Pisetään juhlat aikuisille. Kutsuissa lukee selvästi, että ei lapsia juhliin. Nyt sitten jokainen soittaa vuorollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teille, jotka sanotte, että rintapumput on keksitty, että rintaruokinnalla olevat lapset voi jättää kotiin. Niin, entäpä, jos lapsi on sellainen, ettei suotu pullosta juomaan? Mitä hyötyä siitä pumppaamisesta silloin on... Näin ainakin oli meillä, kukaan kolmesta lapsesta ei oo suotunut tuttipullosta ottamaan yhtään mitään.

Siinä oon samaa mieltä, että jos kutsussa lukee, että ei lapsia, niin silloin ei tosiaan niitä lapsia sinne tarvi väkisin yrittää viedä. Ei se oo sit kivaa ketään kohtaan, ei juhlijoita eikä juhlien järjestejiä. Ja jos ei itse voi olla lapsista erossa, niin eihän niihin juhliin ole pakko mennä. Kukin tavallaan, ja jokaisen tapa on se oikea juuri heille!

Me tehtiin esim. yksissä häissä niin, että koska kyseessä oli mun ystävä, niin minä menin häihin ja mies jäi lasten kanssa kotiin (tosin morsianta harmitti sekin, mutta koettiin miehen kanssa, että on epäreilua muita "lapsellisia" kohtaan, jos viedään itse lapset ja sitten muut ei saa viedä - samat säännöt kaikille). Olihan se vähän omituista olla yksin muiden pariskuntien kanssa, mutta musta se oli kaikkein paras ratkaisu, koska niin mä pääsin hyvän ystävän juhliin. Lisättäköön tähän vielä se, että kaikki potentiaaliset lapsenvahdit oli noissa samoissa kemuissa, joten sen vuoksi ei lapsenvahtia hommattu, ja koettiin, ettei haluta silloin 11kk lapselle vierasta hoitajaa...

Minä taas en voi kuin ihmetellä että mikä se selvä sanamuoto on joka ymmärretään noin väärin. Joskus on käynyt niin että yksi vieraista ei ole ymmärtänyt kutsun olevan vain aikuisille, mutta että kaikki haluavat asian varmistaa.

En minäkään tajua miksi tässäkään keskustelussa kaikki eivät tajua että kutsut on tarkoitettu vain aikuisille. Väännetään ja väännetään, ett mutku...

Jos jollain on vaikeuksia olla tulematta ilman lapsosiaan niin sitten ei tule, eikä yritä vääntää kutsuja lastenkutsuiksi oman tahtonsa mukaan. Asia on harvinaisen yksinkertainen!

[QUOTE="mama";24712794]Et pysty rentoutumaan ystävien kanssa mutta hierojalla kyllä voit käydä yksin ilman lasta?[/QUOTE]

Mä ymmärrän tämän kyllä hyvin. Se hierojalla käynti voi olla välttämätön, että psytyy hoitamaan lasta. Esim. joku lihas on pahassa jumissa ja aiheuttaa kipuja. Lisäksi hierojalla käynti kestää n. tunnin matkoineen.

Juhliminen ystävien kanssa kestää tunteja, tarkoittaa mahdollisesti myös alkoholin nauttimista - eikä ole mitenkään välttämätön asia, ehtii hoitaa myöhemminkin.

Kun mun lapset olivat pieniä, mulla oli joka paikasta kiire kotiin, ja moniin paikkoihin jätin menemättä, koska katsoin, että lapset menevät edelle. Mun ystäviäni olen voinut tavata myös lasten kanssa.

• Tykkää
Reactions: Eedla
[QUOTE="Piitu";24712428]saako tuoda sen ja sen imeväisikäisen juhliin. Todella, todella noloa minusta soitella perään kun kutsussa selvästi lukee, että aikuisten juhlat. juhlat sen tyyppiset ( alkoholia, kestävät myöhään ) että emme halua sinne lapsia, ei edes imeväisikäisiä. Jos ei pääse niin ei pääse, mutta miksi soitella perään? En ymmärrä.

Tämä on meille juhlan järjestäjille aika noloa nyt sitten vielä puhelimessa erikseen asiasta sanoa.[/QUOTE]

Jokainen kutsuttu soittaa vuorollaan?
Olisiko kenties juhlien konsepti ystäväpiiriinne sopimaton?
:D

Mä olen nyt riittävän monta kertaa lukenut väittelyä siitä milloin ihmisten pitäisi tietää ettei lapsivieraat ole tervetulleita ja myöskin sen että tuosta kiellosta moni pikkulapsen vanhempi loukkaantuu.

