Pieniä 2-vuotiaita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostelen vielä. Onko teidän pienikoisista lapsista huomauteltu ikävään sävyyn? Tuntuu ikävältä kun leikkipuistossa yms. huomautellaan pituudesta ja verrataan omiin lapsiin. Itsekin olen lyhyt joten en ole osannut olla huolissani pojan pituudesta.

Meidän esikoinen on pieni. En muista mitkä oli tarkat mitat nyt 3v neuvolassa, mutta monet 86-kokoiset vaatteet sopii vielä ihan hyvin. Kakkonen oli 1-vuotiaana täsmälleen yhtä pitkä kun veljensä silloin, joten eipä hänestäkään mikää iso tule. Just yks täti kyseli, että onko ollut keskonen kun on ollut niin pieni.
Ihan ovat täysiaikaisina ja keskimääräisen kokoisina syntyneet molemmat.
Ei ole mua millään lailla haitannut - se tietysti mietityttää, että voi jossain vaiheessa alkaa ottaa poikia itseään päähän sitten isompana, jos jäävät lyhyiksi. Se vaatii hyvää itsetuntoa olla lyhyt mies tässä maailmassa :|

Meillä tyttö oli 79,5 cm ja 9.7 kg. Syntyi ihan täysiaikaisena (45cm ja 2700 g). Itse olin melkein saman kokoinen syntyessäni ja hyvin tässä ollaan pärjätty 160 sentillä, kun on annettu kuuluva ääni
:D

Meidän poika 1v10kk on 80cm nyt. Kasvua seurataan lastenpolilla, mitään vikaa/sairautta ei ole löytynyt. Ei kukaan ole huomautellut pojan lyhyydestä, yllättyvät kyllä kun iän kuulevat.

Muoks. Syntyessään rv40+5 oli 52cm ja 4000g. Kasvu alkoi hidastua 6kk iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostelen vielä. Onko teidän pienikoisista lapsista huomauteltu ikävään sävyyn? Tuntuu ikävältä kun leikkipuistossa yms. huomautellaan pituudesta ja verrataan omiin lapsiin. Itsekin olen lyhyt joten en ole osannut olla huolissani pojan pituudesta.

ei meidän tytöstä (oli tuossa ylempänä, 83 cm ja 10 kg) ole koskaan huomauteltu mitään, olen itsekin aika pieni joten kait ne ajattelee et tulee äitiinsä. Ei neuvolassakaan ole mitenkään erityisen pieneksi sanottu, siro tyttö, lukee 2v nlan kohdalla. Meidän kakkonen (1v.) on vielä pienempi ja siitä on kyllä huomauteltu ja tyttö on ollut tutkimuksissakin eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt. Nyt 1v mitat n. 8 kg ja n. 70 cm.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei meidän tytöstä (oli tuossa ylempänä, 83 cm ja 10 kg) ole koskaan huomauteltu mitään, olen itsekin aika pieni joten kait ne ajattelee et tulee äitiinsä. Ei neuvolassakaan ole mitenkään erityisen pieneksi sanottu, siro tyttö, lukee 2v nlan kohdalla. Meidän kakkonen (1v.) on vielä pienempi ja siitä on kyllä huomauteltu ja tyttö on ollut tutkimuksissakin eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt. Nyt 1v mitat n. 8 kg ja n. 70 cm.

Meiän tyttö oli melkein saman kokoinen 1- vuotisneuvolassa, mutta ei siitä koskaan ole mitään erikoista huomautettu eikä jouduttu mihinkään tutkimuksiin. Miinuskäyrillä mennään edelleen, mutta kun kasvu on tasaista, niin ei kuulemma mitään aihetta huoleen.

Muoks. riippuu tietysti lähtöpainostakin tuo seuranta, jos esim. kasvu yhtäkkiä hidastuu.

Yhteistyössä