Pikkukakkonen haaveissa, yritystä ei aloitettu

20.06.2007
585
0
16
Täältä sitä taas sitten itsensä löytää - netin vauvakuumepalstalta :) Esikoinen on nyt 1v1kk ja jo alkaa taas vauvakuume nostaa päätään. Eilen puin jo sanoiksi asian ja puhuin siitä miehelleni. Sen kummemmin ei asiasta puhuttu, mutta onpahan nyt vyyhtiä alettu purkamaan jostain päästä.

Kyselisinkin nyt, että onko täällä muita pikkukakkosesta haaveilevia, muttei vielä ole yritystä aloitettu eikä edes mieheltä vihreää valoa saatu? Tai ei sillä niin väliä monennestako lapsesta on kyse ;) Esikoisen kanssa jouduin käymään miehen kanssa kovan ja pitkän käännytyksen, jotta päästiin edes yrittämään omaa lasta. Nopeasti silloin tärppäsi, taisi olla toisesta kierrosta. Nyt haluaisin alkaa yritykseen kesän korvilla ja toivottavasti mies innostuu myöskin ajatuksesta. Jotenkin tuntuisi tuo reilu pari vuotta sopivalta ikäerolta lapsille... Voihan se kylläkin olla, että tätä kakkosta ei kuuluisikaan helposti, on tosi läheltä nähty pitkiäkin yrityksiä ja tiedän ettei mitään voi pitää itsestäänselvyytenä. Muutenkin olen tuota ikäeroasiaa pohtinut, että mikä olisi hyvä ikäero lapsille?

Meillä on poju 8 kk ja haaveilen pikkukakkosesta. Käytännön (työasiat) syistä kuitenkaan ei vielä tämän vuoden puolella ja toinen syy voi pidentää vielä lisää (olin ylipainoinen odottaessani ekaa, raskauskilot eivät ole hävinneet ja haluan laihduttaa takaisin aikaisempiin mittoihin ennen seuraavaa koska sit taas lihon varmasti).

Meille on kyllä aika selvä että tulee vielä toinen, ehkä kolmaskin...ikäerosta en osaa sanoa, minulle se on aika sama ikä se on, varmasti kaikkien kanssa pärjää loppujen lopuksi.

Heippa!
Täällä kanssa yksi pikkukakkosesta kuumeilija :wave: meillä esikoispoika nyt 1v 2kk. Vauvakuume on jo pitemmän aikaa "vaivannut" mutta yritys olisi tarkoitus aloittaa vasta tässä kevään/kesän aikana =) tuota 2-vuoden ikäeroa täälläkin on pohdiskeltu sopivaksi.. imetän vielä esikoista ja nyt vasta toiset menkat meneillään synnytyksen jälkeen ja kierto mitä sattuu, mutta onneksi tässä vielä on aikaa että jospa se kierto kerkeisi tasaantumaan =)

meillä asemat on taas hiukan toisinpäin että mies olisi halunnut aloittaa toisen lapsen yrittämisen ja monta kuukautta sitten, mutta itse olen sitten jahkaillut ja epäröinyt :ashamed: tarkoitus olisi että laskettuaika menisi 2011 vuoden puolelle niin kerkeisin tämän vuoden olemaan kokonaan töissä ennenkuin jäisin taas äitiyslomalle, tiedän jo etukäteen että pomoni ei tule ilahtumaan ilmoituksestani mutta sille ei mitään voi :D

miullakin yks tavoite oli että kaikki raskauskilot on saatava pois ja onneksi ne viimein on lähteny mutta silti olisi hyvä vielä muutama kilo pois saada, painoindeksi kun on nyt vasta juuri ja juuri normaalirajan puolelle :whistle: ekassa raskaudessa tuli se 20 kiloa ylimääräistä, toivottavasti seuraavassa saisi pidettyä lukeman hiukan pienempänä ..