Mä taidan seuraaviin lapsettomiin juhliin kirjoittaa kutsukorttiin niin selkeästi ja törkeästi että jokainen ymmärtää. Loukkaantukoon ne jotka haluavat- mun täytyy myöntää etten mä edes halua ystävikseni sellaisia ihmisiä jotka niin vähän kunnioittavat juhlien järjestäjää ja juhlien päähenkilöä.

No seuraava vääräleuka vastaa että mä en kunnioita ystäviäni. Siitä ei ole kysymys vaan oikeudesta pitää omanlaisensa juhlat ja tuntea olevansa se juhlien keskipiste. Juhliin pääsy ei ole kenenkään ihmisoikeus muutenkaan joten on kyllä järjestäjä saa valita ne ketkä kutsuu ja vieraat miettivät ovatko juhlat heille sopivia vai ei. Ilman sarvia ja hampaita.

Hyvä juhlavieras, nyt on aika viettää syysjuhlat luonamme. Tällä kertaa olen ajatellut pitää juhlat täysin ilman lapsia joten valitettavasti yksikään pikkuvieras ei ole tervetullut. Ymmärrän tämän aiheuttavan joillekin teistä harmaita hiuksia, mutta tällä kertaa näin ja käsitän hyvin mikäli jätätte saapumatta paikalle.

terveisin
emäntä

• Tykkää
Reactions: moekoe
meillä oli/piti olla lapsettomat häät; kutsuissa selkeästi vain vanhempien nimet,ja ilmoitus ettei lapsia.no eiköhän se puhelin ruvennu siitä soimaan ja kysyttiin voiko pirjoa ja kalevia ottaa kun ne on niin pieniä yms.ihmiset ei vaan ymmärrä luettua tekstiä-lisäksi viel anoppi oli joillekn sukulaisille luvannu tuoda lapset mukana,kilahdin totaalisesti kun kuulin asiasta,jä eiköhän häihin vielä pirjoa ja kalevia ilmestynytkin.vitutti niin maan perkeleesti,.sai sitten häissä kuunnella pentujen huutoa naama norsunvitulla.

[QUOTE="milli";24713707]Voit mennä hierojalle/kauppaan/kaupungille tunniksi pariksi, osaat rentoutua kyllä kunhan lapset ovat isänsä hoidossa jnejne.
Eikö mieleesi ole todella ikinä tullut, että voit käydä juhlissa jos haluat, piipahtamassa YKSIN, jotta se pieni on isänsä hoidossa, olla sen tunnin tai pari (ei, siellä ei tarvitse istua aamusta yömyöhään), nähdä kavereita, rentoutua ja mitä lie, ilman että saat väännettyä kärpäsestä härkäsen?
Ja niistä juhlissa voi jopa käydä niin että kerkeää kotiin laittamaan sen piltin sitten nukkumaan.
Joten, miten niissä tapauksissa on eroa, että käyt hierojalla tai juhlissa, jos molemmissa paikoissa menee sama aika?[/QUOTE]

No tähän kyseiseen illanviettoon johon tämä mun viestini alunperin perustuu, on tarkoitus nimenomaan mennä pariskuntina, ei yksin. Se on sellainen parisuhdeilta tai miten sen nyt kuvailee. Musta on aika pöllöä mennä sinne yksin. Mutta en nyt jaksa vääntää asiasta enempää, tämä nyt on mun tapani elää, kuopus ei oo enää kauaa pieni ja sitte ehtii taas tehdä vaikka mitä. Ei pitäis olla keltään pois jos jätän muutaman iltajuhlat välistä lapsen takia.

[QUOTE="...";24714488]Tiedän yhden pariskunnan joka on, siis joka ikinen minuutti vauva oli ihossa kiinni, heti jos piti pienintäkin ääntä (ei tarvinnut olla edes itkua) niin kaapattiin syliin ja pideltiin ja voivoteltiin. Vissiin ne vähän relas siinä kun lapsi oli jotain 16kk, mutta edelleen omasta mielestäni "hiukan" ylisuojelevaisia.
Sitä touhua ei voinut kyllä muuta kuin ihmetellä, ja tulee olemaan mielenkiintoista nähdä mitä siitäkin lapsesta oikein tulee. Ja mitä se tekee tulevalle pikkusisarukselleen...[/QUOTE]

No meillä on kaikki lapset ollu vauvana ja taaperona koko ajan iholla kii (ovat nukkuneetkin meidän välissä kaikki yöt) ja ollaan oltu niiden kanssa lähes 24/7 kunnes ovat olleet yli 2vee. Tuloksena on erittäin reipas ja rohkea koululainen jolla on hyvät sosiaaliset ja muutkin taidot ja joka on nukkunu omassa sängyssä omassa huoneessa 3vuoden iästä asti sekä erittäin reipas ja rohkea 4vuotias joka niin ikään on nukkunu reilu 2vuotiaasta yksin omassa sängyssä omassa huoneessa ja joka uskaltaa jäädä hoitoon eikä koko aikaa tarvii olla äitissä kiinni. Se on vaan tämä suomalainen kulttuuri kun pikkuvauvankin pitäis jo osata melkein lämmittää maitonsa mikrossa että siitä varmasti tulee itsenäinen ja omillaan toimeentuleva. Mutta monesti nämä, ketkä on saanu olla iholla 24/7 pienenä, on niitä kaikkein itsenäisimpiä ja rohkeimpia. Onhan asiasta tehty joku tutkimuskin joka sen osoittaa.

