Pilaan lasteni elämän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sally
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Päiväjärjestykset ovat isommilla käytössä.
Pienempien kanssa se ei vielä toimi, pienin haluaa tehdä kaiken itse ja jos ei onnistu saa kiukkukohtauksen. Aika harva 3vuotias pystyy kaatamaan maitoa lasiin itse tölkistä.
Siinäkin vain pitäisi osata olla jämäkkä ja ystävällisesti selittää asia lapselle. 9 vuotias ei kestä kovia ääniä vaan hermostuu, joten nämä pienempien huudot saattavat saada aikaiseksi raivarin, silloin pitäisi olla rauhallisesti liikennevaloja näyttämässä ja rauhoittamassa. 5vuotias on jo hävinnyt leikkeihinsä ja ruoka jäähtyy pöydällä. 10v toitottaa isoon ääneen ettei hän syö kun ei "tuonkaan " tarvitse, ja etkö sinä välitä että "Ville" karkasi?? antaa vaan karata pöydästä ja pakotetaan muut syömään!
ja kun koitan "rauhallisesti" sanoa että nyt täytyisi edes hänen olla hiljaa saan vastaukseksi että hyvä on, hänkään ei välitä kun ei kukaan muukaan, eikä täällä saa edes syödä!

täysin kurittomia.
jos et sa kuria, anna lastensuojelulle. lastenkotiin vain. Ei ennenkän mitään liikennevaloja olult kodeissa ja lapset uskoivat. Höpötykset pois ja nurkkaan tottelemattomudesta.

Loistava neuvo!!! kiitos!
ehkä ottaisivat minut huostaan?? johan nämä kurittomat ansaitsevat jäädä tänne nurkkiinsa häpeämään =) =)

porvoossa ei varmaankaan taida liikennevaloja olla =)

Alkuperäinen kirjoittaja della:
Miksi olet nämä pienemmät lapset nyt hankkinut kun sinulla on 2 vaativaa erityislasta?

Oliko arki kamalaa silloin kun isommatkin olivat pieniä? Etkö silloin väsynyt?

Voimia kyllä kovasti. Tuskin kovin huono äiti olet. Sinulla vain on liikaa lapsia sinun resursseillesi.

Jos yhteiskunnan pitää nyt tulla teille verorahoilla auttamaan, vaikka on jo isommat lapset niin miksi niitä on pitänt tehdä niin paljon?Onko niin hyvä geenit tai jotai?
Inhottaavia ilkeitä ihmisiä ovat kuvauksen perusteella. tottuneet passaukseen . Mikään diagnoosi ei oikeuta olemaa kusipää muille. Kuria.Pistät nurkkaan häpeämään.

Juuri niin, mikään diagnoosi ei oikeuta olemaan kusipää muille =)
saankos kysyä mikä sinun oikeutesi antaa nyt?
Et kovin ystävällisesti käyttäydy itsekään, olisi ehkä ollut paikallaan häpeänurkka sullekin =)

Saan kai olla huolissani, että kun noita tuollaisia pentuja on niin paljon nykyään. Kaikilla on "älykkäät " mutta empatiakyvyttömät kakarat, jotka kuvittelevat olevansa kaiken keskipiste. Jos ehkä olen huolissani, mietin, miten raskasta on olla nykyään "vanhanaikainen lapsi" esim. koulussa, joka tottelee ja kuuntelee ja keskittyy ja kunnioiittaa muitakin.

SAmalla tavalla varmaan itse olisit huolissasi, miten omasi jaksaa, jos omasi olisi koulussa pitkän päivän ja joutuisi katsella toisten "minä minä minä" touhua pitkät päivät. todella raskasta.

