pikkunen kävi kuoleman porteilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahdon olla harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahdon olla harmaa

Vieras
toissayönä.Lapsemme on 3-vuotias Ja aina ollut varsin terve.Nyt sitten todettiin ensimmäinen korvatulehdus ja määrättiin antIbioottikuuri.Tohtori kysyi onko lääkeallergioita ja eihän niitä tiedä kun ei lääkkeitä ole ennen syönyt.

No iltasella otettiin ensimmäinen annos ja lapsi laitettiin nukkumaan.Kävin häntä kurkkaamassa vähän ajan kuluttua ja kaikki oli vielä hyvin.Menin sitten itse nukkumaan ja meinasin laittaa lapselle peiton päälle kun huomasin että hengitys oli tosi hankalaa.Laitoin valot päälle ja huusin mieheni paikalle.

Hän katsoi poikaa ja kokeili kaularauhasia ja sanoi että soita ambulanssi.Soitin hätäkeskukseen ja annoin puhelimeni miehelle joka selitti tilanteen.

Meni hetki ja kuulin kuinka ambulanssi kaartaa pihaan ja miehet tulevat juosten sisälle.

Siinä vaiheessa minä hätäännyin ja mieheni vei minut toiseen huoneeseen.

Lapselle oli laitettu happinaamari ja häntä lähdettiin viemään sairaalaan.Ja minä lähdin ambulanssin mukana.Mies tuli autollamme perässä.

Sairaalassa lapsi sai lääkettä ja lääkäri selitti meille tilanteen.Oli saanut antibiootista todella voimakkaan allergisen reaktion ja nielu hengitysteineen oli turvonnut melkein umpeen.Lääkäri sanoi että jos en olisi mennyt lapsen luokse silloin ei aamulla olisi ollut enää mitään tehtävissä.Tästä pelastumisesta kiitän taivaan isää vaikka en uskovainen olekkaan.Hän antoi pikkuisemme vielä jäädä luoksemme.

Olkaa onnellisia lapsistanne,he ovat parasta mitä teillä on.

:o Voi kamala :o Kyllä varmasti säikäyttää tollanen :hug: Onneksi pikkuinen selvisi.Onko hän vielä sairaalassa vai joko on päässyt kotiin?

Kyllä sitä tälläsen jutun jälkeen arvostaa omaa perhettään aivan toisella lailla taas.

pelottava tilanne, äitini on saanut muutaman vastaavan,eli anafylaktisen reaktion. onneksi kävi hyvin,voimia! kannattaa muuten mennä keskustelemaan johku kriisijuttuun, mä en menny ja viel kymmenen vuoden jälkeen näky kummittelee mulla.

:hug: Kyllä tuo lasten tarkistelu vaan kannattaa! T: äiti joka aina ennen nukkumaan menoa käy tarkistamassa hengittääkö lapset ja jos ei kuorsausta tai tuhinaa kuulu, niin silittelee niin kauan, että huomaa kaiken olevan kunnossa. Pojalle pikaista paranemista!

Voi että, onneksi oli enkelit mukana.
Mut tästä voisi kaikki ottaa opiksi sen asian, että ei koskaan annettais lapsille ennen nukkumaanmenoa lääkettä taikka semmoista ruokaa jota ei ole ennen saanut, koska voi saada noita reagtioita.

Mutta ap. sinua en syyllistä, itsekin olen saattanut antaa uutta lääkettä yötä vasten! Mutta enää en anna!

Meilläkin sattu paha tilanne viime su...
Poika kurkotteli pöydälle josta kuuma kahvikuppi kaatu päälle :'(
Vein pojan tuhatta ja sataa suihkun alle ja sieltä hetken kuluttua päivystykseen. Luojan kiitos selvittiin pienillä palovammoilla eikä onneksi kasvoille lentänyt mitään. Oli kyllä elämäni kamalin päivä tähän asti ja syyllisyys aivan järjetön :'(
Nyt vammat jo melkein parantuneet. Tästä lähtien meillä ei nosteta enää mitään kuumaa pöytään jos lapsi on sen lähellä.
Sinä olit lapsesi enkeli, on se äidin vaisto jännä, onneksi lapsenne pelastui :hug:

melkein itku tuli...
itse olen joskus sairastanut syövän, niin osaan olla kiitollinen lapsistani joka päivä.
jos joskus lapseni menetän, niin tiedän että olen kaikkeni tehnyt heidän hyväkseen.
onneksi teillä meni kaikki hyvin!

Kiitos myötätunnosta.Pikkunen pääsee oletettavasti huomenna kotiin,tahtoivat vielä tarkkailla tilannetta.Turvotus on kyllä laskenut ja hengitys kulkee mutta kun on noin pienestä kyse niin tahtoivat olla varmoja hänen kunnostaan.

Kiitos Wannabemommy,kyllä varmasti olisi hyvä käydä jonkun kanssa tästä keskustelemassa.En ole tapahtuman jälkeen saanut nukuttua,kun silmät sulkee niin näen poikani kasvot elottoman sinisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Käviköhän nyt kuitenkaan porteilla asti,mut hyvä että kaikki on ok. :) :hug:

kyllä varmasti kävi, tollaisessa reaktiossa hengitysteiden turvotuksen lisäksi elimistön verisuonet laajenee,eli ts verenpaine laskee ja aiheuttaa sitten kuoleman lopulta. ensiapuna pitää saada adrenaliinia joka supistaa suonet eli korjaa paineet ja sitten kortisonia joka korjaa sitä allergista reaktiota. että ei varmaan ollut paljosta kiinni...

Yhteistyössä