Pimpelipompeli - eipä ollu iltapäiväkerhon täti kovin isolla kauhalla saanut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, ihka ekana koulupäivänä minun tytär jäi ip-kerhon porukasta. Oli naapurin tytölle jäänyt sanomaan jotain, eikä tädit olleet huomanneet, että lapsi unohtui. Oli onneksi osannut mennä takaisin kouluun, sanoa "olen xx opettaja yy:n luokalta ja ip-väki unohti minut." Kouluavustaja sitten saattoi tytön risteyksen yli ja lopun vajaa kilometrin lapsi meni itse.

Olimme juuri muuttaneet, ja seutu oli outoa tytölle. Kerran oli käyty reitti harjoittelemassa. Eivät edes olisi kertoneet, mutta lapsi sanoi asiasta itse hakiessamme häntä. Anteeksipyyntö tuli seuraavana päivänä. Eikä sen koommin unohtunut.

Voi tuotakin lapsiparkaa, kun omakin oli itku silmässä juossut toisten perässä kerhoon, on ollut ihan hirmuinen hätä varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
niin eipä se poista kerhotätien hullua kohtelua. :/

Sanottiinko siis jossain, että ohjaajat olivat naisia, vai teettekö olettamuksia?

Miksi sulle on niin hirmusen tärkeää tietää oliko "tätejä" vai "setiä" ? Ei varmaankaan ollut se olennaisin seikka tässä asiassa?

Jos mä ajattelen meidän saman ikäistä poikaa niin voisin kuvitella,et toppahousut on repussa,villasukat koululla,takki auki ja kaula paljaana. Jos olis tuommosessa pakkasessa talssinnu 2,5h niin umpijäässä olis ollu. On kaveri niin huoleton heppu et kännykkäki olis varmaan tuolloin jääny kotiin tai akku tyhjä tai jotain vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta tämä tapaus osoittaa taas hienosti miten suomalaiset ei välitä kuin omasta navastaan....

Naapurithan poikaa auttoi ja soitti vanhemmille, eli välittihän joku :)

No onneksi välitti naapurit mutta ei välittäneet ne tahot joille se jo ammatinkin puolesta kuuluisi melkein luonteeseen.

Musta tämä tapaus osoittaa taas hienosti miten suomalaiset ei välitä kuin omasta navastaan....

Naapurithan poikaa auttoi ja soitti vanhemmille, eli välittihän joku :)

No onneksi välitti naapurit mutta ei välittäneet ne tahot joille se jo ammatinkin puolesta kuuluisi melkein luonteeseen.

Niinpä...
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla myös ip-kerhon väen kommentti asiaan.

ei kännykkää saati kotiavainta ekaluokkalaisella ?
no vastaisuudessa varmaan jompikumpi ainakin löytyy tai sovittu muu paikka johon voi mennä jos tulee joku tilanne...

Minäkin mietin tuota.

No, ei se poista sitä tosiseikkaa että ip-kerhon aikuisten olisi pitänyt hieman miettiä.

Mulla on ekaluokkalainen ja omistaa kännykän MUTTA ei ota sitä kouluun mukaan ja miksi ottaisi koska koulussa ja iltapäiväkerhossa on kännykän käyttö kielletty, joten parempi jättää kotiin ettei tuu ees kiusausta. Kotiavainkin on mutta vähän samasta syystä ei ota sitä kouluun eikä ip-kerhoon (me haetaan hänet sieltä koska kotimatkaa on sen verran ettei itse lähde sieltä kotiin)

Mä en voi mitään sille, mutta nyt alkoi huolestuttaa ens syksy. Mun on pakko laittaa likka johonkin, kun itte opiskelen ja likalla kuitenkin koulupäivät lyhyemmät. Nyt sitten mietityttää, että entistä enemmän uskallanko jättää lapsen selviämään yksin.

Likalle oma kännykkä ja voi soittaa paapalle, että tulee hakemaan? Paappa siis mun isä on eläkkeellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en voi mitään sille, mutta nyt alkoi huolestutta ens syksy. Mun on pakko laittaa likka johonkin, kun itte opiskelen ja likalla kuitenkin koulupäivät lyhyemmät. Nyt sitten mietityttää, että entistä enemmän uskallanko jättää lapsen selviämään yksin.

Likalle oma kännykkä ja voi soittaa paapalle, että tulee hakemaan? Paappa siis mun isä on eläkkeellä.

Ehdottomasti oma kännykkä jos ja kun lapsi kulkee yksikseen kouluun tai on kotona yksin.

Minä varasin iltapäiväkerhopaikan tytölle ensi vuodeksi, mutta tuskin sitä tarvitaan, kiitos mun opintojen (arkivapaat ja lyhyet päivät joita myös on), miehen vuorotyön, isäni eläkkeellä olon, äitini osa-aikaeläkkeen (jos ja kun sen saa, hakenut on) sekä lähellä asuvan perhetutun/ystäväni hoitovapaan. Mun vanhemmat sekä ystäväni ovat tarjoutuneet auttamaan.