Kuri puuttuu. Lellit pilalle, ja sitten haet diagnoosia.
Jos temppuilevat ruoalla, ruoka jää väliin.
3v sanoet, että ei koske maitopurkkiin.
Jos joku poistuu pöydästä, korjaat ruoan pois. näin meillä tehdään, ei meillä hypitä seinille.
laita hyvä ihminen edes päiväkotiin äläkä makoile kotona, jos et lastenkotiin laita.

lapseni vetäytyvät syrjään muista koulussa, leikkivät itsekseen.
toinen rakentaa majaa ja toinen istuu hiekkalaatikolla tai keinuu, eivät tee aloitetta leikkiin esim.

Jos huolestuttaa oman lapsesi pärjääminen koulussa kannattaa ottaa yhteyttä opettajaan, jos lapsi on kertonut että tunneilla on rauhatonta tms, ettei voi keskittyä opetukseen tai ei pysty tekemään annettuja tehtäviä itsenäisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja della:
Miksi olet nämä pienemmät lapset nyt hankkinut kun sinulla on 2 vaativaa erityislasta?

Oliko arki kamalaa silloin kun isommatkin olivat pieniä? Etkö silloin väsynyt?

Voimia kyllä kovasti. Tuskin kovin huono äiti olet. Sinulla vain on liikaa lapsia sinun resursseillesi.

Jos yhteiskunnan pitää nyt tulla teille verorahoilla auttamaan, vaikka on jo isommat lapset niin miksi niitä on pitänt tehdä niin paljon?Onko niin hyvä geenit tai jotai?
Inhottaavia ilkeitä ihmisiä ovat kuvauksen perusteella. tottuneet passaukseen . Mikään diagnoosi ei oikeuta olemaa kusipää muille. Kuria.Pistät nurkkaan häpeämään.

Juuri niin, mikään diagnoosi ei oikeuta olemaan kusipää muille =)
saankos kysyä mikä sinun oikeutesi antaa nyt?
Et kovin ystävällisesti käyttäydy itsekään, olisi ehkä ollut paikallaan häpeänurkka sullekin =)

Saan kai olla huolissani, että kun noita tuollaisia pentuja on niin paljon nykyään. Kaikilla on "älykkäät " mutta empatiakyvyttömät kakarat, jotka kuvittelevat olevansa kaiken keskipiste. Jos ehkä olen huolissani, mietin, miten raskasta on olla nykyään "vanhanaikainen lapsi" esim. koulussa, joka tottelee ja kuuntelee ja keskittyy ja kunnioiittaa muitakin.

SAmalla tavalla varmaan itse olisit huolissasi, miten omasi jaksaa, jos omasi olisi koulussa pitkän päivän ja joutuisi katsella toisten "minä minä minä" touhua pitkät päivät. todella raskasta.

Ap:n lapsilla on diagnoosi, joten ovat erityisluokilla. Joten älä pelkää oman nuppusi puolesta.
Mikään nurkka ei autistiselle toimi.

Mutta ap:n pitää nyt vaan saada miehensä osallistumaan enemmän. ja isommat lapset vaikka lastenkotiin joka toiseksi viikonlopuksi.
Jotta edes nuorille pelastuisi normaali lapsuus ja jaksava äiti.

En tiedä keneltä ap niitä kasvatusneuvoja pyysi ja toisessa viestissä ja kielsi niitä pyytäneensä, mutta tässä yksi:
Lopeta huutaminen. Älä koskaan/ enää ikinä/ milloinkaan huuda lapsillesi. Se on jo ensimmäinen askel. Opettele puhumaan rauhallisen käskevästi. Ja hanki isommille se osittainen laitospaikka.

tässä voi olla kyse yhtenä osatekijänä isän läsnäolon puutteesta. meillä leikki-ikäiset pojat käyttäytyvät toisinaan samanlailla jos mies on ollut oaljon viimeaikoina reissutöissä. ymmärrän sen että perheen iseille on vaikea saada lisää aikaa lasten kanssa koska jonkunhan on elätettävä perhe. lapset saattavat luulla että perheessä ei ole ketää jota tarvitsee kunnioittaa koska he pitävät äitiä "vaan" äitinä.

Yhteistyössä