Pikkuhousuksymys :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raita

Vieras
Tuli vaan mieleen, että miten itse nukutte näin kuumalla ja miten tyttölapselle? Ja miten usein vaihdatte niitä?

Meillä tuo 4-v nukkuu pelkillä pikkuhousuilla. Mä nukun alasti tai lyhyillä hihattomalla naruolkainyöpaidoilla ilman pikkareita.

Tytölle vaihdan puhtaat pikkuhousut aina joka aamu. Ja useimmiten iltaisinkin, eli 2 päivässä. Pesun/saunan jälkeen aina puhtaat pikkarit. Nyt kesällä peseytyy joka ilta.

Iäkäs gynegologini suositteli että naisten pitäisi nukkua ilman pöksyjä koska pöksyt vaan hautoo. Samoin sen että pöksyt pitäisi olla 100% puuvillaa mutta sellaisia ei taida oikein löytyä.

Nukun yöpaita päällä, ei pöksyjä.
Lapset tpaita ja pokserit.

Olen koettanut opettaa että nukkuis pöksyttä, yöpaidan kanssa. Nyt kuumalla on mielummin pelkillä pöksyillä, kokeilen opettaa sitten kylmemmällä.

Puuvillaisia on: kaikki lapsen pöksyt ja omiakin on, 100 % puuvillaa. Peruspöksyjä kuten sloggeja tai vastaavia puuvillaisia pitsittömiä ym. Pidän muita vain juhlissa.

ei kai pikkutytön ''se'' ala haista kuten aikuisilla naisilla haisee hien ja vanhan sillin sekoitus!
mitä te taas turhaa vouhotatte ja vaihdatte lapsellekin alushousut minuutin välein. lol ja daa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi itku teidän kanssanne taas.:
ei kai pikkutytön ''se'' ala haista kuten aikuisilla naisilla haisee hien ja vanhan sillin sekoitus!
mitä te taas turhaa vouhotatte ja vaihdatte lapsellekin alushousut minuutin välein. lol ja daa.

Ei, mutta oppii hyville tavoille. Musta ei oo minuutin välein, jos vaihdetaan 2 krt päivässä, aamulla ja iltapesun jälkeen.

Sukat, alushousut ja toppi. Tai sitten villasukat, pitkät yöhousut ja pitkähihainen yöpaita. 4 ikkunaa on yötäpäivää auki, joten ei ole niin kuuman kuuma öisin. Harvoin pidän puuvillaisia alushousuja tai toppeja. Sukat vaihdan 3-5 kertaa päivässä, alushousut 1-2 kertaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
joka päivä vaihdetaan. mutta meillä sitä alapäätä myös pestään jarrujälkien välttämiseksi.

Meillä on käytetty bidee-suihkua niin kauan kun on istunut pöntöllä kakkaamassa.

sama homma. ihan hyvä tapa mun mielestä. Täällähän on joskus mammat kauhistelleet, kuinka miehellä roikkuu pyllystä jotain pastilleja... jos opetettas jo lapsena tavoille, tommosilta vältyttäs. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sukat, alushousut ja toppi. Tai sitten villasukat, pitkät yöhousut ja pitkähihainen yöpaita. 4 ikkunaa on yötäpäivää auki, joten ei ole niin kuuman kuuma öisin. Harvoin pidän puuvillaisia alushousuja tai toppeja. Sukat vaihdan 3-5 kertaa päivässä, alushousut 1-2 kertaa päivässä.

Miksi IHMEESSÄ vaihdat sukat 3-5 kertaa päivässä??

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Mä kieltämättä jäin miettii samaa... :D Tälläsillä keleillä en kotona pidä ees sukkia ja muutoin se joka aamu puhtaitten jalkaan laitto piisaa..

minä vaihdan kaksi kertaa päivässä kesällä ,tytölle 2-3/pv. Muutenkin valkovuodon eritys paljoa, joten en viitsi haista. Suihkussa käydään aamulla/illalla ja päivällä jos on oltu uimassa tai yltympäriinsä hiekassa. Siinä tulee pesty alapääkin.

Nukutaan molemmat alasti.

Saman jutun olen kuullut, että yöllä ei saisi tuon "hautumisen" takia käyttää pikkareita.

Alkuperäinen kirjoittaja e:

En osaa olla ilman sukkia ja tahdon että on aina puhtaat ja raikkaat sukat, ennen saatoin vaihtaa tunnin välein sukkia :D

Meillä tyttölapsi 7v ja vaihtaa päivittäin ainakin kerran pikkarit, samoin pojat 6,4 ja 2v eli opetetaan heti kohtalaiseen hygieniaan. Nukkuvat kaikki pikkarit päällä, itse koitan samaa myös, mutten oikein osaa nukkua ilman housuja...

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Iäkäs gynegologini suositteli että naisten pitäisi nukkua ilman pöksyjä koska pöksyt vaan hautoo. Samoin sen että pöksyt pitäisi olla 100% puuvillaa mutta sellaisia ei taida oikein löytyä.

Nukun yöpaita päällä, ei pöksyjä.
Lapset tpaita ja pokserit.

Nyt menee ihan ohi aiheen, mut silmät ristissä tässä luin (olin yön töissä ni saan kai olla silmät ristis :P :D ) et "isäni gynekologi suositteli" .

Yhteistyössä