Piraatti-Crocsit pois myynnistä, jihuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
En tiennytkään tästä aiemmin, käytiin lasten kanssa kenkäkaupassa, niin myyjä kertoi.

Tää oli ainut linkki mitä löysin.
http://blogiloinen.blogspot.com/2009/01/piraatti-crocseja-tuhottiin.html

MUTTA siis Suomessa ei saa kohta enää myydä piraatti-crocseja, koska Crocsilla on patentti niihin. Ja muutakaan piratismia Suomen laki ei hyväksy.

Jee. Eli ne vähenee katukuvasta!!!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Siis piraatti-crocsi on kenkä johon on painettu logot yms. Muovinen puutarhakenkä, jossa ei ole logoa ei ole kielletty.

Oletpa pöhkö.

EI.

Vaan kaikki tuon MALLISET kengät, joissa on tuota materiaalia...
Sanoi myyjä.

Ja mä kyllä uskoin sori vaan, kun sanoi, että JOS tarvitaan, NYT pitää ostaa kun kohta ei saa.
:xmas:

Olihan siitä oikein TV-uutisissa, että 16.000 paria oli tuhottu. Mutta se tarkoittaa piraatteja eli tuotemerkkikopioita. Ei kaikkia samalla idealla tehtyjä. Niistä tietysti puuttuu se alkuperäisten Crocsien patentoitu pohjarakenne, antibakteerikäsittely ja pinta menee kopioista harmaaksi ihan hetkessä. On niillä laatuerokin, jos hintakin on kopioilla halvempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Siis piraatti-crocsi on kenkä johon on painettu logot yms. Muovinen puutarhakenkä, jossa ei ole logoa ei ole kielletty.

Oletpa pöhkö.

EI.

Vaan kaikki tuon MALLISET kengät, joissa on tuota materiaalia...
Sanoi myyjä.

Ja mä kyllä uskoin sori vaan, kun sanoi, että JOS tarvitaan, NYT pitää ostaa kun kohta ei saa.
:xmas:

Ei kyllä ihan kaikkea kannata uskoa. Ei se niin mene, että esim lenkkarin keksijä on ainoa joka koskaan saa valmistaa lenkkareita.. Ei vaan saa valmistaa samanlaisia. Eli crocseissa reiät eri paikkaan, eri logo, ei mitään "extroja" ni kukaan ei voi kieltää.

Ihana tausta tossa blogissa.

Tuskin niitä muovisia reikäkenkiä voidaan kieltää myymästä. Eihän Adidaskaan voi vaatia, että vain he saavat myydä lenkkareita. Ja eikös crocksit nyt muutenkin ala häviämään katukuvasta, kun nyt pitää olla Havainasit (siis semmoset varvastossun näköiset, superläpykkäät).

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:

Tuskin niitä muovisia reikäkenkiä voidaan kieltää myymästä. Eihän Adidaskaan voi vaatia, että vain he saavat myydä lenkkareita. Ja eikös crocksit nyt muutenkin ala häviämään katukuvasta, kun nyt pitää olla Havainasit (siis semmoset varvastossun näköiset, superläpykkäät).

Mikä noissa havainasissa on se juju? Miten eroavat muista varvastossuista?

Alkuperäinen kirjoittaja :/:

En vielä tiedä. Tänään vasta sain selville, että semmoset on IN ja semmoset on saatava. Kuulemma jos semmoset hankkii, ei enää muita läpykkäitä halua ikinä.

Joo Ranskassa kaikilla oli uima-altaalla ja rannalla Havainasit (tai no ehkä joka kolmansilla) eli ne oli todella kuumaa kamaa. En tiedä mitä ihmeellistä niissä on, ihan tavallisilta muovivarvastossuilta näyttivät.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:

Noi on ihanat. :)

http://www.brandos.fi/havaianas/baby-top-4103341-baby-blue/a14341

Ne jotka kopioi sitä tuotemerkkiä (lukee kroks tms. tai on sama muotoilu, pyöreät reiät jne) hävitetään noiden patenttiasioiden nimissä. Mutta jos myydään puutarhakenkiä joissa vaikka neliskanttiset reiät, niin ne eivät ole tuon tuotemerkin kopiointia vaan saman idean jalostamista ja niitä voi silloin myydä ihan normaalisti.
Ja tämä tieto on varmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne jotka kopioi sitä tuotemerkkiä (lukee kroks tms. tai on sama muotoilu, pyöreät reiät jne) hävitetään noiden patenttiasioiden nimissä. Mutta jos myydään puutarhakenkiä joissa vaikka neliskanttiset reiät, niin ne eivät ole tuon tuotemerkin kopiointia vaan saman idean jalostamista ja niitä voi silloin myydä ihan normaalisti.
Ja tämä tieto on varmaa.

Mä uskon.
Mutta kuin moni sitte KEHTAA niitä käyttää? ;)

Mä en voi pitää kumikenkii, oli merkki mikä hyvä, enkä varvastossuja, kun toiset hiostaa ja toiset sattuu varvasväliin...

Tuskin tullaan kieltämään muovisten reikäkenkien valmistus :whistle: Mä ainakaan en osta lapsille kasvavaan jalkaan aitoja Crocseja. Ne muoviset reikäkengät on kymmenen kertaa halvempia ja ajaa kesäisin ihan saman asian, kun aito Crocs. Mitään muuta eroa niissä ei mun mielestä ole paitsi sen krokodiilin kuva jossain päin kenkää. Aidossa on feikissä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäin kaipailemaan HiPot mallia, se sopi lapsen jalkaan paremmin kuin aito Crocs.

Minullakin on Hipot ja ne istuvat jalkaan tosi hyvin :) Ovat vain niin loppuunkulutetut, että ostaisin uudet jos jostain löytäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Tuskin tullaan kieltämään muovisten reikäkenkien valmistus :whistle: Mä ainakaan en osta lapsille kasvavaan jalkaan aitoja Crocseja. Ne muoviset reikäkengät on kymmenen kertaa halvempia ja ajaa kesäisin ihan saman asian, kun aito Crocs. Mitään muuta eroa niissä ei mun mielestä ole paitsi sen krokodiilin kuva jossain päin kenkää. Aidossa on feikissä ei.

ootko kokeillu jalkaa aitoja,niissä meinaan ihan oikeesti on eroa ja paljonkin.aidot on niin paljon pehmeämmät ja mukavammat jalkaan,feikit on kovemmat ja noh,ei todellakaan niin hyvät jalkaan.

Yhteistyössä