Pikainen kysymys huuliherpeksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chorizo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chorizo

Jäsen
02.07.2012
453
0
16
Mun tyttärelle ilmesty suupieleen ensin kipeä haavauma johon kehitty sitten isohko rupi. On semmonen kellertävä rupi ollu siinä nyt muutaman päivän, kuulostaako herpekseltä? Luultiin että suupieli oli vaan rohtunut eikä tullu mieleenkään mikään herpes, ja nyt mietin että auttaako noi apteekin voiteet enää mitään jos nyt sellasta meen ostamaan?

Mun tyttärelle ilmesty suupieleen ensin kipeä haavauma johon kehitty sitten isohko rupi. On semmonen kellertävä rupi ollu siinä nyt muutaman päivän, kuulostaako herpekseltä? Luultiin että suupieli oli vaan rohtunut eikä tullu mieleenkään mikään herpes, ja nyt mietin että auttaako noi apteekin voiteet enää mitään jos nyt sellasta meen ostamaan?

Herpes on virustauti, joka jää elimistöön eli ei ne voiteet tautia poista, oiretta vaan hoitaa. Rupivaiheessa jo, niin ei kannata. Tekeekö herpes haavauman? Itse olen ymmärtänyt, että vain kihelmöivän rakkulan joka sitten rupeutuu.

Jos alkaa uusia, osta voidetta kotiin ja laitatte heti kun ekat oireet ilmenee.

[QUOTE="ööp";27408782]Herpes on virustauti, joka jää elimistöön eli ei ne voiteet tautia poista, oiretta vaan hoitaa. Rupivaiheessa jo, niin ei kannata. Tekeekö herpes haavauman? Itse olen ymmärtänyt, että vain kihelmöivän rakkulan joka sitten rupeutuu.

Jos alkaa uusia, osta voidetta kotiin ja laitatte heti kun ekat oireet ilmenee.[/QUOTE]

Mä olettaisin, et siinä oli ehkä rakkula ja puhkeemisen jälkeen siihen tuli pieni haavauma kun on suupielessä ja tyttö muutenki räpläs sitä koko ajan?
Eihän tuo teini mulle mitään siitä itse kertonu, sit kun mä näin et se punottaa niin kyselin mikä siinä on ja onko kipeä. Oli niin "what ever"-asenteella et aattelin ettei siinä sit taida sen kummempaa olla..kunnes tuli se iso rupi. Oli silti edelleen haluton edes näyttämään sitä mulle kunnolla joten...nyt vasta hoksasin edes et se vois olla herpes...

Voin hyvin kuvitella.

Äiti: "Näytäs nyt äidille sitä pipiä huulessa!"
Teini: "Painu v****, h******* kanaemo, emmä oo sun vauva enää!"

Apteekin rasvat on kyllä aika kalliita ja teho epäilyttävä. Viimeksi hoidin herpekseni ihan pelkällä vaseliinilla. Voihan olla että huulet ovat vain rohtuneet, mutta kivusta sen tietää paremmin koska herpes iskee juurikin hermostoon.

Mutta ainahan sen pienen tuubin voi ostaa ja heittää sen teinin huoneeseen. Tosin olen aika varma että tuubi on jo hukkunut siihen mennessä kun herpes taas uusiutuu...

Räplätähän sitä herpestä ei rakkulavaiheessa saisi. Se vain leviää siitä ja paraneminen hidastuu.