Piereskeleekö kaikki synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nell--ii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nell--ii

Vieras
Niin, onko se niin että synnytyksessä tosiaan esim. pieruja tulee täysin kontrolloimattomasti? mä en halua että mun mies näkee mut siinä äheltämässä ja piereskelemässä heikoimmillani. hän petti mua raskausaikana ja vieläkin asia on ratkaisematta kokonaan. hän haluaisi tulla mukaan synnytykseen mutta minua tuo ajatus ahdistaa.

Minulla on kaikki kolme synnytystä käynnistyneet karmealla ripulilla, ja laitokselle päästyäni ei suolissa ole ollut yhtään mitään jäljellä, ei edes sitä ilmaa :D eli on aika tapauskohtaista...

Voisi kuvitella että miehellä on synnytyksessä muutakin ajateltavaa kun parit pierut. Eri asia sitten jos haluat kieltää häntä tulemasta synnytykseen vain tuon pettämisasian takia.

mä ainakin anna tulla, jos ei pysty estämään ja pierut sun muut eritteeet siinä kyllä taitaa helposti tulla punnertaessa isompaa tavaraa ulos.. Sä voit kyllä itse päättää, että tuleeko pettäjämiehesi mukaan vai ei. Sano suoraan, että se pettäminen vieläkin ahdistaa sua - oppipa jotain ukkosi.

Ehkäpä kannattaa lähteä sitten siitä, että otat jonkun muun mukaan synnytykseen. Isähän voi odotella h-hetkeä jossakin lähettyvillä ja tukihenkilö soittaa kun hetki lähestyy. Näin minä ainakin tekisin eli en edes ottaisi miestä mukaan, koska jos sulla on paha olla ja mieskään ei osaa tukea oikein niin....:(

Ja voinpas luvata, että et ainakaan ponnistamisvaiheessa kykene kontrolloimaan, että mitä sieltä alapäästä tulee ulos ;)

Taitaa noi kaasut olla sillä hetkellä pienin murhe. En ite ottais toimitukseen mukaan ketään, johon en varauksetta luota. Ekan kerran oli mies mukana, muut neljä on osanneet pihalle ilman miesten apua.

Alkuperäinen kirjoittaja nell--ii:
Niin, onko se niin että synnytyksessä tosiaan esim. pieruja tulee täysin kontrolloimattomasti? mä en halua että mun mies näkee mut siinä äheltämässä ja piereskelemässä heikoimmillani. hän petti mua raskausaikana ja vieläkin asia on ratkaisematta kokonaan. hän haluaisi tulla mukaan synnytykseen mutta minua tuo ajatus ahdistaa.

Nyt täytyy kyllä sanoa et ne pierut olis olleet viimeinen asia mitä olisin miettiny :whistle: en kyllä muista et yhtään rupsua olis tullu. Mutta kuten sanoin en keskittynyt juuri muuhun kuin punnertamaan niin paljon kuin lähti. Pari pierua ei olis paljon painanut siinä.. Kannattaa kyllä koettaa selvittää tuo pettämisasia ennen vauva-aikaa.. Muuten voi käydä liian raskaaksi jos vauva vielä valvottaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No enpä tiiä pierinkö tai kakkasinko...
Mutta sinuna en ottaisi miestä mukaan jos ajatus tuntuu pahalta.

peesi tähän. vaikka kuinka on isä lapselle niin pettämisen jälkeen en noin henkilökohtaiseen juttuun ottaisi mukaan. siinä tosiaan näkee syntymän kauheat ja kauniit puolet.

Alkuperäinen kirjoittaja huihai:
mä ainakin anna tulla, jos ei pysty estämään ja pierut sun muut eritteeet siinä kyllä taitaa helposti tulla punnertaessa isompaa tavaraa ulos.. Sä voit kyllä itse päättää, että tuleeko pettäjämiehesi mukaan vai ei. Sano suoraan, että se pettäminen vieläkin ahdistaa sua - oppipa jotain ukkosi.

mutta onko oikeutta estää isää olemasta mukana näin suuressa tapahtumassa?

olisiko parempi oikeasti selvittää asiat ennen sitä synnytystä. voi meinaan harmittaa jälkikäteen hyvin paljon! isänä en voisi ymmärtää noin itsekästä tekoa - aivan kuten pettäminenkin on.

mutta auttaako kosto?

kaikkea sitä ihmiset miettiikin. ikinä ei oo siinä tilanteessa käyny mielessäkään, että mitä tulee, kunhan lapsi tulee ehyenä! kumma arvomaailma joillakin tai sitten tosi kovat estot. sama se siinä synnytyksessä on, että ketä siellä on: mullaki kandeja ollu ja vaikka ketä, ei niitä jouda miettimään siinä yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta onko oikeutta estää isää olemasta mukana näin suuressa tapahtumassa?

olisiko parempi oikeasti selvittää asiat ennen sitä synnytystä. voi meinaan harmittaa jälkikäteen hyvin paljon! isänä en voisi ymmärtää noin itsekästä tekoa - aivan kuten pettäminenkin on.

mutta auttaako kosto?

Äitihän siinä synnyttää ja jos ei koe että voi luottaa siihen isään niin on todellakin oikeus kieltää isän tuleminen synnytykseen.
Eikä minusta ole mitään kostoa. Jokainen äiti haluaa luottaa synnytyksessä mukana olevaan ihmiseen, oli se sitten oma äiti, sisko tai mies.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
En mä synnytyksessä piereskellyt, mutta tietäisitpä vaan millanen kontrolloimaton tuulitunneli se oli synnytyksen jälkeen pari päivää :whistle:

:laugh: Peesailen. En ainakaan tiedä piereskelleeni tai paskoneeni. Huusin kyllä niin, ettei siinä parin pierun äänet olis kuulunutkaan.

Minulle oli täysin toisarvoista kaikenlainen piereskely ja kakkaaminen siinä tilanteessa. Enpä pistänyt kumpaakaan merkille. Ei ole merkitystä. Jos jonkun ukko sellaisesta rupeaa ihmettelemään, niin onpa kovin kypsymätön ihminen.

Yhteistyössä