Pieniä 2-vuotiaita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostelen vielä. Onko teidän pienikoisista lapsista huomauteltu ikävään sävyyn? Tuntuu ikävältä kun leikkipuistossa yms. huomautellaan pituudesta ja verrataan omiin lapsiin. Itsekin olen lyhyt joten en ole osannut olla huolissani pojan pituudesta.

ei meidän tytöstä (oli tuossa ylempänä, 83 cm ja 10 kg) ole koskaan huomauteltu mitään, olen itsekin aika pieni joten kait ne ajattelee et tulee äitiinsä. Ei neuvolassakaan ole mitenkään erityisen pieneksi sanottu, siro tyttö, lukee 2v nlan kohdalla. Meidän kakkonen (1v.) on vielä pienempi ja siitä on kyllä huomauteltu ja tyttö on ollut tutkimuksissakin eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt. Nyt 1v mitat n. 8 kg ja n. 70 cm.

Meiän tyttö oli melkein saman kokoinen 1- vuotisneuvolassa, mutta ei siitä koskaan ole mitään erikoista huomautettu eikä jouduttu mihinkään tutkimuksiin. Miinuskäyrillä mennään edelleen, mutta kun kasvu on tasaista, niin ei kuulemma mitään aihetta huoleen.

Muoks. riippuu tietysti lähtöpainostakin tuo seuranta, jos esim. kasvu yhtäkkiä hidastuu.

juu meillä tosiaan nuoremman kásvu hidastui tuossa neljän kuukauden iässä, mut on siis pituuskasvu on liian hidasta, painoa on tullut ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuiseni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä kokoisia ovat teidän pienikokoiset 2-vuotiaat?
Meillä on poika 83cm ja 12kg

Poika 83,5cm 11,5kg

Lisäilen vielä, että ei ole pituudesta huomauteltu. Kasvanut on koko ajan "omalla käyrällään". Mikä teidän lapsilla on se odotuspituus aikuisena? Itse oon unohtanut, mitä meille siitä sanottiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
se tietysti mietityttää, että voi jossain vaiheessa alkaa ottaa poikia itseään päähän sitten isompana, jos jäävät lyhyiksi. Se vaatii hyvää itsetuntoa olla lyhyt mies tässä maailmassa :|

Mun mies on lyhyt. Koulussa oli kuulemma välillä aika rankkaa mutta tuo mies on saanut kehitettyä itselleen sellaisen superegon että enää ei mikään tunnu missään. Meidän lapsetkaan tuskin kovin pitkiksi kasvaa kun mäkin olen lyhyt. Tytöllä se ei niin haittaa mutta pojalle yritetään kasvattaa rautainen itsetunto jo valmiiksi...

Eniten mua ärsyttää naiset, suurimman osan mielestä kun lyhyt mies ei ole mies ollenkaan... :/

80.5-82 cm nuo on ollu 2 vuotiaana, kaikki kolme siis =) 10 kg tietämillä...

Laskettuna aikana ovat syntyneet, alle 2.5 kg =)

Pieniä ovat edelleen ja kuopuksen pituutta / painoa seurataa parin kk välein toistaiseksi ( kasvanu nyt 10 kk aikana 2.7 cm )

Kyllähän siitä huomautellaan kun ovat pieniä muttei meillä ainakaan kukaan ole sitä pahalla ottanu, tytöt sanoo aina että siitä on hyötyäkin kun pääsee paikkoihin mihin muut ei mahdu :D

Meidän esikoinen on pieni. En muista mitkä oli tarkat mitat nyt 3v neuvolassa, mutta monet 86-kokoiset vaatteet sopii vielä ihan hyvin. Kakkonen oli 1-vuotiaana täsmälleen yhtä pitkä kun veljensä silloin, joten eipä hänestäkään mikää iso tule. Just yks täti kyseli, että onko ollut keskonen kun on ollut niin pieni.
Ihan ovat täysiaikaisina ja keskimääräisen kokoisina syntyneet molemmat.
Ei ole mua millään lailla haitannut - se tietysti mietityttää, että voi jossain vaiheessa alkaa ottaa poikia itseään päähän sitten isompana, jos jäävät lyhyiksi. Se vaatii hyvää itsetuntoa olla lyhyt mies tässä maailmassa :|

