Pilkka osuu omaan nilkkaan - Ahteen tapaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli mieleen

Vieras
Hilkka Ahteen tapaus on törkeä ja yksi osoitus taas maassamme pyörivistä hyväveli-kerhoista. Tuli kuitenkin mieleen myös sanonta: sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää

Ei ole pitkä aika, kun Hilkan miestä syytettiin seksuaalisesta häirinnästä. Vaimo puolusti miestään julkisesti suu vaahdossa, vaikka ei varmasti tiedä, mitä se mies on oikeasti tehnyt. Silloin eivät saaneet häirityt naiset oikeutta. Matti Ahde pääsi kuin koira veräjästä. Nyt on Hilkka Ahde itse vastaavassa tilanteessa.

No joo, pakko sanoa että koko Ahteen porukka (tai siis Matti, Hilkka ja Jussi) on mun mielestä ihan sikaärsyttäviä ja olen kyllä tuntenut vahingoniloa tästä uusimmasta käänteestä, hyi mua :ashamed:

Ihan oikein. Miksi Ahteen piti tulla julkisuuteen huomiohuoraamaan keskeneräisen jutun kanssa? Sitten vielä ihmettelee kun ei nauti enää työnantajan luottamusta, ihme juttu tosiaan.

Kokonaan toinen asia on, mitä lastentarhanopettaja ylipäänsä tekee viestintäpäällikkönä.

Eli teidän mielestä kenelle vaan voi antaa potkut puhelimessa ja siinä se?

Minusta tässä on erinomainen esimerkki siitä että AY-liike joka itse ajaa parempaa irtisanomissuojaa ei noudata omia sääntöjään. Olisi ollut kokonaan toinen asia siirtää hänet muihin tehtäviin tai maksaa palkkaa ja vapauttaa työvelvoitteesta kunnes jutun tutkinta on valmis.

Mutta ei ketään muita kuin firman toimitusjohtajia tuolla tavoin potkita pois töistä.

[QUOTE="vieras";25802922] Olisi ollut kokonaan toinen asia siirtää hänet muihin tehtäviin tai maksaa palkkaa ja vapauttaa työvelvoitteesta kunnes jutun tutkinta on valmis.
[/QUOTE]

Varmaan näin olisikin tehty, mutta Hilkan piti päästä lehtiin itkemään kurjaa elämäänsä.

En tunne tämän tapauksenyksityiskohtia (tuskin kyllä muutkaan), mutta aika härskisti olette uhrin tuomitsemassa. Jos nyt oletetaan, ettei tuo kiusaamisjuttu ole täysin mielikuvituksen tuotetta.
Jos minun pomoni vaikka raiskaisi minut, ja nostaisin asiasta oikeusjutun, niin olisiko ihan ok erottaa minut siksi, että vahingoitan yrityksen imagoa? Vai olisiko kuitenkin syyllinen se pomo?

Ollaanpas nyt vaan rauhassa. Vikaa on sysissä niinkuin sepissäkin.
Ei varmaan ole helppo ihminen H.Ahde, mutta ei ole myöskään AKT:n puheenjohtajakaan juoksupoika-armeijansa kanssa. Kaikkea muuta. Seiraavaksi potkut koskevat niitä johtokunnan jäseniä, jotka salaisessa kokouksessa puolustivat Ahdetta.

[QUOTE="alma";25802971]En tunne tämän tapauksenyksityiskohtia (tuskin kyllä muutkaan), mutta aika härskisti olette uhrin tuomitsemassa. Jos nyt oletetaan, ettei tuo kiusaamisjuttu ole täysin mielikuvituksen tuotetta.
Jos minun pomoni vaikka raiskaisi minut, ja nostaisin asiasta oikeusjutun, niin olisiko ihan ok erottaa minut siksi, että vahingoitan yrityksen imagoa? Vai olisiko kuitenkin syyllinen se pomo?[/QUOTE]

Pomohan se selvästi on syyllinen. Mutta pointti olikin se, että Hilkka itse vähän aikaa sitten oli puolustamassa sitä syyllistä pomoa (Matti Ahdetta). Tekee hänellekin ihan hyvää tietää, miltä sen tapauksen oikeista urheista tuntui.

[QUOTE="vieras";25802922]Eli teidän mielestä kenelle vaan voi antaa potkut puhelimessa ja siinä se?

Minusta tässä on erinomainen esimerkki siitä että AY-liike joka itse ajaa parempaa irtisanomissuojaa ei noudata omia sääntöjään. Olisi ollut kokonaan toinen asia siirtää hänet muihin tehtäviin tai maksaa palkkaa ja vapauttaa työvelvoitteesta kunnes jutun tutkinta on valmis.

