Pikaista apua, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henna_A
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!
En tosiaan tehnyt elämäni virhettä laittamalla viestin :) Mies vastasi työpäivän jälkeen. Me tunnemme toisemme pidemmältä ajalta, joten sikäli ei tarvitse leikkiä "vaikeasti tavoiteltavaa", enkä siihen peliin missään nimessä lähtisikään. Minä olen minä ja jos en tällaisena kelpaa tuolle miehelle, niin sitten ihan varmasti jollekin muulle. Lisäksi viestini oli ihan käytännön asiaa, ehdin tavata miehen vasta loppuviikosta, koska elämä on aika hektistä enkä halua luopua liikaa liikunta- ym. harrastuksistani. Niihin liittyy muitakin ihmisiä, joiden aikatauluja joudutaan sovittelemaan, joten oli kai reiluakin kertoa miehelle, että nyt alkaa kalenteri täyttyä.

Mutta asiaan - ilmeisesti kelpaan :) Mies lähetti viestin työpäivän jälkeen. Hän ehdotti mainitsemaani ajankohtaa ja sitä, mitä tuolloin tehtäisiin. Ja hänestä oli hyvä ajatus alkaa jutella siitä, miten etenemme jne. Ihana juttu siis :)

Mielestäni aktiivisuus ei ole pahitteeksi naisellekaan. Omasta kokemuksestani tiedän, että mies arvostaa sitä, että nainen on aloitteellinen ja aktiivinen yhteydenpidossa. Ei se ole vain miehen velvollisuus. Oma mieheni ainakin arvosti suuresti sitä, että ilmaisin kiinnostukseni selvästi ja pidin häneen tiiviisti yhteyttä seurustelun alkuvaiheessa. En leikkinyt ns. vaikeasti tavoiteltavaa, koska halusin rakentaa pysyvää suhdetta, ja sitähän ei synny, jos ei vie asioita aktiivisesti eteenpäin silloin, kun on sen aika. Tämä näin yleisenä kommenttina.

Hih, olen täällä vieläkin. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Aktiivinen pitää olla ja tykkäämistä voi näyttää. On eri asia tunkea toisen reviirille ja alkaa ahdistella. Näiden kahden välillä on se hieno balanssi, minkä yritän löytää. Luulen, että aika paljon sillä on tekemistä sen kanssa, että kuuntelee itseään. Minä haluan esim. harrastaa ja viettää aikaani ystävien kanssa, mitä tein viikonloppuna. Kuitenkin eilen tuli sellainen olo, että NYT pitäisi kuulla miehestä (ikävä) ja silloin minusta on rehellistä antaa kuulua itsestään. Ehkä balanssi on vastavuoroisuutta ja luotettavuutta, sitä ettei lähde mukaan leikkimään.

Joo, kyllä ne play-hard-to-getit ja "ahdistun kun sä oot niin innokas" -jutut kuuluu lähinnä tenaville tai henkisesti sellaisille, tai toisilleen tyystin sopimattomien ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Jos toisesta on aidosti kiinnostunut ja ihastunut, niin into on molemminpuolista jos vastaparin tunteet ovat samanlaatuiset. Tai toisaalta jos innostuneisuus on sinun tapasi reagoida kiinnostaviin ihmisiin ja asioihin, ja joku muu taas siitä ahdistuu, niin eipä se mikään perfect match olisi ollut, vaikka kertaluontoisesti intonsa olisi saanutkin hillittyä. Minun täytyy omasta puolestani sanoa, että innokkuuteni suitsiminen jo sinällään hapantaisi koko jutun minun osaltani. Vie valtavasti voimaa teeskennellä olevansa jotain muuta kuin on.

Ymmärrän kyllä tuota pelailua ajanvietteenä, saahan siitä saalistusvimmasta joksikin aikaa molemmin puolin jännitystä elämäänsä vaikkei ihminen sitten loppupeleissä niin kiinnostaisikaan. Oikeasti kiinnostavaa ihmistä, johon on jo hieman kiintynyt ja jolle haluaa pelkkää hyvää, taasen ei sitten kiinnosta kiusata moisilla ihmissuhdesäädöillä. Mutta varsinkin ennestään tuttujen ihmisten välillä pelaaminen on täysin tarpeetonta ja jopa tuhoisaa.