Mulla on kanssa sama juttu noiden raskauskilojen suhteen. Niitä nimittäin esikoisesta tuli varmaan vähän reilu 20 ja kaikkia en tosiaan ole saanut pudotettua. Syksyllä jo näytti paremmalta, mutta niitä tuli yhtäkkiä jonkin verran takaisin, kun imetys ei enää kuluttanutkaan niin paljoa :p Mutta jos siis kesään mennessä ne saisi pois, niin johan sitä voisi sitten taas alkaa hankkia uusia :laugh: No joo, ens kerralla täytyy kyllä pitää huoli, ettei painoa pääse tulemaan samalla lailla kuin ekassa raskaudessa, on ollut kyllä äryttävä huomata ettei ne kilot itsekseen lähdekään.

Maria, toivottavasti imetyksen päätyttyä palaa kierto normaaliksi. Oletko ajatellut pitkään vielä imettää? Meidän poika nyt 13,5kk tarkalleen ja tänään hän saa viimeisen kerran tissiä :'( Haikea mieli on, kun hän on vielä niin paljon tissin perään, mutta pakko on nyt vaan lopettaa, kun mulla itsellä on huomenna leikkaus ja joudun olemaan jonkun päivän sairaalassa. Johan tuo on niin iso poika jo muutenkin, että tässä tulee sopiva hetki lopettaa. Mulla muuten on tullut menkat ihan normisti jo varmaan 2 kk synnytyksen jälkeen :whistle:

Töihin en ole ajatellut palaavani vielä. Syksyn olen sinne ilmoittanut paluuajaksi, mutta en taida vielä mennä. On sen verran pitkä työmatka ja kaikki hankaloituu siinä viheessa merkittävästi, ja muutenkin on ihana pitää taukoa sieltä ja olla pojan kansa kotona. Kyllä niitä töitä vielä ehtii tehdä myöhemminkin!

niiskunenä: tarkoitus on ollut lopettaa imettäminen sitten kun poika niin haluaa, eli jos itse siitä vieroittuisi, koska imetyskertoja on niin vähän töissä käynnin vuoksi (aamulla x2, töistä tullessa ja nukkumaan mennessä)...mutta mennessähän sen sitten näkee, olisihan se kiva kesää jo vietellä ilman imetystä vaikka ihanaa tämä on ollut =)

minä siis palasin töihin vuoden alussa..kotona olisi ollut ihanaa olla vielä, mutta rahatilanne ei enää yksinkertaisesti antanut periksi :( mutta onneksi sai sentään pojan ensimmäisen vuoden kotona vietellä ja seurata kehitystä :heart:

Täällä ilmoittautuu mukaan uusi. Meillä on marraskuussa-05 yntynyt poika ja nyt alkaa olla vauvakuume jo sitä luokkaa, että pikkukakkosen aika on. Nyt olen lopettanut pillerit ja toukokuussa on tarkoitus aloittaa yritys:) Toukokuussa sen takia, että silloin mulla loppuu painonhallintakurssi. Painon tiputusta mullakin on kovasti takaisin, paino on pudonnut 42 kiloa toukokuusta 2008.

Vau Auneliini :flower: hienosti oot kyllä puottanu painoo =)

täällä on nyt pähkäilly että pitäiskö neuvolaan varailla aikaa että sais pillerireseptin kun ei siis mitään ehkäsyä ole tällä hetkellä käytössä ja jos nyt ei sitten kesään mennessä tärppääkkään pikkukakkonen..kun kesällä on tarkotus lähtee käymään rantalomallla ulkomailla, enkä haluis että menkat sattuu sit just sinne, nii sais sit hetkellisesti pillereillä siirrettyä..muuten ei siis tarkotus ole ruveta pillereitä syömään :laugh:

