Piirretyissä huudetaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Mua ihmetyttää miksi niin monissa piirretyissä (esim. juniori-kanavan Smurffeissa nyt yhtenä esimerkkinä) täytyy hahmojen suomenkielinen puhe HUUTAA ja kiljua niin että siitä tuskin saa selvää. Itelle tulee ainakin ihan sikalevoton olo tuollaista hölinää katsellessa/kuunnellessa ja joutuu kauheena keskittymään että MITÄ se sanoi, mölyää vaan...
Mikäköhän idea siinä mahtaa olla...En jaksa Smurffeja katseluttaa ainakaan enää kertaakaan, sen verran kaoottista touhua.
Muumit on mun mielestä hyvin "puhuttu", tavallisella äänellä.

Jotenkin ois helpompi ymmärtää jos ne alkuperäiset olisi kieleltään huutamista ja suomeksi sitten vähän maltillisemmalla äänellä puhuttu. Tosi raivostuttavaa mun mielestä, ei meidän lapsetkaan tykänneet Smurffeja katsoa, luulen että se kiekuminen vaikutti asiaan.

Just tuon takia mun alapset ei oo kattonu kun jotain nalle luppakorvaa vaan...

Inhoan nuita pihan kakaroita sen takia, kun niiden on aivan pakko huutaa ja päästää ihmeelliä mölinöitä suustaan... :( Niinku oisivat jossain piirretyssä, eikä tässä maailmassa...

Oon aina, jo ennen lapsia kun joskus tuli ns. vahingossa piirrettyjä katsottua, ihmetellyt ihan samaa! Pahimpia on korkealta kimittävät ja huutavat nais/lapsiäänet. Pää alkaa särkeä kun kuuntelee. En ymmärrä, miksei lastenohjelmissakin voi puhua ihan normaalisti! Muumit, luppakorvat ja PostiPate on tässä suhteessa esimerkillisiä. Yksi mikä nyppii ihan hirveästi on kakkoselta tuleva Pauli, jossa "päähenkilö" nauraa koko ajan ihan mielipuolista, kimakkaa naurua. ARGH! Harmi, että on lasten lemppari, tosin poikakin kerran ihmetteli että mihin Paulia sattuu...