Pinnasängystä laita pois, miten varmistaa ettei lapsi telo itseään?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuuro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuuro

Vieras
Eli poika nukkuu omassa huoneessa pinnasängyssä ja olisi aika ottaa toinen laita pois. Hän menee helposti nukkumaan ja nukkuu koko yön läpi. Ei riehu unissaankaan. Ilta ja yö varmasti menee hyvin. Mutta minua huolettaa aamut. Mistä voin olla varma että kuulen kun poika herää jos hän herää ennen minua? Ettei sit kävele ympäri kämppää ja kiipeile tuoleille ja syö kukkamultaa. Tai kuristaisi itseään johtoihin tai tukehdu mihinkään? Toi on nimittäin tosi hiljainen tapaus joka hiljaa sipsuttelee ympäriinsä. (Tai minulla huono kuulo.) Nytkin se voi pitkään leikkiä hiljakseen sängyssään ennen kuin huuta nostamaan ylös.
 
Mä oon miettinyt ihan samaa... Poika nyt 1v3kk ja just otettiin toinen laita pois - tosin pojan nukahdettua käännän sängyn seinää vasten siten, ettei pääse sängystä pois itse. Mutta jatkoa ajatellen mietityttää; mtäs sitten kun yöt rauhoittuvat ja jätän sängyn auki - mä en todellakaan kuule pojan hiippailua ympäri kämppää! Nyt tuli mieleen et ehkä laitan jonkun kulkuskello oveen niin että kun se avataan, herään siihen? :D Minkä ikäisenä te ootte muuten jättäneet lapset nukkumaan "avoimeen" sänkyyn?

P.S. Mitä pahaa on kukkamullan syömisessä? :D Meidän pioika nimittäin harrastaa tuota silloin tällöin...
 
Miten olisi itkuhälyttimen käyttö, haittaisiko se liikaa vanhempien yöunia? Lapsiportti lastenhuoneen oveen, kullanmuru voisi huhuilla aamuisin sen takaa, että täällä ollaan jo hereillä.
 
Miksette siirrä suoraan tavalliseen lastensänkyyn. Meillä siirryttiin 1v3kk ihan normisänkyyn, kun tuppasi häkkisängystä pois. On nyt tilaa möyriä. Aluksi laitoin peittoja lattialle jos tippuu, mutta on vain kerran kierähtänyt lattialle heräämättä.

Kai aika harva lapsi lähtee yksin hortoilemaan. Kaipa ne yleensä etsiin ensin käsiinsä äidin tai isän. Näin meillä ainakin.
 
noloa mutta myönnän... Kun esikoinen oli reilun vuoden oli meillä sama tilanne... Noh joka ilta sitten kasasin lapsen oven taakse puupalikoista pinon joka kaatuu kun ovi avataan... No siihen heräsin joka aamu parin viikon ajan kunnes kyllästyin ja luotin siihen, että lapsi tulee minut herättämään... Ja on tullutkin ellen herää...
 
noloa mutta myönnän... Kun esikoinen oli reilun vuoden oli meillä sama tilanne... Noh joka ilta sitten kasasin lapsen oven taakse puupalikoista pinon joka kaatuu kun ovi avataan... No siihen heräsin joka aamu parin viikon ajan kunnes kyllästyin ja luotin siihen, että lapsi tulee minut herättämään... Ja on tullutkin ellen herää...

=) Miten keksitkin tuommoisen?
 
[QUOTE="keira";22485612]Minkä ikäisenä te ootte muuten jättäneet lapset nukkumaan "avoimeen" sänkyyn?

P.S. Mitä pahaa on kukkamullan syömisessä? :D Meidän pioika nimittäin harrastaa tuota silloin tällöin...[/QUOTE]

:attn:
 
Toi pinnasänky muuntuu jatkettavaksi kun ottaa laidat pois. Ajattelin hitaasti mutta varmasti edetä. Varmaan itseni takia kun en halua myöntää että kullanmuru on jo niin iso. ;)

Eli otetaan laita pois ja jos vaikuttaa siltä että poika jää haahuilemaan jonnekin eikä tule minun luo niin laitetaan lastenportti ovelle. Meidän itkuhälytin ei nappaa muuta ääntä kuin itkua. Oliko nyt hyvä vai huono ostos..
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä