Pilasinko sokerirasituksen? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Ääh. Aamulla pitäisi mennä sokerirasitukseen (rv 25+2). Muistin että tänään klo 21 sai vielä syödä ja juoda, joten söin kunnon voileivän ja join kofeiinittoman maitokahvin. Nyt sitten luinkin kalenterimuistiinpanoista, että olis saanut syödä vain hedelmän ja juoda vettä!

Pilasinko koko testin? Ärsyttää kun se on niin aikaisin aamulla ettei voi edes soittaa ja siirtää, kun kukaan ei ole vastaamassa ennen aamua. Kiva mennä sinne ennen kahdeksaa ja selittää tilanne, ja tulla sitten lähetetyksi kotiin jos sitä perhanan sokeria ei voikaan nyt ottaa. (Oon just toipunut flunssasta, en tiedä vaikuttaako sekin siihen voiko testin tehdä.)

12 h paasto pitäis olla, mutta kyllä siinä on reilusti varoaikaa (pari tuntia ainakin). Itse söin puoli kympin aikaan illalla ja aamulla kasilta sokerirasitus ja paastoverensokeri oli tosi tosi matala... Meet vaan sinne, etkä sano mitään.

[QUOTE="Mie";21976630]12 h paasto pitäis olla, mutta kyllä siinä on reilusti varoaikaa (pari tuntia ainakin). Itse söin puoli kympin aikaan illalla ja aamulla kasilta sokerirasitus ja paastoverensokeri oli tosi tosi matala... Meet vaan sinne, etkä sano mitään.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. (Jos klo 21 saa jotain syödä ja koe otetaan klo 8, niin siitähän tulee "vain" 11 tuntia.... Mutta näin mua ohjeistettiin. Paitsi että menin nyt syömään väärin/liikaa.)

Jos meen sinne enkä sano mitään, niin eikö se vääristä tuloksia? ;) Mietin vaan ettei sitten myöhemmin kostaudu esim. liina suurena vauvana jos tulokset onkin pielessä tuon syömisen takia. Ei kai ne sentään niin pienestä voi niin pieleen mennä...!

Mutta siis jos varoaika on tuo pari tuntia ei ei tässä sitten pitäis olla hätää. :) Ei kai se verensokeri niin heilahtelevaa sorttia ole että voileivästä pahastuu... Kiitos avusta.

Täällä Helsingissä sokerirasituksen ohjeena on ollut tarkasti se 12h syömättä, vettä voi juoda hieman paaston aikana. Ei mitään hedelmiä tms. myöskään. En itse menisi jos olisin rikkonut tuota sääntöä...

Se miten tulos voi mennä pieleen tuon syömisen takia on se, että saat liian korkeat sokerit heti alussa. En tiedä miten se voisi aiheuttaa jotakin vaaraa tuossa, saat vain liian korkean paastoarvon ja joudut helpommin kontrolloitavaksi. Oikeasti en usko että on juuri mitään väliä mitä syö ennen klo 00.00. Veikkaisin että verensokeri laskee paastoarvoksi jo jossain kuudessa tunnissa ja nuo kellonajat on pistetty ihan vaan hätävaraksi tuohon. Ei se ainakaan yhdestä tunnista voi olla kiinni! Sitä paitsi eri neuvoloilla/labroilla on erilaiset ohjeet. Muistaakseni meidän neuvolassa oli niin, että ennen klo 22 sai syödä täysin normaalisti, jos oli aamulla menossa sokerirasitukseen. Olen kuullut useita versioita noista ohjeista, enkä usko että muutaman tunnin erolla on yhtään mitään väliä.

Täällä Helsingissä sokerirasituksen ohjeena on ollut tarkasti se 12h syömättä, vettä voi juoda hieman paaston aikana. Ei mitään hedelmiä tms. myöskään. En itse menisi jos olisin rikkonut tuota sääntöä...

Hmmm. Hankalaa kun aiheesta saatava tieot on ristiriitaista. Ja tosiaan neuvolasta sanottiin että klo 21 voi syödä hedelmän, vaikka siitä on 11 tuntia verikokeen ottoon. Ja vielä tää flunssan jälkeinen väsymys tähän päälle. Ehkä sitten vaan soitan sinne kun avaavat klo 8 ja peruutan & varaan uuden ajan... Huoh.

Kiitos postista mims!

Alkoi kerta kaikkiaan ärsyttää kun tästä asiasta ei löydy mistään yksiselitteisiä ohheita. Joidenkin mukaan on kauhean tarkkaa ja joidenkin mukaan ei niin väliä. Tulin siihen tulokseen että soitan nyt sinne kuitenkin klo 8 ja perun ajan, ja varaan uuden. Otetaan sitten niin viimesen päälle tarkasti niin kellään ei tule jälkeenpäin sanomista. (Enkä tietenkään halua liian korkeita arvoja heti alussa, ja joutua niiden vuoksi tarkkailuun, kuten sanot ehkä käyvän jos menen sinne huomenna.)

On tää kanssa säätämistä. Mutta kun tosiaan oli tuo flunssakin, ja oon vasta viikolla 26, niin eiköhän sinne ehdi uudella ajallakin. (Toivottavasti ei olis pakko mennä jo klo 8.)

Menet perumaan ajan...höh! Itse en stressaisi yhtään tuosta. Tarkoitukseni oli vaan sanoa, että jos tulokset jotenkin ihmeellisesti menisivät pieleen, niin eivät ainaan sillä lailla, että lapselle olisi siitä jotain vaaraa. Todellisuudessa se verensokeri laskee muutamassa tunnissa paastoarvoonsa, mutta sinä pelaat tietysti niin varman päälle kuin tykkäät...

Yhteistyössä