Pieni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikäero!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikäero!

Vieras
Miten pian synnytyksen jälkeen olette tulleet uudelleen raskaaksi? Meillä poika täytti juuri 3kk ja epäilen olevani raskaana! Yhtiäkään mensuja ei ole vielä tullut ja emme ole käyttäneet ehkäisyä koska imetän vielä. Testiä en ole vielä tehnyt, mutta aion sen tehdä jos oireet tästä jatkuvat ja mensuja ei kuulu.

Toinen vauva olisi hyvin tervetullut, ajatuksenamme on ollut että voivat tulla pienelläkin ikäerolla. Miten terveellistä ""jatkuva"" raskaana olo on keholle? Onko keskenmenon riski suurentunut? Pelkään myös ettei paikat ole vielä ehtineet palautua koska synnytyksestä on tosiaan vasta kolme kuukautta.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Hyvin se menee pienelläkin erolla, jos kerran olet ajatellut, että se sinulle sopii ! Terve, kohtuullisen nuori ihminen pärjää ihan hyvin, eikä kaksi lasta pienellä ikäerolla meinaa niin hirveitä rasitukseltaan.

Ennen naiset joutu synnyttään kymmenen synnytyksen molemmin puolin, huonolla ruualla, päättämättä siitä ikäerosta itse. Nekin pärjäs ja rasitus oli varmaan jo suuri.

kyllähän se tietenki rasittaa enempi kehoa mitä enempi raskauksia ja mitä tiheämpään. pitää vaan muistaa pitää omat tarpeet tasassa ja syödä moni puolisesti. vatsanpohjanlihaksia on hyvä harjottaa paljon. pärjää sitä...

minulla itselläni on kolme synnytystä kahden ja puolenvuoden sisään. ja olen kyllä pärjänny siinnä misää muutki. pitää muistaa et itselläki on niitä tarpeita. ja omasta kunnosta ja jaksamisesta on pidettävä huolta.

ja siihen ei todellakaan kannata luottaa et imetys ehkäsis...olen jokalasta imettänyt, ja olleet vielä täys imetyksellä ku seuraava on ilmottanut tulostaan.heti jälkivuodon jälkeen voi tulla jo raskaaksi. joten sinunki tapauksessa ei ole mahdottomuus vaikka toinen olis jo tulossa.

menkkojen takiakko sä epäilet olevasi raskaana?!mäkin olin varmaan sit koko ajan kun omat kuukautiset alkoivat vasta ensimmäisen kerran 7kk synnytyksen jälkeen ja olo oli kun olisi ollut raskaana,mutta elimistö se vain palauti normaaliksi!

nyt esikoiseni 1v1kk ja olen rv5 raskaana..siis testin tehnyt!
älä luota kaikkeen...elä ainekaan niihin kuukautisiin jos ei ole vielä tullut.sinulla on vielä niin vähän aikaa synnytyksestä.

Hei!

Minun kaksi viimeisintä lasta ovat syntyneet vuosina -03 ja -04.

Itse huomasin olevani raskaana kun tyttöni oli 4kk:ta vanha.Minä en imettänyt.Käytimme muuta ehkäisyä ja se petti.Aborttia en pystynyt tekemään.

Raskausaika oli helpompi kuin edellisellä kerralla(ennenaikaiset supistukset vaivasivat ja jatkuva väsymys)Töissäkin pystyin olemaan viimeiseen asti.Levottomat jalaat olivat riesana.

Synnytys oli kanssa helppo.Eteni itsekseen kivuttomilla supistuksilla,kunnes sitten yllätten alkoivat säännöllisinä ja kivuliaina.Kerkesimme paikalliseen terveyskeskukseen(Kysiin matkaa n.80km),jossa huomattiin,että olinkin jo 10cm auki ja saan ponnistaa.Tyttö jumi vähän,mutta mmuuten meni hyvin.1,18h kesti.

Vauva aika oli raskasta,mutta liian äkkiä se meni.
Nyt tytöt ovat 2v ja 1v.Leikkivät vähän jo yhdessä.Vanhempi saattaa välillä tuupata tai lyödä.Koko ajan helpottaa.

Muistelen,että olisin jostakin kuullut,että 1-1,5vuotta olisi hyvä raskauksien välillä.

Eihän ne paikat ole sellaiset kun jos väliä olisi enempi,mutta kyllä siitä voi selvitä!

Hyvää jatkoa sinulle.

Kiitos vastauksistanne =)

Kuukautisia ei ole vieläkään kuulunut vaikka oireita onkin(alavatsaan ja selkään jomottaa tutusti niinkuin yleensä ennen mensuja). Tämä jännitys siksi, koska oireet viittaavat kovasti myös raskauteen...tarkalleen samat oireet kun viimeksi huomasin olevani raskaana! Silloin luulin koko ajan kipuilun liittyvän tuleviin kuukautisiin joita odottelinkin muutaman viikon kunnes tein testin =)

Tietysti mensut voivat odottaa itseään jopa vuoden synnytyksen jälkeen...nyt sitten vain odottelen ja teen testin tarvittaessa! Toinen lapsi on tervetullut =)

Mukavaa kesän jatkoa!

mulla oli noita mensuoireita kanssa välillä vaikka menkkoja ei tullutkaa, testailinkin välissä mutta en tietty ollut raskaana. Menkat alko vasta 9kk kun imetys alko vähentyä. Nyt on menkat taas odotuttanu, ne perinteiset oireet ja olin ihan varma että nyt on toinen tulossa mutta ei ainakaan testin mukaan. Naisen keho tekee temppujaan.

Yhteistyössä