Pillereiden pois jättäminen salaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V

vieras

Vieras
Eli mitä mieltä olette asiasta yleensä?
Ja sitten neuvoja minulle, kiitos! Tilanne tämä, että sain juuri kaveriltani kuulla että hän on jättänyt pillerit salaa mieheltään. Kertoi asiasta kuin mistä tahansa vähäpätöisestä jutusta, olettaen tietenkin etten minä mitään puhu.
Tämä henkilö on minun tosi hyvä kaveri, mies taas tullut kuvioihin vasta pari vuotta sitten. Koskaan kaverini ei oikein tosissaan ole puhunut lapsen hankkimisesta, miehensä kanssa yhdessä käydessään on joskus heittänyt että "eikö mekin kohta tuollaisia hankita" (minulla kolme lasta). Mies aina sanonut että ei vielä. Enkä henkilökohtaisesti pidäkkään häntä isäihmisenä, ainakaan heidän nykyisten elämäntapojen perusteella.
Miten minun nyt pitäisi toimia? Pettääkkö kaverin luottamus ja kertoa totuus miehelle vai olla vaan kuin en asiasta tietäisi? Itse olen ajatellut niin, että asia ei minulle kuulu mutta silti se vaivaa aika lailla.

kaverille tehtiin just tollee. tuloksena toki ihana lapsi. oppi se isäkin sitä rakastamaan, mutta sikamainen temppu naiselta. kertoisin miehelle.

Yleensä en puuttuis, mutta kun kyseessä ois myöhemmin mahdollisesti lapsikin, joka ois huijaamalla saanut alkunsa, niin ehkä tuossa tilanteessa kertoisin, lapsi pitäis olla kummankin haluama...

Mun mielestä tommonen on niin kertakaikkisen väärin! |O Mä informoisin sitä miestä. Koska jos lapsi saisi alkunsa noin, niin se olisi väärin lastakin kohtaan - hän voisi jäädä ilman kunnon isäsuhdetta :/

Luulen että mies kuitenkin pysyisi matkassa ja ottaisi vastuun lapsesta, mutta silti tuntuu kurjalle. Kyllä hän varmasti lastaan rakastaisi, mutta se minuakin häiritsee että lapsi saisi alkunsa aivan väärällä tavalla, kyllä molempien täytyy sitä haluta. Ja kaveristani sen verran, että hän on sen tyyppinen ihminen että luultavasti luottaa täysin siihen että mies todella kantaa vastuun eikä ainakaan jätä heitä.

Kerron tämän nyt harmaana, en halua paljastaa kuka olen mustana. Minä tein just näin, jotta saisin lapsen rakastamani miehen kans. Olin varautunu pahimpaan mahdolliseen, eli siis miehen lähtöön. Kun lopulta tulin raskaaksi, ja miehelle kerroin tietysti asiasta, ja kerroin myös, että en ole syöny pillereitä vähään aikaan, niin totta kai mies marmatti vähän asiasta. Mutta hän kyllä pian innostui odotusajasta, ja oli koko ajan mukana täysillä.
Se, miksi minä päädyin tähän ratkaisuun oli se, että olin ihan valmis äidiksi, ja tosella halusin lapsen, mutta mies ei halunnut vielä, vaikka onkin lapsirakasta tyyppiä. Meillä ei asiasta sen kummemmin keskusteltu, eikä huudeltu suvuille tai kavereille.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Kerron tämän nyt harmaana, en halua paljastaa kuka olen mustana. Minä tein just näin, jotta saisin lapsen rakastamani miehen kans. Olin varautunu pahimpaan mahdolliseen, eli siis miehen lähtöön. Kun lopulta tulin raskaaksi, ja miehelle kerroin tietysti asiasta, ja kerroin myös, että en ole syöny pillereitä vähään aikaan, niin totta kai mies marmatti vähän asiasta. Mutta hän kyllä pian innostui odotusajasta, ja oli koko ajan mukana täysillä.
Se, miksi minä päädyin tähän ratkaisuun oli se, että olin ihan valmis äidiksi, ja tosella halusin lapsen, mutta mies ei halunnut vielä, vaikka onkin lapsirakasta tyyppiä. Meillä ei asiasta sen kummemmin keskusteltu, eikä huudeltu suvuille tai kavereille.

Mulla on vain yksi sana sanottavanani, ja se on "IDIOOTTI".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten minun nyt pitäisi toimia? Pettääkkö kaverin luottamus ja kertoa totuus miehelle vai olla vaan kuin en asiasta tietäisi? Itse olen ajatellut niin, että asia ei minulle kuulu mutta silti se vaivaa aika lailla.

Sanoa kaverillesi, että asia vaivaa sinua todella paljon ja mielestäsi kaverisi tulisi kertoa asiasta miehelleen. Sinun on vaikea elää valheessa ja joudut mainitsemaan asiasta miehelle, jos kaverisi ei sitä kerro.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Mulla on vain yksi sana sanottavanani, ja se on "IDIOOTTI".

