**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei toverit!!

täällä taitaa olla elimistössä joku häikkä totaalisesti.
menkat eivät ole alkaneet vieläkään, 21 pv tätäkuuta olisivat pitäneet taas alkaa,eivätkä tulleet viime kuussakaan. Raskaana en ole, tein tiistaina sen digitestin. harmillista.
en tiedä mitä tekisin, soitin tk:hn ja siellä sanottiin että ottaa uudelleen yhteyttä jos ei näy kuukautisa 4-6kk. Sitten se on kuulemma epänormaalia.
Haluaisin paikkakuntamme yksityiselle gynelle,mutta ne on kaikki miehiä.soitin sinnekkin siis ja kyselin.

:kieh: ja kunnalliseen on jonoa.

eli yritys jatkuu heti kun menkat on alkaneet ja vuoto loppunut.
eli piettäkää minut kumminkin listoilla

en käy nyt niin usein kun odottelen niitä menkkoja. mutta käyn kumminkin lukemassa,en aina jaksa kirjoitella omaa napaa.

:x :'( masentaa tämä tämmönen.

dada toivotaan että pieni olisi jo matkassa :heart:

Täällä ei mitään uutta paitsi sain vihdoin ja viimein varattua ajan gynelle reilu viikon päähän. Sitten pääsee katselemaan saako jotain "apuja" joilla vauvan sais muuttamaan mahaan :ashamed: Ihan hyvillä mielillä kuitenkin viellä.. Uskon että kaikki tapahtuu silloin kun niin on tarkoitettu =)

IHANAA KEVÄTPÄIVÄÄ KAIKILLE :flower:

Kiitti dindei :)
Minunki mielestä kaikki tapahtuu kyllä sitten kun on sen aika,
siitä puheenollen en tiedä osaisinko varsinaisesti pettyäkkään vaikka menkat tulisikin.
Onhan tytön syntymästä kuitenkin vasta kotva (tänään tasan 7kk :heart: ),
joten osaan sillointällöin ajatella järjellä,että tulee sitten kun on sen aika.

Omaan napaan ei edelleenkään uusia, eihän tästä olekaan vasta kuin päivä kun edellisen kerran kirjoitin, kp35/?.
Kävipä hassuja, minun suvustani vanhempi rouva oli kautta rantain kysellyt olenko raskaana..jaa miksikö..luottaa jostain syystä kuulemaani vanhan kansan sanontaan, että seuraavaa on tulossa kun esikoiselle tulee hampaat :laugh: :headwall:
Mun piti kommentoida vielä jollekki jotain mut mut.. sika vei eväät, vai miten sen sanois :laugh: :saint:

Ei jaksanut meidän pieni kiinnittyä tarpeeksi hyvin :( On vähän epätoivoinen olo... Vaikka sanotaan, että "km:n" jälkeen keho on parhaimmillaan ottamaan vastaan uuden raskauden, mutta ongelmana meillä on myös tuo mies, kun hänen siittiönsä ei ole parhaassa kunnossa. Eli vaatii aika tuuria, että hältä tulee parhaat yksilöt juuri silloin kun on tarvis.

Ehkä meidän pitäisi luopua toivosta kokonaan :(

tuunkin taas kirjottelee pitkästä aikaa tänne.. eilen tuli täti eli mitäs tää nyt sit on 1/29,30 ja yk30 olisko jo.. toivon oon menettäny mut onneks joistan kavereista viel löytyy sellasii jotka jaksaa jännittää ja potkii :D alottelin tos 1kk sit lukion ja nyt alotettiin talon remppa eli huoneet runko kuntoon ja uudet pinnat ym.. kaipa se nyt sit tärppäis kun on projekteja kerrakseen..

onnea plussanneille ja voimia niiden odotteluun.. :hug: :flower:

Hei, Tulin nyt kertomaan että tein selkeän plussan eilen aamulla, mutta en pysty vieläkään uskomaan sitä.. Koska minulla tuli suht normaalit menkat. Eli siis olen nyt omasta mielestäni toisen yritys kierron puolivälissä ja ovista odottelin, mutta kun alkoi ilmaantua niiiin paljon raskausoireita päätin ostaa testin vaikka minulla oli viime kierrossa kuukautiset, olin aivan äimänkäkenä kun kaksiviivaa testiin tuli.. Miten minä joka olen super oireiden metsästäjä, olen pystynyt olemaan tänne kuudennelle viikolle raskaana tietämättä sitä?!? Kai se vuoto, kun se alkoi kp28 ja oli aika normaalia joskin kivuliaampaa vaikutti niin paljon etten kuvitellutkaan enää raskauden mahdollisuutta.

Tosi sekavaa tekstiä kun olen itsekkin vielä aika ymmälläni en pysty luottamaan että mahassa olisi oikeasti joku asukki. Toisaalta mulla on niin paljon kunnon raskausoireita että ne antaa kuitenkin toivoa.

