Pienituloiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tee ammattiani vastaavaa työtä, koska olen kahden lapsen yh ja ennen olin pääsääntösesti töissä reissuhommissa.
eli nyt sit puhelinmyyjänä ja muutaman viime kuun palkka on ollut bruttonakin alle 1000€.

Mä luulen että tällä aloituksella tarkoitettiin työssäkäyviä, eikä opiskelijoita, kotiäitiä tai muita tukien varassa eläviä. Sehän nyt on selvää että ne on p.a. porukkaa.

[QUOTE="vieras";25112594]Mä luulen että tällä aloituksella tarkoitettiin työssäkäyviä, eikä opiskelijoita, kotiäitiä tai muita tukien varassa eläviä. Sehän nyt on selvää että ne on p.a. porukkaa.[/QUOTE]

En ole samaa mieltä. Siis siitä, että opiskelija, kotiäiti tai muu vastaava olisi p.a. vaikka pienituloinen onkin. Mä en ainakaan itse koe olevani p.a vaikka pienituloinen olenkin. En ole siis koskaan kokenut olevani köyhä, vaikka sitä ehkä monen muun mielestä olen ollutkin. Ei ne tulot, vaan ne menot.

Mun tuloihini kotiäitiys ei juuri muutoksia ole tuonut. Kun olin töissä, olivat bruttotuloni alle 1000€. Tarkasti en enää muista, mutta lähes saman summan sain tuolloin käteen, kuin mitä nytkin.
Täysiä viikkotunteja en tehnyt, kun ei tarvinnut. Mä kun pärjään vähän vähemmälläkin rahalla.

En ole samaa mieltä. Siis siitä, että opiskelija, kotiäiti tai muu vastaava olisi p.a. vaikka pienituloinen onkin. Mä en ainakaan itse koe olevani p.a vaikka pienituloinen olenkin. En ole siis koskaan kokenut olevani köyhä, vaikka sitä ehkä monen muun mielestä olen ollutkin. Ei ne tulot, vaan ne menot.

Juurikin näin. Meillä on kahden opiskelijan, kahden lapsen (3- ja 1-vuotias) ja tällä hetkellä nollan työssäkäyvän perhe, kun mies sai harjoittelun jälkeen lähteä uudestaan työnmetsästykseen. Ei meillä leveästi eletä, mutta ei me köyhiäkään olla. Välillä herkutellaan, välillä ostetaan jopa uusia vaatteita, lapsille riittää vaippoja ja leluja jne. Sossun luukulla toki on nyt jouduttu käymään, kun säästötili on tyhjentynyt, mutta ihan hyvin pärjätään (juuri siksi).

Mutta joo, aloituksessa varmaan tarkoitettiin ei tukien varassa eläviä pienituloisia. :) Kyllä mulle kelpaisi, jos molemmat saisimme 1700 euroa kuussa, kun nyt yhteenlasketut tulot yltävät hädin tuskin sille tasolle, jos opintolaina lasketaan mukaan. :D

Monestihan noi tukien varassa elävät pärjäävät rahallisesti paremmin kuin työssäkäyvät. Jotka joutuvat maksamaan kallista päivähoitomaksu ja eivät saa vaikka vuokraan asumistukea yms. Myös matkakuluissa säästävät tukien varalla elvät kun ei tarvi liikkua esim. töihin.

Käteen jää 1500 e/kk palkkaa + lapsilisät 2 lapsesta + minimielarit. Kyllä välillä tekee tiukkaa, kun on pakko pitää autoa (pitkä matka töihin eikä julkiset kulje) ja on asunto- ja autolainaa. Vielä ollaan kuitenkin selvitty tarkalla taloudenpidolla :)

[QUOTE="vieras";25113069]Pienituloinen on jos tienaa alle 800e/Kk[/QUOTE]

Eikä ole. Pienituloinen on henkilö, joka tienaa alle 60 prosenttia palkansaajien mediaanitulosta.

t.se pienituloinen opiskelija

opiskelija, noin 700e/kk. Mies työtön, tulot noin 650e/k, kunhan nyt sais vaan ekat työttöömyskorvauksensa, ei tietoo tulevtko enne joulua vai ei. Hänen työsuhde loppui lokakuussa.

[QUOTE="vieras";25112975]Monestihan noi tukien varassa elävät pärjäävät rahallisesti paremmin kuin työssäkäyvät. Jotka joutuvat maksamaan kallista päivähoitomaksu ja eivät saa vaikka vuokraan asumistukea yms. Myös matkakuluissa säästävät tukien varalla elvät kun ei tarvi liikkua esim. töihin.[/QUOTE] me ei esim haeta mistään tukei, kun ei saataisi kuitnekaan. laksevat kuitenkin tytön omat säästöt mukaan ( on sästänyt kesätyörahansa ja pojan omat rahat jotka on rippijuhlarahoista säätänyt. Ne pitäis käyttää eka ja sit vasta sia rahaa. ITTE siis maksetaan kaikki. Meillä ei olis autoa vaika kumikinoltais töissä, koska ei koetatrvitsevamme kun asutaan niin lähellä kaupunkia

1800€/kk, josta käteen jää n. 1300€. Eli joo, pidän itseäni melko pienituloisena.

Ja joo, olen ollut myös opiskelijana ja saanut 200€/ kk käteen, ja työttömänä sain työmarkkinatukea 50€/kk käteen, mutta silloin en myynytkään vapaa-aikaani ja osaamistani niinkuin nyt töissäkäyvänä.

Yhteistyössä