Pikkujoulu tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuodenajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen ymmärtänyt että jos elää parisuhteessa niin jollain tavalla pitää välttää toisen mielen pahoittamista. Väkisinkin tulee tapauksia jossa sitä ei voi välttää, mutta että jotkut pikkujoulut.
Vielä kun sitä erehdystä on tullut tehtyä aiemminkin niin..................

Kaikille ei sovi parisuhde, suhteet on myös erilaisia, joten etsikäämme itsellemme sopivampaa seuraa jos kumppanin kanssa mättää.
Ennen kaikkea parisuhteessa itsekäs ihminen törmää useammin ongelmiin kuin vapaata elämää elelevä, näin näen.

Nyt menee metsään jos pitää jäädä pikkujouluista pois ettei pahoita toisen mieltä, varsinkaan kun siihen ei ole mitään aihetta. Come on people, ymmärrän että toisen mielipiteet ja tunteet on otettava huomioon mutta menee jo hippusen liian pitkälle jos omia menoja pitää karsia siksi kun toinen on aiheettomasti mustis.

Asiasta on toki hyvä keskustella aikuisten tavoin, mutta tässä on kyllä tuolla kumppanilla peiliin katsomisen paikka. Mikä saa aikaan mustasukkaisuuden tunteen? Sekin on ihan normaalia mutta menee jo epänormaaliksi jos tuollaiset pikkujuhlatkin saavat takajaloilleen.

Kysyt että mikä saa aikaan mustasukkaisuuden tunteen? Eiköhän tuo käy selville ap:n tekstistä.
Ja jos se ei ole mustasukkaisuutta niin ainakin suhteen luottamus on näin jälkeenpäin kovalla koetuksella.
Kyse ei olekkaan ainoastaan pikkujouluista, vaan siitä että uskottomuuden kautta on jo menetetty luottamus toiseen ihmiseen.

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan käynyt pikkujoulussa. Mitä te siellä teette ja miksi niitä vietetään?

Meidän pikkujouluissa on tarkoitus tutustua toisiin epäformaalissa tilaisuudessa hauskanpidon lomassa, jossa keskustelu on vapaampaa. Juhliin pukeudutaan hyvin, niissä syödään, juodaan ja saunotaan, usein on jotain ohjelmaakin, kuten jokin esitys.

Alalla on tärkeä tuntea oikeita ihmisiä ja pysyä kärryillä siitä mitä kulissien tapana tapahtuu, ja nämä rennomat tilaisuudet on oiva tapa verkostuitua ja saada informaatiota erilaisista asioista. Nämä taas edistävät ammatillista kehitystä, sillä usein tärkeät projektit menevät niille jotka tunnetaan ja tiedetään omistautuviksi ja aktiivisiksi tyypeiksi, ja joilla on hyvät verkostot. Iltatilaisuuksissa näitä verkostoja usein luodaan kun tutustutaan toisiin muutenkin kuin työn parissa.

Minun urakehitykselle tekisi hallaa jos minulta kiellettäisiin nämä tilaisuudet siksi että jotkut muut käyttäytyvät pikkujouluissa huonosti. Toki suuri osa ihmisistä lähtee pikkujouluihin vaan kännäämään ja osa myös pettämään, mutta ei se ole minun eikä mieheni ongelma.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä