pieni yksin pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slottade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Alkuperäinen kirjoittaja Slottade:
musta ja miehestä toi oli vaan tosi hurjan näköistä kun oli niin pieni, itte en koskaan jättäis. mietin vaan että onko se ihan normaalia että ton ikäset yksinään leikkii pihalla O_O

Mistä tiesit lapsen iän? Mun kaverin viisivuotias meni kevyesti alle kolmivuotiaasta, pääsi moneen paikkaan ilman sisäänpääsymaksua :D

oon nähny tuon äidin ja lapsen kävelyllä ja muksu istuu rattaissa. asuvat suht lähellä meitä, varmaks en tietty voi sanoa. harva 5-vuotias rattaissa istuu

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
musta ja miehestä toi oli vaan tosi hurjan näköistä kun oli niin pieni, itte en koskaan jättäis. mietin vaan että onko se ihan normaalia että ton ikäset yksinään leikkii pihalla O_O

meidän pihassa on ja mulla on tiukkapipon maine koska mun lapset ei saa ulkoilla yksin...

kaippa mäkin sitten olen tiukkapipo. eipä vaan olis kiva jos oma lapsi jäis auton alle tai joku hullu kaappais.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
missä ei aitoja ja suoraan tien vieressä? JA EDELLEENKÄÄN siinä missä tyttö leikki, ei ollut ikkunaa.

Omakotitalo, missä ei ole yhdellä seinillä ikkunoita laisinkaan?

huoh.. siinä kohdin missä lapsi leikki.

Daa. Näkeehän ikkunasta lapsen silti, vaikkei ikkuna tismalleen lapsen kohdalla olisikaan.

DAA. siinä vain pieni korkealla oleva wc tai joku muu ikkuna, tuskin siellä kukaan kurkkii

Mistä tiesit lapsen iän? Mun kaverin viisivuotias meni kevyesti alle kolmivuotiaasta, pääsi moneen paikkaan ilman sisäänpääsymaksua :D

oon nähny tuon äidin ja lapsen kävelyllä ja muksu istuu rattaissa. asuvat suht lähellä meitä, varmaks en tietty voi sanoa. harva 5-vuotias rattaissa istuu

No, taas jälleen kerran. Juuri tänään näin tutun yli 4-vuotiaan lapsen rattaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

No, taas jälleen kerran. Juuri tänään näin tutun yli 4-vuotiaan lapsen rattaissa.

ahaa, selvä.

missä ei aitoja ja suoraan tien vieressä? JA EDELLEENKÄÄN siinä missä tyttö leikki, ei ollut ikkunaa.

hohoijaaaa...meilläkin okt ja KYLLÄ,meillä ei ikkunoita ole kahdella seinustalla ja ikkunoista ei näe sinne talon päätyihin...Että näin!
Mutta vastaus on että ite en jättäis vahtimatta,meillä naapuri kyllä jättää keskenään lapset 2½ ja 4vee pihalle leikkimään "jos eivät sisälle halua"-

Daa. Näkeehän ikkunasta lapsen silti, vaikkei ikkuna tismalleen lapsen kohdalla olisikaan.

DAA. siinä vain pieni korkealla oleva wc tai joku muu ikkuna, tuskin siellä kukaan kurkkii

Jos lapsi leikki koko ajan samassa paikassa, eli seinustalla, jossa on vain yksi ikkuna, voinemme olettaa, että hän oli aika rauhallinen lapsi. Koska et todellakaan tiedä lapsen oikeaa ikää, voi olla, että kyse on 4 -vuotiaasta rauhallisesta ja varhaiskypsästä lapsesta, joka leikki suojaisalla ja aidatulla pihalla 30 min itsekseen vanhempien vilkuillessa välillä lasta jostakin kautta. Voi hirveää.

Sen sijaan olen huolissani sinun lapsistasi, jos kyttäsit puistossa niin intensiivisesti jotain vierasta pihaa, että voit varmuudella sanoa, että pihalla kävi vain kerran 30 vmin aikana aikuinen katsomassa. Tarkoitan, että kuka vahti sinun lapsiasi kun sinä vahdit katseellasi herkeämättä jotain ihan muuta kuin olennaista?

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

Jos lapsi leikki koko ajan samassa paikassa, eli seinustalla, jossa on vain yksi ikkuna, voinemme olettaa, että hän oli aika rauhallinen lapsi. Koska et todellakaan tiedä lapsen oikeaa ikää, voi olla, että kyse on 4 -vuotiaasta rauhallisesta ja varhaiskypsästä lapsesta, joka leikki suojaisalla ja aidatulla pihalla 30 min itsekseen vanhempien vilkuillessa välillä lasta jostakin kautta. Voi hirveää.

Sen sijaan olen huolissani sinun lapsistasi, jos kyttäsit puistossa niin intensiivisesti jotain vierasta pihaa, että voit varmuudella sanoa, että pihalla kävi vain kerran 30 vmin aikana aikuinen katsomassa. Tarkoitan, että kuka vahti sinun lapsiasi kun sinä vahdit katseellasi herkeämättä jotain ihan muuta kuin olennaista?

en ollutkaan yksin! minulla myös mies joka leikki lapsen kanssa hiekkalaatikolla..

mun poika leikki kyllä sen ikäsenä ja edelleen yksin pihalla, mutat erona tietty se että piha on aidattu (rivaripiha) takaovi on auki ja kuulen pojan leikit sisään kokoajan..

Mä oon huomannu naapurin kotiäitistä uuden piirteen, komentaa isosiskon n.4v. vahtimaan pienempää kaksivuotiasta pihalla.

Ei reilua mielestäni, 4-vuotiaskin on lapsi. Miksi pitää tehdä kaksi lasta jos ei sitten jaksa molempien lapsuutta töröttää pihassa vahtimassa

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
oletko kateellinen jostakin? haluaisitko sinäkin että lapsillasi on piha ulkoiluun? etkö haluaisi vahtia mutta vahdit, koska niin kuuluu tehdä? mikä mättää?

ihan on kuule oma piha :) ja leikin lapsen kanssa pihalla. se mätti että oli huoli lapsesta ettei jää auton alle. ikinä en ois ittelleni anteeks antanu jos en ois kattonut. satunpa olemaan vaan sellainen ihminen...

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Siis tekö todellakin kerkesitte koko puolituntisen kytätä ovea avautuuko se enempää kuin sen kerran |O aika kyttäämistä etten sanoisi..

Luulen,että lasta on vahdittu. =)

no en mä nyt kokoaika kytänny, leikin myös omani kanssa. vilkuilin kuitenkin ja todella toivon että vahdittiin

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Siis tekö todellakin kerkesitte koko puolituntisen kytätä ovea avautuuko se enempää kuin sen kerran |O aika kyttäämistä etten sanoisi..

Luulen,että lasta on vahdittu. =)

no en mä nyt kokoaika kytänny, leikin myös omani kanssa. vilkuilin kuitenkin ja todella toivon että vahdittiin

Kyllä mä uskon, että oli ihan silmän alla :)

Ovesta on voitu kurkata ihan hyvin sillä välin kun olet ollut vilkuitematta :D

Yhteistyössä