Tämä oli minun ratkaisuni asiaan, mistä meillä oli riidelty monta kertaa. Eikä se oikeuta sinua haukkumaan minua idiootiksi.
Tällä hetkellä ollaan miehen kans onnellinen aviopari, ja lapsi kasvaa. Rakastetaan häntä yli kaiken, ja lapsi on isänsä silmäterä...

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sanoa kaverillesi, että asia vaivaa sinua todella paljon ja mielestäsi kaverisi tulisi kertoa asiasta miehelleen. Sinun on vaikea elää valheessa ja joudut mainitsemaan asiasta miehelle, jos kaverisi ei sitä kerro.

Mietin tuota vaihtoehtoa, mutta sen verran hyvin tunnen kaverini että tiedän kuinka hän loukkaantuu. Ei varmasti puhu minulle enää koskaan.
se tekee tästä erityisen vaikeaa, koska en pysty ajattelemaan mitään pahaa kaveristani, koska muuten hän on aivan ihana ihminen. En koskaan olisi osannut edes kuvitella hänen tekevän mitään tällaista, liekkö ihan älytön vauvakuume sitten iskenyt. Tiedän, se ei silti oikeuta tekemään näin!

Tämä oli minun ratkaisuni asiaan, mistä meillä oli riidelty monta kertaa. Eikä se oikeuta sinua haukkumaan minua idiootiksi.
Tällä hetkellä ollaan miehen kans onnellinen aviopari, ja lapsi kasvaa. Rakastetaan häntä yli kaiken, ja lapsi on isänsä silmäterä...

Niin kaikki on hyvin, nyt. Entä jos tekosi olisi saanut miehesi sinua vihaamaan, entä jos hän ei olisi mahdollisen eronne jälkeen halunnut nähdä lastaan? Olisitko sitten sanonut lapsellesi, että "äiti huijasi isiä, ja siksi isiä ei näy"?

Niin kaikki on hyvin, nyt. Entä jos tekosi olisi saanut miehesi sinua vihaamaan, entä jos hän ei olisi mahdollisen eronne jälkeen halunnut nähdä lastaan? Olisitko sitten sanonut lapsellesi, että "äiti huijasi isiä, ja siksi isiä ei näy"?

Tunnen ( tunsin jo silloin) mieheni sen verran hyvin, että uskoin hänen ainakin haluavan tavata lastaan. Jos asiat olis menny toisin, niin sitten olisi menny. Minä olisin tehny parhaani lapsen kasvattamisessa sitten yksin. Minä olin tähän täysin varautunu ja suunnitellu asian ihan valmiiksi. Ja kun lapsi olisi ollu tarpeeksi iso, niin olisin varmaankin kertonu hänelle rehellisesti asiasta.
Parempi minun mielestä on olla hyvä ja tunnollinen yh kuin riitaisa perhe-elämä mikä repii kaikkia hajalle. Mutta täällä nyt sain tuomion tästä asiasta, mistä edes mieheni ei ole minua tuominne, että se siitä... Näin meillä kuitenkin elellään yhdessä onnellisesti edellee...

Tunnen ( tunsin jo silloin) mieheni sen verran hyvin, että uskoin hänen ainakin haluavan tavata lastaan. Jos asiat olis menny toisin, niin sitten olisi menny. Minä olisin tehny parhaani lapsen kasvattamisessa sitten yksin. Minä olin tähän täysin varautunu ja suunnitellu asian ihan valmiiksi. Ja kun lapsi olisi ollu tarpeeksi iso, niin olisin varmaankin kertonu hänelle rehellisesti asiasta.
Parempi minun mielestä on olla hyvä ja tunnollinen yh kuin riitaisa perhe-elämä mikä repii kaikkia hajalle. Mutta täällä nyt sain tuomion tästä asiasta, mistä edes mieheni ei ole minua tuominne, että se siitä... Näin meillä kuitenkin elellään yhdessä onnellisesti edellee...

Ihmisten typeryys ja epärehellisyys vain on järkyttävää, mutta hyvä, jos teillä on rauha maassa.

Ihmisten typeryys ja epärehellisyys vain on järkyttävää, mutta hyvä, jos teillä on rauha maassa.

Niin, tiesin, että se voi olla eroon johtava päätös. Mutta olin siihen valmistautunu, mutta en sanoo, että itkemättä olisin erosta selvinny.
Tämä vaan oli mun ratkaisu asiaan, enkä aio puolustella kantaani yhtään enempää. Jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, eikä muiden tarvitse sitä jeesustella.

Niin, tiesin, että se voi olla eroon johtava päätös. Mutta olin siihen valmistautunu, mutta en sanoo, että itkemättä olisin erosta selvinny.
Tämä vaan oli mun ratkaisu asiaan, enkä aio puolustella kantaani yhtään enempää. Jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, eikä muiden tarvitse sitä jeesustella.

Ja luulit, ettet tältä palstalta yhtään kommenttia saa? :o :o

Status
Viestiketju on suljettu.