Pika apua,lapsi kipee.Voiko antaa pronaxenia??kuinka paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohjetta

Vieras
Meillä pieni mies 9kk ja noin 8,5-9 kiloa painava.Panadolin suppoa en saa annetuksi kun itkee niin että punnaa supon pois jos sitä edes on saanukkaan pyllyyn asti,eli tosi hankalaa. Se vaan sulaa käsiin vaikka on ollut jääkaapissa.

Tässä joku aika sitten isommalle anettiin pronaxenia ja sitä meillä olis voiko sitä antaa tuon ikäselle ja kuinka paljon?

pronaxen on sen verran vahvempi lääke että älä anna ilman että olet kysynyt omalääkärin/hoitajan mielipidettä, ihan vaan varmuuden vuoksi nyt soitto joko tk tai neuvola.

meillä kirjoitettu korvatulehdukseen 9kk ikäiselle. Tarkistaisin kyllä annostuksen päivystävältä sairaanhoitajalta puhelimitse. Tai anna nestemäistä panadolia tai sitä lusikalliseen liuotettavaa, se on kätevä.

Ei Pronaxenia alle 1-vuotiaalle. Osta nestemäistä Panadolia tai pamol F.
Suppoa laittaessasi, laita sen päähän tippa perusvoidetta ja sujauta paikoilleen tylppä pää edellä. Hetken voi pitää pyllyn kannikoita yhdessä... Vaipan vaihdon yhteydessä laittaminen on luontevaa eikä vauva edes huomaa sitä. :)

Laitathan muuten supon oikeinpäin pyllyyn?
Eli tylppäpää edellä, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Silloin se ei tule kummakyllä ulos kovinkaan helposti, toki varmasti kakan kanssa..

Suippopää edellä luiskahtaa pienestäkin punnaamisesta ulos, tämä on tullut opittua käytännössäkin.

En myöskään itse antaisi Pronaxenia noin pienelle vielä.
Tai sitten apteekkiin ja panadolia nestemäisenä.

eiköhän olisi viisaampi soittaa esim. terveys keskukseen tai apteekkiin.. itse en missään nimessä (ei pahalla ketään kohtaan) luottaisi täältä saamiini, kuten en muiltakaan keskustelupalstoilta saamiini opastuksiin.. paitsi jos ne on tyyliin "ota yhteyttä terveys keskukseen tms. "

Alkuperäinen kirjoittaja wieras:
eiköhän olisi viisaampi soittaa esim. terveys keskukseen tai apteekkiin.. itse en missään nimessä (ei pahalla ketään kohtaan) luottaisi täältä saamiini, kuten en muiltakaan keskustelupalstoilta saamiini opastuksiin.. paitsi jos ne on tyyliin "ota yhteyttä terveys keskukseen tms. "

Juu koskaan ei pidä luottaa esim. lääkkeiden annosteluohjeisiin, jos ne on saanut jostain keskustelupalstalta.

Yhteistyössä