pikkuprinsessan hiukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinsessan äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prinsessan äitee

Vieras
Minkä ikäisestä alkaen pesette muksujen hiukset ihan shampoolla? meillä on jo jonkin aikaa käytetty tolle vajaa 2veelle muumishampoota, ja sähköisyyttä poistamaan sitä hoitosuihketta. Tytön hiukset näyttää nykysin koko ajan likaisilta ja on jotenki ruman keltaset. Voiko nuo shampoot vaikuttaa?

Itelle kävi samallain aikoinaan kun blondasin tukkaa, hopeashamppohan siihen autto mut ei kait sellasii tököttei voi pienille käyttää. :o

ihan omaa lorealia..koska tytöllä paksut pitkät hiukset. näin ei tuu takkuja,kun käytän hoitoainetta. muumit ja muut takkuunnuttivat hiukset. kai oon kamala äiti ja lapsi nyt pilalla

Meillä poika ihan kohta 2v eikä pestä vielä kuin aika harvoin shampoolla. Ne rasvoittuvat varmaan sitä herkemmin mitä ahkerammin pesee, siksi vältän shampoopesua.

Kesän lopulta alkaen olen pessyt välillä siksi shampoolla, että ovat vähitellen rasvoittuneet, likaantuneet, mutta se on pari viikkoa _ainakin se väli.
Aika tuuhea tukka on meilläkin, ja mä en ole mikään hurjan tarkka "hygienisti" ja ainakin hiukset näyttävät minusta hyviltä harvasta pesemisestä huolimatta. (Eivät siis rasvaisilta)

Voisko se hoitosuihke värjätä, en tiedä... Jättäisin sen kyllä kokonaan pois silti..

Tyttärelläni oli jo syntyessään noin 8 cm pitkä tuuhea tukka ja puolivuotiaana hiukset oli jo olkapäille.Tytön ollessa 2 kk otin käyttöön selaisen miedon lsetnsaippuan ja vuoden vanhana pesin jo ihan tavallisella saippualla, kun ei enää tullu puhtaaksi niillä lapsille tarkoitetuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä käytetty n1:
ihan omaa lorealia..koska tytöllä paksut pitkät hiukset. näin ei tuu takkuja,kun käytän hoitoainetta. muumit ja muut takkuunnuttivat hiukset. kai oon kamala äiti ja lapsi nyt pilalla

Miksi lapsi on pilalla, jos hänen hiuksensa pesee?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma miekin:
Anteeksi, siis en pessyt tavallisella SAIPPUALLA, vaan shampoolla. :)

Mun kampaajaystäväni kertoi että noi lastensamppoot (muumit ym) on ihan pahimpia saippuoita! Ei suositellu niitä mistään hinnasta!

Meillä on kyllä pesty lasten hiukset samppoolla alusta asti. Käytetään vaihdellen eri samppoita, esim. tavan Linnaa, elokuu ja ole hyvä sarjojen samppoita ja joskus muumia ja muita marketin lastensamppoita. Synnärillä jo kätilö kuopusta pestessään pesi myös hiukset ihan sillä käsisaippualla :) Ei lapsi mene pilalle jos sen hiuksia pesee.

Meillä on Derma-sarjan lastenshampoo. Pitäisi olla testien mukaan mahdollisimman turvallinen. Hyvin on toiminut sekä tytön, että pojan hiuksissa. Tyttärellä luonnonkiharat, tuhkanvaaleat, tosi paksut hiukset.

Rainbow vesipedon shampoo ja n.4kk asti käytetty, paksu pitkä takkuinen tukka oli jo laitoksella :D hyvää shampoota ja tukka tuoksuu hyvälle monta päivää, ei näytä rasvaiselta, ei "värjää".

Meillä pesty tytön luonnonkihara tukka noin 2 vuotiaasta asti ihan normaalilla "aikuisten" shampoolla. Lastenshampoolla tukka vaan rasvottui (jännä juttu, kun niissä on sitä "takkuuntumisenestoa" lisätty....), mutta näillä normishampoilla tukka pysyy siistinä, takuttomana ja ei näytä likaiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma miekin:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä käytetty n1:

Miksi lapsi on pilalla, jos hänen hiuksensa pesee?

no joku äippä mulle joskus sanoi,että käytän liian vahvaa shampoota.

Hyvin harvoin meillä samppoolla tytön tukka pestään, puoleen selkään on nyt 2,5 vuoden iässä. Ei se ole likainen eikä rasvoitu. Hyvin on saatu harjattua, monta kertaa päivässä kammataan.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Hyvin harvoin meillä samppoolla tytön tukka pestään, puoleen selkään on nyt 2,5 vuoden iässä. Ei se ole likainen eikä rasvoitu. Hyvin on saatu harjattua, monta kertaa päivässä kammataan.

tää riippuu niin paljon hiuksen tyypistä. meillä on ehdoton toi hoitoaine

Alkuperäinen kirjoittaja lj:

Niin totta.

Meillä oli tytöllä sitä vaaleanpunaista muumishampoota ja se pesi ihan ok. Ostin nyt sitä vaaleansinistä ja se ei pese. Hiukset on pesun jälkeen likaisemman näköiset kuin ennen pesua. Lisäksi oli takkuiset.
Olen nyt pessyt omalla kampaamosta ostetulla shampoolla ja hiukset näyttää pesun jälkeen puhtailta ja hyviltä.
Tytöllä luonnonkiharat hiukset

Alkuperäinen kirjoittaja lj:

Niin totta.

joo näi on. mulla on paljon näitä aikuisiakin ystäviä jotka ei tartte hoitoainetta, itellä pörrönen ja epäsäännöllinen luonnonkihara, ois vaan kauheeta hamppuläjää ilman hoitoaineita.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä oli tytöllä sitä vaaleanpunaista muumishampoota ja se pesi ihan ok. Ostin nyt sitä vaaleansinistä ja se ei pese. Hiukset on pesun jälkeen likaisemman näköiset kuin ennen pesua. Lisäksi oli takkuiset.
Olen nyt pessyt omalla kampaamosta ostetulla shampoolla ja hiukset näyttää pesun jälkeen puhtailta ja hyviltä.
Tytöllä luonnonkiharat hiukset

sitä vaaleanpunaista meilläkin on. alan kallistua tuon hoitoaineen puoleen että se on se pahan alku! jätetään nyt toistaseks molemmat pois.

Tolla meidän 2,5v neitillä on peppuun asti ulottuva liehuletti ja oon sitä pessy sekä lastenshampoilla että Erittäin Hienoilla Suomalaisilla Shampoilla. Hoitoainetta käytän vaan ihan latvoihin, samoin hoitosuihketta. Hyvänä on pysyny neitin letti, tosin pitäs leikata lyhyemmäksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Tolla meidän 2,5v neitillä on peppuun asti ulottuva liehuletti ja oon sitä pessy sekä lastenshampoilla että Erittäin Hienoilla Suomalaisilla Shampoilla. Hoitoainetta käytän vaan ihan latvoihin, samoin hoitosuihketta. Hyvänä on pysyny neitin letti, tosin pitäs leikata lyhyemmäksi :whistle:

ihanan pitkä tukka :heart: meilläki varmaan ois paljon pitempi mut leikkasin sitä puoli vuotta sitten reilulla kädellä kun kasvoi niin kauhean epätasaisesti. nyt näyttää tällä hetkellä ihan ku ois leikattu kerroksittain. on aika pähee :)

Yhteistyössä