Meillä 3v. neuvola torstaina.
Teidän E:n kun näin viimeksi niin pikkarainen hän on meidän sälliin verrattuna.
Vilihän kuukauden nuorempi ja on metrinen :D
Pojat laittais rinnakkain niin toinen näyttää 2 vuotiaalta ja toinen 4 :D:D

Toisaalta inhottavaa kun poikaa luullaan vuotta vanhemmaksi. Oletetaan osaavan tiettyjä juttuja yms. Mutta itsellehän poika on aina se pikkuinen oli minkä kokoinen tahansa. :heart:

Äiti 170cm
Isä 177cm
Poika 2½ vuotiaana 14kg ja pituutta 94,5cm.
Nyt 3v. tarkkoja mittoja ei ole mutta pituutta n. metri ja painoa joku 15,7kg.
En halua sanoa lastani isoksi, isolla mielletään usein pyöreä tai jopa pikkasen lihava.
Poika on pitkähkö ja hoikka.

2v. mitat 90,6cm ja 13,7kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
En halua sanoa lastani isoksi, isolla mielletään usein pyöreä tai jopa pikkasen lihava.

Jep, toisaalta sanotaanhan myös monesti että "pieni ja pyöreä" :D.

Meidänkin poika on hoikka, ei mikään paksu. Mutta pitkähkö ikäisekseen, vielä kun puhuu ja liikkuu niin hyvin, niin monesti luullaan 3-vuotiaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Jep, toisaalta sanotaanhan myös monesti että "pieni ja pyöreä" :D.

Meidänkin poika on hoikka, ei mikään paksu. Mutta pitkähkö ikäisekseen, vielä kun puhuu ja liikkuu niin hyvin, niin monesti luullaan 3-vuotiaaksi.

Meillä myöskin hyvin liikkuva poika, motorisesti hyvin kehittyny jo ihan pienestä.
Tuo nousi 5kk ikäisenä tukea vasten seisomaan, kiivenny hyvin...

Meillä taas 1½-vuotis neuvolassa oltiin -10 käyrällä, niin nyt mietin että pitäisköhän mennä 2-vuotiaana mittauttamaan tuo poika?!?! Kun seuraava neuvola olis sitten vasta 2½v...

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Hei kertokaa myös, minkä kokoisia (lähinnä pituisia) te vanhemmat olette? Olisi jännä vertailla.

T: ison 2v4kk:n äiti (poika 93 cm/14 kg, äiti 170 cm, isä 180 cm)

Mä olen itte 162 ja mies 175 että ei olla koolla pilattuja kumpikaan =) - miksipä siis lapsetkaan kovin isoja olis

Meillä 3v. neuvola torstaina.
Teidän E:n kun näin viimeksi niin pikkarainen hän on meidän sälliin verrattuna.
Vilihän kuukauden nuorempi ja on metrinen :D
Pojat laittais rinnakkain niin toinen näyttää 2 vuotiaalta ja toinen 4 :D:D

Toisaalta inhottavaa kun poikaa luullaan vuotta vanhemmaksi. Oletetaan osaavan tiettyjä juttuja yms. Mutta itsellehän poika on aina se pikkuinen oli minkä kokoinen tahansa. :heart:

näinpä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Eniten mua ärsyttää naiset, suurimman osan mielestä kun lyhyt mies ei ole mies ollenkaan... :/

sepä se - ja auta armias jos mies sattuu oleman lyhyempi kun puolisonsa niin sehän vasta on täysin järkyttävää :snotty:

sepä se - ja auta armias jos mies sattuu oleman lyhyempi kun puolisonsa niin sehän vasta on täysin järkyttävää :snotty:

Mä olen miestäni pidempi heti kun laitan korkkarit jalkaan. B)

Eli samalla tulee vastaus tuohon vanhempien pituus -kysymykseen. Ollaan molemmat 160 cm lyhyitä.

Yhteistyössä