöt normaalit). Todennäköisesti teillekin tulee vaan tavallista sirompi pieni, tai sitten ottaa kasvuspurtin loppuviikoilla! Tsemppiä sulle odotukseen!

Siskoni ja minä ollaan kummatkin oltu alta kolmen kilon kun on synnytty. Kummatkin aivan terveinä ja kasvettukin on yli 170 cm:ksi. Äitini on pieni ja hoikka, joten suhteutettuna häneen ollaan oltu normaalin kokoisia. Mielestäni oma pikkuiseni oli noilla viikoilla samaa kokoluokkaa (enemmänkin pitkä ja ruikula :)), eikä pieneksi ainakaan sanottu. Olen tosin itsekin hoikka, joten siitäkin voi johtua. Ole huoleti, vauvat ovat erikokoisia ja se on ihan normaalia.

Heipat!

Meillä on kuuden päivän ikäinen poikavauva, jonka synnytys käynnistettiin rv:lla 40+3, kun ultran mukaan hän ei ollut enää kasvanut viimeisen kahden viikon aikana lainkaan. Kokoa oli seurattu reilun kuukauden ja se kulki normaalikäyrän alarajalla.

No vauva oli syntyessään 2860 g ja 51 cm eli todella hoikka, pituus kun oli ihan eri käyrältä kuin paino. Yhdeksi syyksi arveltiin istukkaa, joka oli vain 350 g ja toiseksi verenpainetta, joka oli minulla loppuraskaudessa hieman koholla. Lopullinen syy jää varmasti ikuisesti selviämättä.

Poika on kuitenkin täysin reipas ja pääsimme sairaalastakin pois kolmantena päivänä. Veren sokeriarvoa seurattiin ensin sairaalassa, mutta se ei laskenut. Nyt syöttelen vauvaa kolmen tunnin välein eli herätän myös yöllä syömään. Huomenna on eka neuvola, joten saapas nähdä paljonko paino on tippunut vai onko ollenkaan. Maito alkoi nousta vasta 5. päivä, joten korvikkeella on menty ja mennään ainakin vielä tänään. Huomisen ohjeet voivat olla jo toisenlaiset.

Äitälle tsemppiä odotukseen. Muistan itse miten kurjaa oli juosta painokontrolleissa ja pelätä aina uutta tulosta. Pienet pirpanat ovat kuitenkin usein niitä sitkeimpiä.

Yhteistyössä