Pilalle mennyt äitienpäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eka kertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä, ap:n äiti on joko tyhmä tai pimee!!! Mä jättäisin omaan arvoonsa (ja kävisin polttamassa paketin ja kortin ennenkuin ehtivät vastaanottajalle=)) Hän ei ansaitse mitään!!

Silloin ehkä ap:n äiti voisi odottaa muistamista, jos ap asuisi vielä kotona ja hän olisi samaa perhettä äidin kanssa. Mutta nythän sinulla on oma perhe ja olet itse äiti! Joten sinun elämäsi tärkein tehtävä äitienpäivänä on olla itse juhlinnan kohteena. Äitisi on nyt mummi ja mummina häntä juhlittakoon. Eli just esimerkiksi mummi-kortti (joka ei ole katastrofi, jos saapuu myöhässä - ajatushan on tärkein) tai onnittelulaulu puhelimessa.

Häntä pystyyn ja onnea ensimmäisestä äitienpäivästäsi :)

hei ap ja kohtalon toveri...
Kuullostaa hyvinkin tutulta. Minun äitini on sairas (alkoholia + mielenhäiriöitä) ja ap:n äidin käytös voisi olla kuin suoraan minun äitini käytöstä. Hän usein käyttäytyy juuri noin ja haastaa riitaa juotuaan muutaman oluen ja aloittaa meidän perheen arvostelun ym. Hän muutenkin soittaa monta kertaa päivässä ja tenttaa miten olen lastani hoitanut ym. Ja olenko itse syönyt ym. Olen asunut 15 vuotta pois kotoa (ulkomailla + toisella puolella Suomea) ja hänellä on aivan hirvittävä tarve hallita elämääni ja määräillä joka asiasta. Jos en vastaa hänelle puhelimeen, hän ajattelee että jotain on tapahtunut ja ajaa 150km:n päästä meille katsomaan olenko minä (ja lapseni) kunnossa. Nyt on taas edessä piina-ajat kun odotan uutta lasta.... Huh!

Sanoit ap, että äitisi oli yksinhuoltaja. Ehkä olet hänen elämässää joutunut ns"täyttämään" monen ihmisen paikan (lapsen, ystävän, puolison jne) Hänellä ei ole kuin sinä ja siksi hän odottaa sinulta paljon. En mitenkään puolustele äitisi käyttäymistä, haluaisin vain yrittää ymmärtää. Ehkä hän kokee mielipahaa siitä, että sinä et olekaan niin tiiviisti hänen elämässään kuin ennen, kun esim asuit kotona. Ja nyt vielä äitienpäivänäkin pettyi, raukka. Mutta sellaista se elämä on. Toivottavasti äitisi saisi elämäänsä enemmän sisältöä ja ehkä jonkun rakkaan puolison, jospa se tosiaan auttaisi. Kuulostaa hiemna narsistiselta oireyhtymältä joo tuollainen,että kaikki asiat pörrää hänen ympärillään ja ihan ohjeita satelee sen tiimoilta kuinka häntä kohdellaan. No, meitä on niin moneen junaan. Toivottavasti saatte asiat sovittua, äitisihän hän silti on. ;D

Edellinen kirjoitti asiaa, tuon olen tiennyt jo pitkään. Olen ainoa asia hänen elämässään, hän elää minun kauttani. Puolisoa olen hänelle toivonut, mutta ei se niin helposti käy... Yksi suhde hänellä on ollutkin, ja silloin hän oli minuun hieman vähemmän yhteydessä. Vitsailinkin siitä aina, että on taas tainnut olla "Erkki" käymässä kun sinusta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään :o) Oli nääs muuta tekemistä ja ajateltavaa, hänen aikansa kului nopeaan. Äitini työskentelee erittäin vaikeiden mielisairaiden parissa, eli on alan ammattilainen. Eläkkeellä nyt tosin. Hänen kauttaan + omien aihetta sivuavien opintojen kautta olen oppinut käsittelemään asioita objektiivisesti, ja tiedän tosiaan syyt hänen käytökseensä: Yksinäisyys, ja se että olen ainoa lapsi + hänen ainainen yksinhuoltajuus + suuri ikäeromme. Ihme kyllä hän on juuri ns. täydellinen mummo mielestäni. Rakastaa lapsen lastaan yli kaiken, mutta ei sekaannu liikaa tai yritä ohjailla elämäämme. Siksi kirjoitinkin että en olisi osannut odottaa tuollaista käytöstä tässä tilanteessa! Kun häntä nyt kohdeltiin kaltoin, hän myös tiedusteli että ei kai myös mieheni ole unohtanut omaa äitiään. Narsistin vikaa ehkä hieman on, se on tullut esiin vasta nyt vanhemmalla iällä. Tuota välien poikkilaittoa on kokeiltu joskus puolin ja toisin huonolla menestyksellä. Enkä toisaalta viitsisi ihan siihen ryhtyä, kun muuten kuitenkin meillä menee ihan hyvin. Häviäisin/häviäisimme siinä kuitenkin enemmän kuin mitä saisimme. Tämä nyt oli kuitenkin vain yksi päivä 365:stä.

No, jospa, ap, kaikki on sitten hyvin kohdallasi kun Sinulle äitienpäivä oli vain yksi päivä 365:sta. Täällä tuli paljon osuvia kommentteja ja neuvoja, mutta jos kaikki onkin ihan ok, mitä sitten jatkamaan tätä keskustelua. Pidä äitisi ja nauti hänen ihanuudestaan! Meidän muiden mielestä hän vain on ihan kahjo!!!

Hohhoijakkaa...

Oh hoh, mikä kommentti. Tuon vastauksen takana tuskin on paljon elämänkokemusta tai viisautta. Kyllä ylilyöntejä tulee jossain kohdassa varmasti jokaiselle. Ei se tietenkään ole puollustus mutta asioita voi katsoa laajemmin, eikä liian kärkkäästi tuomita. Kyse on kuitenkin perheenjäsenistä. Ei asiat ole mustavalkoisia, eikä aina helppojakaan.

Ei ollut tarkoitus mitenkään puollustella ap:n äidin käytöstä. Mutta asioita voi miettiä hieman laajemmin, ei myöskään muilla ole aina niin helppoa, ei edes äideillä.