Pilasin hiukseni!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ääliö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ääliö

Vieras
Mulla on pitkät,melkein alaselkään asti ulottuvat platinanvaaleat hiukset. Tai siis oli..
Pari kuukautta värjäilin hiuksia niin,että ´alapuolella´ oli punaiset hiukset,päällä vaaleat. Ne sopikin mulle hyvin, ja sitten mokasin oikein kunnolla; rupesin värjäämään taas noita alapuolen hiuksia punaisella (haalistuu nopeasti),otin vahingossa mieheni (samanmerkkisen) mustan hiusvärin.Tajusin varmaan puolessa välissä värjäystä että nyt ei kaikki ole kohdillaan : D

No,näillä hiuksilla oon sinnitelly nyt viikon,päältä vaalea ja alta musta,kivasti paistaa tuo musta tuolta vaalean alta,hiukset näyttävät todella kauheilta.Tosi likaisen näköiset.

En kestä,pakko kokeilla vaalentaa tuo tänään pois.Ostin värinpoiston ja lisäksi sen punaisen värin hiukan tummempana,jos niillä saisi paikattua tilannetta.

No voi ei! Ole nyt TOSI varovainen sen värinpoiston kanssa ja seuraa tarkkaan. Heti kun musta väri on taittunut tarpeeksi niin välittömästi pesulle ja se punainen päälle. Varo ettei tukka löydy lavuaarista. :/

Vitti ku oiski rahaa parturiin..Ei varmasti anna mies mennä.
Siis ne purkit oli samanlaisia!Joo oikeesti oon tosi tyhmä,mut kiireessä just aina tämmöstä sattuu...
Ainoa asia josta oon ylpeä ollu,on hiukset. Muuten oon niinku petolinnun pe*se!

Itse asiassa viimeksi olen käynyt parturissa 10 vuotta sitten! Mies vähän lyhentää latvoja millon vaan tarvitsee,ja itse tyvikasvua värjään.

EI OO RAHAA ´TURHUUKSIIN´.

Alkuperäinen kirjoittaja Ääliö:
Onko tuossa kotitekoisessa värinpoistossa oikeasti isotkin riskit?

No ei siinä sen isommat riskit ole kuin kampaamon värinpoistossakaan. Mutta toki se kuluttaa hiuksiasi. Missä kunnossa ne ovat? TODELLA varovasti ja pesu nopsaan heti, kun on se musta vähän haalistunut.

Ja siis kun sanon ettei sen isommat niin tarkoitan siis sitä, että on ihan selvää, että ne hiukset ottaa jossain määrin nokkaansa tuosta tempauksestasi.

Vitti ku oiski rahaa parturiin..Ei varmasti anna mies mennä.
Siis ne purkit oli samanlaisia!Joo oikeesti oon tosi tyhmä,mut kiireessä just aina tämmöstä sattuu...
Ainoa asia josta oon ylpeä ollu,on hiukset. Muuten oon niinku petolinnun pe*se!

Nyt hankit pari purkkia sitä värinpoistoa. Laitat sitä muutaman kerran, yhdellä kertaa ei välttämättä vielä tule riittävän vaaleaksi. Älä siis poista väriä yhdellä kertaa vaan useammalla. Ja sitten kun on tarpeeksi laita uutta punaista päälle.

Itsellä melkein musta tukka ja juuri viime viikolla laitettiin hopanvaalea osia eteen, mutta se vaalennettiin monen monta kertaa! Mutta on nyt hopean harmaa. Kampaajalla tosin.
Mutta otat rauhassa ja useamman kerran. Ei kampaajakaan sitä yhdellä kertaa saisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On siinä, varsinkin kun alla on jo noin voimakkaat käsittelyt. Musta on tosi voimakas ja kuluttava väri hiuksille.

Höps. Ei musta väri mikään kuluttava ole. Ihan samanlainen kuin kaikki kestovärit. Vaalentavat värit ja vaalennusaine ovat kuluttavimmat. Ei musta ole sen kuluttavampi kuin ruskea tai punainen. Mutta sitkeämmässä se on eli yhtä herkästi se ei anna periksi sille värinpoistolle mitä se ruskea esim.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:

On siinä, varsinkin kun alla on jo noin voimakkaat käsittelyt. Musta on tosi voimakas ja kuluttava väri hiuksille.

Höps. Ei musta väri mikään kuluttava ole. Ihan samanlainen kuin kaikki kestovärit. Vaalentavat värit ja vaalennusaine ovat kuluttavimmat. Ei musta ole sen kuluttavampi kuin ruskea tai punainen. Mutta sitkeämmässä se on eli yhtä herkästi se ei anna periksi sille värinpoistolle mitä se ruskea esim.

Itseasiassa musta on todella voimakas väri. Allergisoi jopa enemmän kuin vaalennusväri. Ja tekee hiuksista "haperon".

Itseasiassa musta on todella voimakas väri. Allergisoi jopa enemmän kuin vaalennusväri. Ja tekee hiuksista "haperon".

Joo allergisoiva se on. Mutta ei kuluta hiuksia sen enempää. Nykyiset värit on sitäpaitsi todella hoitavia ja normaali kestoväri, joka ei vaalenna hiusta, ei juurikaan kuluta sitä. Se väri vain täyttää hiusta ja tekee sen täyteläisemmäksi ja vain todella huonokuntoiset hiuksen kanssa saa olla tarkkana, kun värjää ihan tavallisella kestovärillä.

Ja värinpoisto on kans kuluttavaa hiuksille. Verrattavissa vaalennusaineeseen. Kokemusta on joskus hulluilta "nuoruusajoilta"..Meni kyllä tosi huonoon kuntoon hiukset "muutaman" värjäyskerran jälkeen. :/ Leikkautin sillon lyhyet, ja nyt taas kasvattanut pitkät. Enkä tee samaa virhettä uudelleen, niin mukavat kun ne vaaleat hiukset oliski.. :ashamed:
Ja ammattikokemusta löytyy nykyään täältäki niin tietää vähän mitä päähänsä tukkii.. :D

Joo allergisoiva se on. Mutta ei kuluta hiuksia sen enempää. Nykyiset värit on sitäpaitsi todella hoitavia ja normaali kestoväri, joka ei vaalenna hiusta, ei juurikaan kuluta sitä. Se väri vain täyttää hiusta ja tekee sen täyteläisemmäksi ja vain todella huonokuntoiset hiuksen kanssa saa olla tarkkana, kun värjää ihan tavallisella kestovärillä.

Läpä, läpä. Minulla on monen vuoden kokemus näistä väreistä (kampaaja) ja kantaani en muuta, mustalla hiusvärillä saa hiuksensa samanlaiseen kuntoon kuin vaalennuksellakin. Ihme, että et ole huomannut. Ja siis tarkoitan nyt värisarjasta riippuen 2/1, 1/0 ym. 3 tummuuden värit ovat jo hellävaraisempia.