Mutta ei ketään muita kuin firman toimitusjohtajia tuolla tavoin potkita pois töistä.[/QUOTE]

Tutkinnassa ei ole kysymys siitä miten Ahde on työnsä tehnyt. Mitä ihmettä liitto tekisi tiedottajalla, josta on pelkkää haittaa liitolle ja joka ei ole ollut vuosiin puheväleissä liiton johtoon?

H Ahteella on ikävä tapa pompata julkisuuteen masentumaan ja itkemään. Se taas tuo huonoa mainetta jo ennestäänkin ryvettyneessä firmassa (sekä AKT että muutkin mihin Ahteet koskee )

Ja olen sitä mieltä, että ehkä rouvaa on syrjitty/ahdisteltu mutta hän liioittelee asiaa, ei suostu hoitamaan sitä asiallisesti, ja miten heille niin monesti sattuukin noin huonosti... :D itsessäkin täytyy olla vikaa.

Ja äidin vetäminen julkisuuteen oli kyllä jo noloa. Ja kertoo paljon siitä, että tili aioitaan kerätä taas lehdistöltä, eikä suinkaan työnteolla.

jaa. Näkeehän Rädyn naamasta että se on itsekäs narsistinen röyhkeä aggressiivinen öykkäri.
Mies kyllä sanoi että noiden ammattiyhdistysliikkeiden johtoon valitaan luonnehäiriöisiä ihmisiä, koska he pitävät oman liiton puolta, ja heille on perinteisesti suvaittu törkeä ja öykkäriminen käytös, koska sitä vaaditaan tai sitä halutaan tuossa ammatissa.

Mitä tulee matti ahteen tapaukseen, minusta se ei liity mitenkään nyt tähän. Työppaikkakiusaamiseen tai uhrin irtisanomiseen. mahdollisesti laittomaan. On menty todella törkeään ja röyhkeään käytökseen, mutta ehkä näin uskalletaan tehdä koska ajatellaan, että ihmiset alkavat tonkia likaa juuri ahteen taustasta.

[QUOTE="ahaa";25803166]
Mitä tulee matti ahteen tapaukseen, minusta se ei liity mitenkään nyt tähän. Työppaikkakiusaamiseen tai uhrin irtisanomiseen. mahdollisesti laittomaan. On menty todella törkeään ja röyhkeään käytökseen, mutta ehkä näin uskalletaan tehdä koska ajatellaan, että ihmiset alkavat tonkia likaa juuri ahteen taustasta.[/QUOTE]

Kiva lukea välillä hieman fiksumpaakin tekstiä tämän asian tiimoilta.

Tutkinnassa ei ole kysymys siitä miten Ahde on työnsä tehnyt. Mitä ihmettä liitto tekisi tiedottajalla, josta on pelkkää haittaa liitolle ja joka ei ole ollut vuosiin puheväleissä liiton johtoon?

Eli samoilla perusteilla jos pomo ei satu pitämään sun naamastasi, sinut voitaisiin erottaa. Tiedottajan pesti ei mielestäni ole samalla tavalla luottamustehtävä kuin esimerkiksi toimitusjohtajalla, joka joutuu eroamaan jos yrityksen hallitus hänet erottaa.

Voidaan siirtää syrjään, voidaan sopia yhdessä erorahasta mutta mun mielestä ei voida suoraan erottaa varsinkaan silloin kun tutkinta tuosta työpaikkakiusaamisesta on kesken.

Jotenkin ihmeellistä miten nainen tuomitsee naisen pelkästään imagon perusteella. Työpaikkakiusaaminen on asia joka voi viedä ihmisen mielenterveyden. Kun vastassa on ay-liikkeen tapainen sovinistinen äijäkerho niin pitäisi kyllä nostaa hieman meteliä tästä tapauksesta. Ja ilmeisesti nostetaankiin ATK:n sisällä. Musta toikin uutinen että ATK:n äijä oli käynyt Ahdetta puolustaneen naisen kimppuun ravintolassa, huh! Missä vuosisadalla nämä miehet oikein elää? Ihan hyvä että tuuletetaan tuotakin laitosta.

Ja sanoisin vielä että Ahde teki oikein nostaessaan mölyn kiusaamisestaan julkisesti. Ainoa tie millä tämä alistaminen saadaan loppumaan on herättää median huomio. Yleensähän kiusaajat savustavat uhrinsa hiljalleen ulos työpaikoista.

Miten en ole ollenkaan yllättynyt siitä, että tämä Räty kohtelee ja on kohdellut muitakin työntekijöitä huonosti.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/entiset-akt-laiset-kavivat-rajuun-hyokkaykseen-ratya-vastaan/art-1288453056847.html

Yhteistyössä