Pienten lasten/vauvojen äidit ja alkoholin käyttö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja multitabs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

multitabs

Vieras
Jos äiti on esim. yksinhuoltaja ja hänellä on vauva, niin kuinka paljon hänen pitää juoda alkoholia että juo liikaa?
esim. onko kerran kuussa liikaa, vai miten?
Minulla on tuttava jolla on pieni lapsi ja menee ryyppäämään väh. kerran viikossa, lapsi ties missä hoidossa. Ei tietoa kuka lapsen isä on.

No eihän hän nyt lapsen aikaan kai törpöttele? Se että mikä minun mielestä on liikaa bilettämistä pienen lapsen äidille on subjektiivinen käsite ja siksi sen pohjalta en lähde kommentoimaan.

Itse en juossut missään. Kun ei ollut sellaista tarvetta ja olin ehtinyt jo kyllästyä baareihin ym. Viihdyin kotona. Mutta en nyt absolutisti ollut. Kyllä mä saunakaljan join tai lasin viiniä, viikonloppuisin miehen kanssa. Kummallakin siis annosluku illassa on ollut se 1-2 annosta. enkä tuota nyt pahana pidä. Ei tuosta edes humallu.

Ihan samat määrät pätee varmaankin liikakäyttöön kuin muillakin ihmisillä.

Lapsen hoidon järjestäminen nyt ei sinänsä liity alkoholinkäytön liiallisuuteen, jos sillä saralla ei ole lapsen turvallisuuden vaarantavaa ongelmaa.

Jos juo itsensä tukevaan humalaan kerran viikossa, on sekin eri asia kuin viikottainen tapa käydä muutamalla.
Onko joka viikko kokonaisen päivän pelistä pois (krapulassa), vai rajoittuuko poissaoloaika muutamaan iltamyöhän tuntiin (jolla ei lapselle ole kyllä mitään merkitystä nukkuessaan).

Niin tai näin, jos korkki pysyy 6 päivää viikosta kiinni ja lapsen hoidossa ei ole huomauttamista, en näkisi että asiasta tarvitsisi olla mitenkään huolissaan.

Kuulostaa ihan hyvältä äidiltä, etsiskelee varmaankin isää lapsensa elämään.

Ilman isähahmoa kasvavilla lapsilla on muita suurempi riski joutua elämässään vaikeuksiin.

Mulle riittäisi kerran kk/ tai kerran 2kk.. niinku on nykyään ollutkin. Kun poika oli 7kk uskaltauduin lähtemään yhdelle ainokaiselle terasille. oli jotenki huono omatunto. vaikka lapsi oli isänsä hoivissa eli täysin luotettavissa käsissä. mutta silti. :) nykyään käyn siinä kerran kuukaudessa, tai kerran parissa viihteellä ystävien kanssa, enkä näe siinä mitään väärää että pääsee välillä tuulettaan pääkoppaa. ja tosiaan, poika on 5v.

Yhteistyössä