Meidän tytöllä on jo oma kännykkä. Ei tosin kovin usein käytössä, mutta tällä viikolla hän jäi ekaa kertaa kotiin mun mennessä kauppaan ja luuri oli vieressä, eilen hän meni kaverin luo yksin (asuu n. 100 m päässä ) ja kännykkä oli mukana, harjoittelee siis tällä lailla pikkuhiljaa itsenäisyyttä.

Minä varasin iltapäiväkerhopaikan tytölle ensi vuodeksi, mutta tuskin sitä tarvitaan, kiitos mun opintojen (arkivapaat ja lyhyet päivät joita myös on), miehen vuorotyön, isäni eläkkeellä olon, äitini osa-aikaeläkkeen (jos ja kun sen saa, hakenut on) sekä lähellä asuvan perhetutun/ystäväni hoitovapaan. Mun vanhemmat sekä ystäväni ovat tarjoutuneet auttamaan.

Sä osaat kyllä sitten lusmuilla kaikessa. Ette varmasti maksa päivähoidostakaan paljon paskaakaan.

Ehdottomasti oma kännykkä jos ja kun lapsi kulkee yksikseen kouluun tai on kotona yksin.

Meidän tytöllä on jo oma kännykkä. Ei tosin kovin usein käytössä, mutta tällä viikolla hän jäi ekaa kertaa kotiin mun mennessä kauppaan ja luuri oli vieressä, eilen hän meni kaverin luo yksin (asuu n. 100 m päässä ) ja kännykkä oli mukana, harjoittelee siis tällä lailla pikkuhiljaa itsenäisyyttä.

Kumpaankohan tyttösi menee mieluummin: jollekin sun ystävällesi kylään, tai isovanhempien tylsään seuraan. Vai omien ikäistensä kaverien kanssa kerhoon, jossa on vielä reippaat ja osaavat ohjaajat joilla on paljon tekemis ideoita.

no vastaisuudessa varmaan jompikumpi ainakin löytyy tai sovittu muu paikka johon voi mennä jos tulee joku tilanne...

Voihan olla ettö kumpikin on ja sattunut kumpikin jäämään juuri sinä päivänä kotiin. Mistä sen tietää.

Tuli kyllä surku pienen koululaisen puolesta. Onneksi siskonpoika voi soittaa meille jos unohtaa avaimensa kotiin (tietty jos muistaa ottaa aamulla puhelimen) ja päästään hätiin suht nopeeta jos on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti mieti mieti:
Kumpaankohan tyttösi menee mieluummin: jollekin sun ystävällesi kylään, tai isovanhempien tylsään seuraan. Vai omien ikäistensä kaverien kanssa kerhoon, jossa on vielä reippaat ja osaavat ohjaajat joilla on paljon tekemis ideoita.

Isovanhemmille menee mielummin, ajatus ip-kerhosta ei innosta häntä ollenkaan...

En mä muiden isovanhemmista tiiä, mutta mun vanhemmilla on kaikkea muuta kuin tylsää (touhuavat kovasti lasten kanssa kaikkea). Mun ystävä sattuu olemaan lasteni kahden parhaan kaverin äiti, eli sekin on todella mieluisa kyläilypaikka.

Koulu, kerho ja joku jumppa tms riittää varmaan ohjatuksi toiminnaksi ekaluokkalaiselle, kavereita asuu tässä vieressä paljon.

Voi kamalaa! Meidänkään ekaluokkalaisella ei ole avaimia eikä kännykkää koskaan koulussa mukana, koska hän menee aina koulusta suoraan iltapäiväkerhoon ja minä tai mies haetaan hänet sieltä aina.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
ei jaksa ymmärtää tollasta ollenkaan!!!! itse olen samassa työssä ja todellakin poika sisälle lämpimään ja sit soittelmaan vanhemmille jne. jos poika ei voi jäädä! ihme akkoja toivottavastisaavat kunnon tuomion!

kyllä niin on että kerhon vetäjät on tehneet heitteille jätön jos eivät lasta sisälle päästä.
lapsi lämpimään oli sovittu tai ei ja sen jälkee haastatellaan lasta ja kysytään vanhempien nimet. puhelinnumerot saa enirosta tai jostain aivan varmasti .
ihan kamalaa tuollainen välinpitämättömyys!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kerhotäti:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
ei jaksa ymmärtää tollasta ollenkaan!!!! itse olen samassa työssä ja todellakin poika sisälle lämpimään ja sit soittelmaan vanhemmille jne. jos poika ei voi jäädä! ihme akkoja toivottavastisaavat kunnon tuomion!

samaa mieltä
kyllä niin on että kerhon vetäjät on tehneet heitteille jätön jos eivät lasta sisälle päästä.
lapsi lämpimään oli sovittu tai ei ja sen jälkee haastatellaan lasta ja kysytään vanhempien nimet. puhelinnumerot saa enirosta tai jostain aivan varmasti .
ihan kamalaa tuollainen välinpitämättömyys!!!!

Sä osaat kyllä sitten lusmuilla kaikessa. Ette varmasti maksa päivähoidostakaan paljon paskaakaan.

Peesata on pakko.

Minäkin mietin tuota.

No, ei se poista sitä tosiseikkaa että ip-kerhon aikuisten olisi pitänyt hieman miettiä.

meillä ei koskaan oo eskarilaisella ollu kännykkää saati kotiavaimia.

Yhteistyössä