Kristen: Oliko teillä jotakin apuja käytössä, kun tuntuu että teillä on niiin pienestä kiinni toi vauvan saaminen, että jollain pienellä 2ihmepillerillä" vois saada raskauden kestämään.

ina21 :hug: oih,paljon onnea!! :flower: :heart:

kristen, ei kannata luopua toivosta vielä! Ajattele niitä pareja jokka on esm.10 vuotta yrittäny eivätkä saa sittenkään?! :'( edes sitä ensimmäistä lasta. :hug:

ina Meillä ei vielä ole apua, olemme kuitenkin jonossa lapsettomuushoitoihin, joten kun sen aika tulee, saattaa jotakin apua tulla.

waaka Niin, harmi heille. Mutta jotenkin tuntuu, että kun se ihme tapahtuu, että pieni hedelmöittyy, se ei jaksa kiinnittyä, nyt on käynyt niin liian monta kertaa, siis joka kerta kun mitään yritystä on edes ollut. Kun lapsettomuushoitoihin mennään, mitä auttaa hedelmöittää munasolu, istuttaa se kohtuun, jos se ei kuitenkaan kiinnity?? Terolutit olivat kolme kk kokeilussa, mutta niistä ei ollut apua. Olen juonut greippimehua, syönyt ties mitä vitamiineja, juonut punaviiniä, kokeillut kaikki poppakonstit, jotta limakalvot olisivat tarpeeksi paksut ja viimeksi joku päivä kiinnittymisajankohdan jälkeen limakalvo oli jo 1,2cm paksu, ja siltikään toinen ei jaksanut kiinnittyä kunnolla. :'(

Ja suoraan sanottuna, mua ei yhtään lohduta ajatella heitä, joilla yritystä takana 10 vuotta, eikä ensimmäistäkään lasta :ashamed:
Mun perussairauden takia meillä ei ole noin kauaa aikaa yrittää... Ja olen aina halunnut ison perheen. alkavat ne haaveet pikkuhiljaa kaatumaan ja hautautumaan syvälle maan syvyyksiin :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Kristen:
ina Meillä ei vielä ole apua, olemme kuitenkin jonossa lapsettomuushoitoihin, joten kun sen aika tulee, saattaa jotakin apua tulla.

waaka Niin, harmi heille. Mutta jotenkin tuntuu, että kun se ihme tapahtuu, että pieni hedelmöittyy, se ei jaksa kiinnittyä, nyt on käynyt niin liian monta kertaa, siis joka kerta kun mitään yritystä on edes ollut. Kun lapsettomuushoitoihin mennään, mitä auttaa hedelmöittää munasolu, istuttaa se kohtuun, jos se ei kuitenkaan kiinnity?? Terolutit olivat kolme kk kokeilussa, mutta niistä ei ollut apua. Olen juonut greippimehua, syönyt ties mitä vitamiineja, juonut punaviiniä, kokeillut kaikki poppakonstit, jotta limakalvot olisivat tarpeeksi paksut ja viimeksi joku päivä kiinnittymisajankohdan jälkeen limakalvo oli jo 1,2cm paksu, ja siltikään toinen ei jaksanut kiinnittyä kunnolla. :'(

Ja suoraan sanottuna, mua ei yhtään lohduta ajatella heitä, joilla yritystä takana 10 vuotta, eikä ensimmäistäkään lasta :ashamed:
Mun perussairauden takia meillä ei ole noin kauaa aikaa yrittää... Ja olen aina halunnut ison perheen. alkavat ne haaveet pikkuhiljaa kaatumaan ja hautautumaan syvälle maan syvyyksiin :'(

no, anteeksi että töksäytin vain noin. Yritin kuitenkin olla lohduksi jollain tapaa. Mutta todellakin, me saahaan olla onnekkaita että meillä on ees se 1 jo ennestään! Mutta just varsinki sun tilanne on vaikea. Kait se on se että ku sitä lasta tekemällä tehhään, pitäisi vaan ilman ehkäsyä pupuilla ja yrittää elää normaalisti,ettei edes haaveile lapsista. Alkaa haaveilla jostain muusta,niin se tietenki just sillon pahimmilleen tulee se kunnon raskaus eteen. En tiedä,mutta kuullu olen noinkin käyvän. Vaikeaahan se on.
ja uskon,että susta tuntuu hirveältä kun ei kiinnity. Se ei vaan sitten onnistu, ja onnistuu tulevaisuudessa jos onnistuu.Sitähän ei voi kukaan tietää että missä,milloin ja kenelle. :'( :whistle: :hug: :heart:
voimia kuitenkin sulle sinne!! Ja toivon aidostikki että jotain tapahtuisi, että seuraavalla kerralla kiinnittyisi ja kaikki menisi hyvin.

waaka En ajatellutkaan, että pahalla sanoit, tuli vaan ehlä tunnokuohuisa vähän voimakkaasti kirjotettua ;) , ja tottahan se on, ollaan kiitollisia siitä yhdestä mitä meillä on (jota meille ei pitänyt alunperin edes tulla), mutta kieltämättä se ei paljoa lohduta, vaikka kuinka yrittää :(
Meillä ei ole ollut enää "pakon omaista" yrittämistä muutamaan kuukauteen, ja sen takia varmaan nyt on tärpännytkin vähän paremmin. Harmi kun se stressaamisen lopettaminen ei ainakaan paljoa vaikuta tohon kiinnittymiseen...

