Pikaisesti apuja! Aiheena seksi ja iso O.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma tämäkin

Vieras
Olen 36-vuotias nainen. Sain keväällä toisen lapseni ja sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Hakeuduin hoitoon ja aloitin lääkityksen, joka on sertralin 50mg. Nyt olen käyttänyt lääkettä noin pari kuukautta ja tunnen oloni paljon paremmaksi. Mutta..

Lääke on vienyt minulta kyvyn saada orgasmi. Miehen kanssa olen saanut aikaisemmin lähes aina, mutta nyt se ei vaan ota tullakseen. Ajattelin, että no, kaipa se tästä, kun kuitenkin rakastelussa se läheisyys ja hellyys on mulle aina ollut se tärkein asia. Mutta miespä onkin ottanut tämän jotenkin oudolla tavalla itseensä: Joka rakastelukerran jälkeen alkaa anteeksipyyntöjen vuodatus kun hän "ei pysty tyydyttää" minua. Ei auta mun vakuuttelut, että asia ei johdu miehestä, vaan lääkkeestä.

Mua alkaa pikkuhiljaa tympiä koko seksi, kun tietää, että mies kyttää koko ajan saanko vai en. Tuntuu, että se on jokin miehisyyden täyttymys ja pakkomielle hänelle, että saan orgasmin.

Ja sitten toinen asia.. Äsken ajattelin huvin vuoksi "hoidella itseni", kun mies on töissä ja iso lapsi koulussa ja vauva päikkäreillä. Kauhukseni huomasin, etten saanut orkkua edes omin sormin! Näin ei ole käynyt koskaan ennen.

Kysyisinkin teidän kanssasisarien kokemuksia. Onko normaalia, että lääkitys tekee tätä, ja kestääkö se nyt koko sen ajan, mitä joudun lääkettä syömään? Kuinka selvittelisitte asiaa miehen kanssa? Lopettaisitteko lääkityksen tämän takia?

Mä en nyt tähän osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta heitän sellaisen ajatuksen, että jos ongelma onkin synnyttämisestä johtuvaa? Monesti kuulee, että henkilö joka ei ole saanut orgasmia, on voinut saada sen synnytettyään. Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että lääkitys tekee tuon, puhu lääkärisi kanssa ja mahdollisesti voisitte kokeilla toista lääkettä.

Valitettavasti monilla mielialalääkkeillä on ikäviä vaikutuksia seksuaalisuuteen; niin haluihin, kyvykkyyteen kuin vaikkapa tuohon orgasmin saamiseen. Lääkkeestä riippuu, kuinka pitkäaikainen vaikutus on. Sinuna ottaisin asian puheeksi lääkärin kanssa ja pyytäisin lääkkeen vaihtoa! Aika moni lääkäri kyllä vähättelee asiaa, mutta noista haittavaikutuksista pidetään ihan oikeasti myös rekisteriä. Ne on arkipäivää valitettavan monelle.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=14280&i=ORION+PHARMA_SERTRALIN+ORION

Tuossa on lääkkeesi pakkauseloste. Haittavaikutuksissa mainitaan useassa kohtaa erilaiset seksuaalisuuteen vaikuttavat mahdolliset haitat. Googlellakin löytää aika paljon tietoa :)

Musta tuntuis jotenkin nololta mennä lääkäriin sanomaan, et juu, lääke toimii hyvin, mutta tällainen haitta nyt tuli. Uskoisin nimenomaan saavani kuulla jotain asiat-tärkeysjärjestykseen-saarnaa..

Mulle vaan tuo seksi on tärkeää, ja ongelmat siinä voivat aiheuttaa uusia ongelmia. Mielessä siintää ajatus lääkityksen lopettamisesta. Lääkäri tosin sanoi, että lääkettä on hyvä syödä pitkään. Kuinka pitkään, sitä ei osannut sanoa.

Musta tuntuis jotenkin nololta mennä lääkäriin sanomaan, et juu, lääke toimii hyvin, mutta tällainen haitta nyt tuli. Uskoisin nimenomaan saavani kuulla jotain asiat-tärkeysjärjestykseen-saarnaa..

Mulle vaan tuo seksi on tärkeää, ja ongelmat siinä voivat aiheuttaa uusia ongelmia. Mielessä siintää ajatus lääkityksen lopettamisesta. Lääkäri tosin sanoi, että lääkettä on hyvä syödä pitkään. Kuinka pitkään, sitä ei osannut sanoa.

Ensinnäkin, jos lääkärisi höpöttää moista, voit ihan hyvin kehoittaa häntä tutustumaan seksuaalisuuden merkityksestä mm. psyykkisessä hyvinvoinnissa ja masennuksesta toipumisessa! Ihminen on mitä suurimmassa osin seksuaalinen olento ja sen ilmentäminen ja siitä saatava nautinto on todella tärkeää. Vaikuttaahan se parisuhteeseenkin ja sitä kautta koko elämään ja toipumiseen!

tosiaan tämä mielialalääke vaikuttaa haluihin. tuttavani miehellä tämä kyseinen lääke vei halut lähes kokonaan...lääkärissä oli sit ottanut asian puheeksi,niin lääkäri oli sanonut että on täysin normaalia tämmöinen ja halut voi palata, viimeistään sitten kun on lääkkeensyönnin lopettanut...

Yhteistyössä