Pillerit ja taukokuukausi, tuttu juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolettaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolettaaa

Vieras
Kuulin viikko sitten ensimmäistä kertaa, että pillereitä syödessä pitäisi kerran vuoteen pitää taukokuukausi. Siis liuska normaalisti loppuun, menkat ja aloittaa uudella liuskalla kunhan menkat alkavat uudestaan.

Onko teille muille tuttu juttu? Jos ei, miten helposti olette tulleet raskaaksi pillereiden jälkeen? Kauanko olitte syöneet pillereitä?

Itse olen syönyt pillereitä 9-10 vuotta tietämättä taukokuukaudesta ja nyt huolettaakin jos ns. pillereiden takia tulevaisuudessa ei raskaudet onnistukaan :/

Muutenkin olen alkanut miettiä pillereiden turvallisuutta. Meinaan siis, että ovatko tutkijat ehtineet oikeasti tutkia pillereiden vaikuutuksen ja haitatkin?! Entäs jos paljastuukin aikanaan, että pillerit aiheuttavat lapsettomuutta?
Kyseessä kuitenkin (minun mielestä) uusi keksintö, voiko oikeasti olla tutkittu kaikilta osin...

*lähtee lukemaan pillereistä tietoa*

Ei kyllä ole korviin kantautunut moista että pitäisi tauko pitää kerran vuoteen.
Tähän asti tietona on ollut että pitäisi syödä putkeen niinkauan kuin ehkäisytarvetta on. Elimistö rasittuisi jos pitää tuollaisia outoja taukoja...

Pillereiden lopettamisen jälkeen meni kolme vuotta kun tulin raskaaksi, tosin sairastuin Endometrioosiin, mikä teki raskaaksi tulon hankalaksi. Olin syönyt pilsuja kuusi vuotta.

Pillerit ovat tutkimusten mukaan ja myös omien kokemusteni perusteella kyllä oikeinkin hyvä juttu. Tutkimuksethan kertoo että ne suojaa monilta synnytyselinten sairauksilta, kuten tuolta Endometrioosilta
Itse sain sen kokea että pillereiden lopettamisen jälkeen ei mennyt kauan kun Endo alkoi ja se oli kauheaa aikaa... :'(

Nyt taas olen pillereillä eikä vaivoista tietoakaan. =)

Vähänhän ovat ihmiset vastanneet... Oon kaveripiirissä pitänyt pientä galluppia ja ainoat jotka asiasta ovat kuulleet, ovat äitini (sanoi et ennen pillereiden kans oli toi systeemi) ja kaverini joka asiasta mainitsikin :/

Pitänee kysyä kunhan seuraavan kerran lääkärille menen. Kelju vaan jos olisikin ollut tarpeellinen juttu ja kukaan ei ole maininnut...

Yhteistyössä