Pinonnousu rv26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan, toivottavasti aiheetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peloissaan, toivottavasti aiheetta

Vieras
Tästä aiheesta on varmaan keskusteltu ennenkin, mutta kysyn kuitenkin, kun pelottaa ihan liikaa.

Pitäisikö minun olla huolissani painonnoususta? En ole ollut koskaan ylipainoinen ja nytkin näine raskauskiloineni olen vielä ns. normaalipainoinen.

Nyt on rv26 menossa. Ensimmäisten 20 viikon aikana painoa tuli vain 2kg, mutta nyt on painoa tullut lisää lähes kilon per viikko. Lisäystä alkupainoon on nyt kaiken kaikkiaan 7 kiloa ( 65->72kg).
Pelottaa kun googlettamalla tuon viime viikkojen painonnousun saa vain linkkejä raskausmyrkytyksestä. Eri kaupunkinen terveysasemien sivustojen mukaan paino ei kuulemma saisi lisääntyä enempää kuin puoli kiloa viikossa!? Olen aktiivinen urheilija ja pituuttakin minulla on 174cm. Voiko pitkillä naisilla käyttää samoja painosuosituksia kuin pienemmillä ja sirommilla, vaikkapa 155cm pitkillä?

Onneksi ensi viikolla on neuvolalääkäri ja saan testattua mm. virtsan valkuaisen ja verenpaineen.

mulla nousi raskauden aikana ennen vk20 kans vain pari kiloa paino, sit alkoi tulla kilokin viikossa, ihan lopussa tuli pahimmillaan 2,5kiloa. mulla oli myös paineet koholla koko raskauden,
ja kerty nestettä 30rv alkaen ihan kauheesti..se oli syy painonki nousuun.
mitään myrkytystä ei kuitenkaan ikinä ollut eikä tullut,
eikä neukassa oltu tutkimusten jälkeen enää paineistakaan huolissaan..
niistäki välitettiin vaan siksi ku mun lepopulssi heitteli liian korkeella ja oli vaarattomia rytmihäiriöitä.

elä siis oo huolissas, ne puuttuu neuvolassa jos on puuttuakseen, ja sitten selvii että nou hätä :) :hug:

Yhteistyössä