Minä haluun mukaan kans!
Meillä on viime vuonna huhtikuussa syntynyt ihana aurinkoinen ilopilleri tyttö jolle pikkuhiljaa haluaisin alkaa yrittämään pikkusisarusta. Ja nimenomaan poikaa.. Kirvestä ei vielä ole sängyn alle haettu kun yritys ei vielä ole alkanut. Mulla on tullut kolmet menkat aika säännöllisesti ja imetänkin vielä tuota tyttöstä, joten yritys alkakoon vasta toukokuussa.
Tämä tyttömme sai alkunsa sinä päivänä kun miehen kanssa puhuimme "asiat halki" tästä lapsiasiasta. Olin just lopettanut pillerit ja yhdet menkat oli ollut 46 päivän kierrolla. Aloin jo epäillä että noinkohan tässä nyt olisi käynyt että raskaana olisin. Odottelin kuitenkin sen 46 päivää ja vasta sitten uskalsin testata. PAM! Kaksi viivaa ihan samantien ja olinhan mä sitten jo 7+5 vissiin. Oivoi, kyllä mä jotenkin kaipaan raskaana oloa :whistle:

Ikäerosta olen ajatellut sen verran, että pari vuotta olis ihan kiva ja sehän sit tulee jos asiat menee niinkuin olen uskaltanut haaveilla.

Auneliini: siis WAU!! :flower: :flower: Aivan mahtavasti olet painoa pudottanut! Ei sulla olisi mitään hyviä vinkkejä? Ei oikein tahdo meikäläisellä pysyä tuo motivaatio matkassa mukana...

Maria: Meillä olisi kanssa Kreikan matka varattuna toukokuulle ja olen ajatellut josko sen jälkeen voisi aloitella sitä yritystä. Siihen asti taidan olla ilman pillereitä, vaikka resepti onkin olemassa. Kai sitä sitten jotenkin selviää niistä menkoista reissussa vaikkei se kivaa olekaan. Ennen matkaa ei kyllä ole mahdollisuutta yritystä aloittaa, nyt toivutaan vielä viimeisiä rippeitä tehdystä leikkauksesta ja toisekseen, haluan siellä reissussa syödä kaikkea ihanaa ruokaa ilman raskauden rajoituksia. Minne päin teillä on reissu suunnitteilla?

Teppana: Teillähän kävi varsin sopivasti tuon esikoisen "ajoituksen" kanssa =) Mun piti tosiaan vuosi suostutella miestä lapsentekopuuhiin ja kun lupa sieltä tipahti, niin mähän otin tokasta kierrosta ovistikut käyttöön ja niin vain heti plussasi. Saas nähdä miten tokan kanssa käy, jos sinne asti päästään! Esikoisen kanssa olin varma tytöstä, mutta poika vain tuli. Toinen saisi olla se tyttö, mutta toisaalta poikakin käy hyvin, niin on sitten niistä enemmän seuraa toisilleen :D

Olisi muuten tarkoitus puhua miehen kanssa vakavasti piakkoin tästä perheenlisäys -asiasta, ja itse asiassa sanoin jo suoraan haluavani toisen lapsen tuossa jokunen viikko sitten. Saapa nähdä kuinka käy :heart: Nyt jotenkin uskaltaa taas enemmän suunnitella asioitakin, kun on leikkaukset jne saatu hoitettua alta pois. Että sellaisia mietteitä tällä erää

:whistle:

niiskunenä meillä on tuonne turkkiin viikon matka varattuna =) lähetään tosin vasta heinäkuussa, eli jos vaan tärppi käy niin saattasin sitten vaikka raskaana ollakin :D tosin ainakaan alkuun ei ruveta millään lailla oviksia "bongailemaan" että mennään varmaan ainakin kesän ylite -tulee jos on tullakseen- päämäärällä ja jos tärppiä ei oo sitten käyny nii varmaan vois kahella vähän että mihin vois sattua tärppipäivä :laugh:

kivaa että meitä löytyy näinkin monta pikkukakkosesta haaveilijaa =) vieläkun saatas sen verta aktiivisena piettyy tää ettei ihan tiputa monien sivujen taakse =)

Yhteistyössä