Pikainen kyssä kakun koristelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kimallus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kimallus

Vieras
Millä tällainen rähmäkäpälä kuin minä, onnistuu parhaiten tursottamaan kermavaahtoa NÄTISTI - ilman että pojan 1-v. kakku menee ihan pilalle? :D
Vinkkejä pliis!

Kukkaset on aika helppoja, isommat tai pienemmät. Alhaalta ylöspäin. Mitä hitaampi olet, sen parempi mitä kylmempää siellä missä koristelet. Jos olet todella hidas, niin parveke on hyvä paikka :D No ei vaineskaan. Kokeile ensin pursottaa vaikka sinne kerma-astiaan.

rähmis oon minäkin ja siksi juuri en pahemmin pursottele mitään kermoja vaan tasoittelen kerman tasaiseksi kerrokseski kakun päälle ja reunoille ja sitte koristeet,millon karkkia ja muuta vastaavaa

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Kukkaset on aika helppoja, isommat tai pienemmät. Alhaalta ylöspäin. Mitä hitaampi olet, sen parempi mitä kylmempää siellä missä koristelet. Jos olet todella hidas, niin parveke on hyvä paikka :D No ei vaineskaan. Kokeile ensin pursottaa vaikka sinne kerma-astiaan.

Niin mut siis millä vehkeellä niitä pursotetaan? :) Saako kaupasta jotain pursotinta vai kandeeko ostaa esmes valmiskermavaahtoa, jossa pursotin mukana...

Pistät kerman silleen, että huolittelet sen epätasaisesti. Pinta jää eläväksi ja lopuksi laitat muutamia "kukkia" kakun reunoille. Elävöität sen pinnan lusikan avulla tai veitsellä. Tulee nätti.

valmiskermavaahto ei sovellu kakun koristeluun. se sulaa heti. Osta pari purkkia kermaa ja tee itse. kaupassa myydään kertakäyttöpursotuspusseja (sisältää myös tyllat). Maksaa pari euroa ja on hyviä. Niitä myydään siellä, missä on leivinpapereita sun muita.

osta pari purkkia flora vispi 20% ja laita siihen rkl vaniliakreemijauhetta vatkauksen aikana. näin saat todella hyvän ja tukevan kermavaahdon! pursota kerma ehdottomasti kylmänä ja ite olen ihan käyttänyt niitä kertakäyttöpursotin pusseja, mukana tulee vielä tyllat!!! käys kattoo täältä, täällä on sulle hyvät ja selkeät ohjeet: www.kinuskikissa.fi

Yhteistyössä