pikkusiskon muutto luokseni ilman äidin suostumusta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
eli äitimme on alkoholisti ja meidän on aikoinaan huostaanotettu juurikin alkoholismin.äiti sai kuitenkin meidän myöhemmin takaisin,kun lopetti juomisen.minä olen jo aikuinen,mutta pikkusiskoni 11v asuu äidin luona.äitimme on aloittanut taas juomisen ja olemme isäni kanssa tulleet siihen lopputulokseen,että pikkusiskoni olisi parempi muuttaa minun luokseni.mietin vain että kuinka olisi parasta toimia?jos teen ls ilmoituksen,niin menee paljon aikaa ja äiti voi hermostua pikkusiskolleni siitä,että hän on kertonut minulle äitimme juomisesta ja vaikka lyödä.jos taas äidiltä suoraan kysyisin,että voiko pikkusiskoni muuttaa meille,niin hän ei suostuisi,koska menettää elatusmaksut ja lapsilisät.ls ilmoituksen kautta pikkusiskoni voi taas joutua johonkin perhekotiin ja sitä en halua,vaan nimenomaan että hän pääsisi muuttamaan minun luokseni.voiko pikkusiskoni pelkästään isämme suostumuksella muuttaa luokseni?pikaisia vastauksia,meinaan jo tänään tehdä asialle jotain.

Onko vanhemmillasi yhteishuoltajuus? Kannattaa ottaa yhteys esim. sosiaalitoimeen ja sieltä kysyä neuvoa.

Mun veli on asunut meidän luona, tosin syynä oli se että karkaili lastenkodista. Soitin sosiaalitoimeen ja kerroin että veli on meillä ja kysyin mitä tehdään. Veli oli silloin 16 ja sosiaalityöntekijä sanoi että voi asua meillä kunnes täyttää 18 ja sitten hankkivat hälle kämpän. Ja asui meillä pari vuotta ja muutti sitten omilleen.

Minkä ikäinen olet? Tietääkseni esim adoptioon on 26v ikäraja, en ole varma pätisikä tuo sama ikäraja myös sukulaisen luo sijoittamisessa, kun sinustahan pitäisi kai tulla siskosi huoltaja jotta voisit saada elarit ja lisät. Kannattaa selvittää asiaa soittamalla vaikka nimettömänä sossuun.. Ehkä siskosi voisi asua epävirallisesti luonasi ja virallisesti ditten vaikka isäsi luona tms?

Menette siskon kanssa sossuun ja kerrotte siellä, että sisko haluaa sinun luoksesi ja syyt siihen. Eiköhän asia lähde rullaamaan. 11-vuotiasta jo kuitenkin kuunnellaan.

Yhteistyössä