Kun kuuluisi jotain edes sieltä lapsettomuuspolin puolelta, että saisi sinne päivitettyä viimesimmät ongelmat, mutta ei niin ei, ei se auta kun odotella.

pääseekö mukaan=) ?

Täällä olis 25v kakkosta toivova kans. Eli meillä on 10/08 syntynyt Leevi-poika. Ja takana yksi keskenmeno 2/2010 ja nyt sit eka yrityskierto päällä ja kp 24 meneillään. Oireita on, mutta toisaalta luulen kuvittelevani ainakin osan. Tänään tuli paperiin ihan vähän haaleen vaaleenpunasta vuotoa. joko menkat tai sit varmaan kiinnittymisvuotoa, vaikea sanoa. Perjantaille asti ajattelin odotella ja tehdä sitten sen testin.

joo täälä on sen verran muutosta myös että hieman vuotoa tullu.. toisaalta aika niukasti..
täytyy katella huomena että onko se runsaampaa nii tietää joko alkaa kp1 :/ toisaalta helpotus ku tää kierto nyt varmaan venyi sen myötä kun imetyksen lopetin kuukausi sitten..

tiedättekö te mammat, onko olemassa mitään lääkkeitä jotka vaikuttaa kuukautiskiertoon ja auttaa sitten raskaaksi tulemisessa?
Mun on vissiin varattava sinne gynelle tänään aika tai jotain. Ei oo mun juttu,en tykkää yhtään niistä tutkimuksista. Enkä tykänny varsinkaan raskausaikana,aina sai pelätä millon pieraisen sen tutkijan nokkaan (sillonko olin raskaana ni oli palio kaasuja suolessa ja se paino just peräaukkoa tai jotaki vasten sillä vehkellä ni tuntu ihan hirveältä).
:laugh: |O :$

pelottaa valtavasti ku ei oo ikinä tämmöstäkään ollu!! on jääny 1 kuukauden joskus menkat pois,muttei KOSKAAN 2kk. :headwall:

pitkästä aikaa tännekki kirjotteleen....

Mieli korkeelle vaan kaikille vaikka väliin vaikeeta.... lapsi tulee ku on tullakseen. ehkä sitä osaa arvostaa lasta enemmän ku se ei tule heti vaan antaa odotuttaa sillä jos on jo yks niin on niin iso todennäkösyys et se toinenki tulee jossain vaiheessa =)

täälä kp37/???? ja yk 10.... neljä ovistesti plussaa tehty, mutta ei vielä tänän... to teen raskaustestin niin tietää voiko vappua juhlia kosteissa merkeissä :D

Plussatuulia :whistle:

Memmu86: Plussatuulia :whistle:
waaka: Mun käsittääkseni on ainakin lääkkeitä joilla saadaan menkat alkamaan, jos ne on jostakin hormonaalisesta syystä pois jääneet, ystäväni juurikin semmoiset sai kun menkkoja ei vaan kuulunut. Oon kyllä kuullut myös lääkkeistä joiden tarkoitus vissiin jotenkin paksuntaa limakalvoa tms että hedelmöittyminen olis "helpompaa"..lääkkeiden nimistä mulla ei tosin ole mitään tietoa, mutta gynesi varmasti tietää :)

Ei hitto että omaa napaa ärsyttää vietävästi..Missä mun menkat on?
Missähän vaiheessa kehtaa lääkäriin/Gyneen ottaa yhteyttä jos ne ei vaan ala..
..viikon päästä? kuukauden päästä?Ähh..

Kp37

Mä tein äsken raskaustestin. Negaa se näytti, mut niin mä arvailinkin. Toki mulla oli vasta tai on vasta kp 25 joten ei se välttis ees näytä mitään vielä. Mä en muista et mulla olis kahesta aiemmasta raskaudesta ollut näin selkeitä oireita näillä viikoilla mut toisaalta mä oon ne testitki tehny vasta joskus 5-6 viikon tietämillä ja nyt mennään vasta viikkoa 4 jos siis raskaana olen. Viikonloppuna uus testi jos menkat ei oo alkanut. Ainakaan en ole vielä luovuttanut.

waaka Mulla määräsivät terolutit alunperin vuodon alottamiseks 74 pv:n kierron päätteeksi. Eli kipin kapin gynelle, varmasti antavat reseptin :) Ja noita terojahan käytetään myös raskautumisen apuna (auttaa kiinnittymään yms.)

Mä en enää päivittele, sillä ne hetket, joita pystyn täällä olemaan ovat tosi lyhkäsiä. Lisäks tää meidän tilanne on sellanen, ettei mulla varmaan paljoa ole edes asiaa tänne :ashamed:

JOku halukas saa siis ottaa pestin vastaan ja jos tarvitsee alkuun pääsemiseen apua, laitathan yksityisviestiä...

Yhteistyössä