Piilolinssit suoraan optikolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Minulla on näkö huonontunut, ja tarvitsisin silmälasit / piilolinssit..
Minulla vaan ei ole mitään kokemusta, mitä siellä optikolla tapahtuu.
Kun haluaisin piilolinssit (tulee ilmeisesti edullisemmaksi), mutta saako ne siis silmälasien sijaan heti, vai pitääkö ensin hommata lasit?
Pitäisikö minun varata aika piilonssien sovitukseen vai mihin?

Varaa aika piilolinssien sovitukseen, sano että sulla ei ole ennen ollut piilareita. Saat sieltä mukaan todennäköisesti muutaman parin jotta saat harjoitella niiden kanssa vähän, varsinaisesti ne piilolinssit tilataan eli isoa pakettia ei yleensä pysty heti ostamaan mukaan. Mulla piilolinssit tulevat kalliimmaksi kuin silmälasit, ja piilolinssejä ei voi aina pitää, eli joudut kyllä ostamaan ihan silmälasitkin lisäksi... Jos olen sairas, esim. flunssassa, piilarit juuttuu silmiin kiinni, ja huonosti nukutun yön jälkeen ne ei millään tary silmiin, vaan putoavat pois. Kovilla pakkasilla piilarit juuttuu silmiin kiinni (kuivuu) eikä niillä silloin näe. Silmien kuivuus ja ilmeisesti silmänpaine vaikuttaa hnoihin asioihin.

[QUOTE="Tietämätön";27407332]Minulla on näkö huonontunut, ja tarvitsisin silmälasit / piilolinssit..
Minulla vaan ei ole mitään kokemusta, mitä siellä optikolla tapahtuu.
Kun haluaisin piilolinssit (tulee ilmeisesti edullisemmaksi), mutta saako ne siis silmälasien sijaan heti, vai pitääkö ensin hommata lasit?
Pitäisikö minun varata aika piilonssien sovitukseen vai mihin?[/QUOTE]
Siellä on aika normaali näöntarkistus että näkee millaiset linnsit tarttet. Menee muutama päivä kun ne joutuu tilaamaan ne linssit :)

[QUOTE="vieras";27407356]Varaa aika piilolinssien sovitukseen, sano että sulla ei ole ennen ollut piilareita. Saat sieltä mukaan todennäköisesti muutaman parin jotta saat harjoitella niiden kanssa vähän, varsinaisesti ne piilolinssit tilataan eli isoa pakettia ei yleensä pysty heti ostamaan mukaan. Mulla piilolinssit tulevat kalliimmaksi kuin silmälasit, ja piilolinssejä ei voi aina pitää, eli joudut kyllä ostamaan ihan silmälasitkin lisäksi... Jos olen sairas, esim. flunssassa, piilarit juuttuu silmiin kiinni, ja huonosti nukutun yön jälkeen ne ei millään tary silmiin, vaan putoavat pois. Kovilla pakkasilla piilarit juuttuu silmiin kiinni (kuivuu) eikä niillä silloin näe. Silmien kuivuus ja ilmeisesti silmänpaine vaikuttaa hnoihin asioihin.[/QUOTE] Jatkuvakäyttöiset piilolinssit

Jatkuvakäyttöiset eli yötäpäivää-linssit sallivat myös nukkumisen niitä välillä poistamatta. Heti aamulla herätessäsi näet hyvin.

Jatkuvakäyttöiset piilolinssit sopivat hyvin matkoille, erityisesti olosuhteisiin, joissa muiden linssien puhdistaminen ja/tai vaihtaminen steriilisti olisi haasteellista, kuten vaellusretkelle.

Yötäpäivää-linssejä voi käyttää yleensä 7-30 päivää kerrallaan optikon määräyksen mukaisesti. Halutessasi voit käyttää niitä myös päiväkäyttöisten kuukausilinssien tapaan, jolloin joudut joka päivä puhdistamaan ne siitä huolimatta että linssien pinta on käsitelty linssien kuivumista ja lian tarttumista ehkäisevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jatkuvakäyttöiset piilolinssit

Jatkuvakäyttöiset eli yötäpäivää-linssit sallivat myös nukkumisen niitä välillä poistamatta. Heti aamulla herätessäsi näet hyvin.

Jatkuvakäyttöiset piilolinssit sopivat hyvin matkoille, erityisesti olosuhteisiin, joissa muiden linssien puhdistaminen ja/tai vaihtaminen steriilisti olisi haasteellista, kuten vaellusretkelle.

Yötäpäivää-linssejä voi käyttää yleensä 7-30 päivää kerrallaan optikon määräyksen mukaisesti. Halutessasi voit käyttää niitä myös päiväkäyttöisten kuukausilinssien tapaan, jolloin joudut joka päivä puhdistamaan ne siitä huolimatta että linssien pinta on käsitelty linssien kuivumista ja lian tarttumista ehkäisevästi.

Minulla on ollut tuollaisetkin, mutta kuivuivat silti tietyissä olosuhteissa silmiin, enkä voinut pitää niitä niin pitkään kuin olisi "pitänyt" voida. Siis ei puhettakaan että olisin pitänyt niitä viikon! Osalla varmaan toimii, mutta itse en uskaltaisi jättäytyä pelkkien piilareiden varaan, jos niitä ei joskus saakaan silmiin ta niillä ei näe. Lisäksi jos tekee likaista työtä (altistuu isolle määrälle pölyä, rasvaa tmv), linssit on pakko vaihtaa joka päivä, eli senkään takia eivät sovellu kaikille :).

Suosittelen hengittäviä kertakäyttöisiä silikonilinssejä, jotka eivät pilaa silmiä (esim. Dailies Total). Ensisovitus ja tarkastukset optikolla ja sitten linssitilaukset netistä. Optikolla linssit paljon kalliimpia. Lasit on silti hyvä olla lisäksi.

Yhteistyössä