miettikää nyt hyvät ihmiset tää meni liian pitkälle kyllä lasten pitää saada olla aikuisten mukana. lapsi ei oo vaan semmonen et ensin ollaan niin onnillisa lapsesta ja sit niinku heitetään nurkkaan ku joku nukke ja julitaan onnellisina no miks aikiuset sit saavat olla lasten juhlissa kysytään näin päin

[QUOTE="Piitu";24712428]saako tuoda sen ja sen imeväisikäisen juhliin. Todella, todella noloa minusta soitella perään kun kutsussa selvästi lukee, että aikuisten juhlat. juhlat sen tyyppiset ( alkoholia, kestävät myöhään ) että emme halua sinne lapsia, ei edes imeväisikäisiä. Jos ei pääse niin ei pääse, mutta miksi soitella perään? En ymmärrä.

Tämä on meille juhlan järjestäjille aika noloa nyt sitten vielä puhelimessa erikseen asiasta sanoa.[/QUOTE]

Itse koen, että imeväisikäinen on erikoistapaus, sillä eihän täysimetyksellä olevaa lasta voi jättää kenellekään hoitoon. En välttämättä sitä edes erikseen kysyisi, sillä olettaisin jokaisen ymmärtävän, että pientä, jonka ainoa ravinto on äidinmaito ei voi eristää äidistään.

Isompia en tietenkään raahaisi mukaan, jos kerran kutsu on lapsettomiin bileisiin.

kaveripiiri on varmaan kaikille kauhistus,mutta me järkätään kavereitten kanssa 1-2kertaa vuodessa lapsettomia bileitä ja kyllä..juodaan kunnolla eikä kellään käy edes mielessä että lapset mukaan=)
terv.4.n lapsen äiti joka nollaan päänsä pari kertaa vuodessa.

[QUOTE="Piitu";24712428]saako tuoda sen ja sen imeväisikäisen juhliin. [/QUOTE]

Minusta ei ollenkaan noloa. Mihinkäs sinä laittaisit sen muutaman kuukauden ikäisen, jonka ainoa ravinto on äidinmaito???? Eihän sitä voi vieraalle viedä hoitoon ja sen ikäinen nyt nukkuu vaikka missä metelissä.
Miten ne teidän juhlat siitä häiriintyy, jos jonkun vauva nukkuu teidän olkkarin nurkassa tai teidän pihalla?

Alkuperäinen kirjoittaja imettävä äiti;24771933:
Minusta ei ollenkaan noloa. Mihinkäs sinä laittaisit sen muutaman kuukauden ikäisen, jonka ainoa ravinto on äidinmaito???? Eihän sitä voi vieraalle viedä hoitoon ja sen ikäinen nyt nukkuu vaikka missä metelissä.
Miten ne teidän juhlat siitä häiriintyy, jos jonkun vauva nukkuu teidän olkkarin nurkassa tai teidän pihalla?

Sen muutaman kuukauden ikäisen kanssa voi jäädä kotiin? Jos siis tilanne on se ettei hoitajaa saa järjestettyä tai menee muuten liian hankalaksi.

Ja juu, ei se vauva välttämättä nuku pihalla kokoaikaa ja vaikka nukkuisi niin se että äidin täytyy vähän väliä juosta kurkkimassa ulkona voi jo häiritä lapsettomiksi tarkoitettujen juhlien tunnelmaa. Samoin kuin se jos vauva sattuukin heräämään ja otetaan siihen sisälle.

Sen muutaman kuukauden ikäisen kanssa voi jäädä kotiin? Jos siis tilanne on se ettei hoitajaa saa järjestettyä tai menee muuten liian hankalaksi.

No näinpä. Miksi sitä ei voi ajatella muita ihmisiä, pelkästään MINÄ (ja maailman kiltein ja hiljaisin vauva) on ajatuksissa.
Jätä sitten tulematta juhliin jos ei lasta voi jättää kotiin. Miten se on niin hankala ymmärtää? Se on vain kutsu, ei käsky.

Onko se sitten hauskaa änkeä joihinkin juhliin joissa kaikki muut ovat noudattaneet isäntäväen toivetta. Itse ainakin kokisin sen hyvinkin nolona tekona.

Ja juu, ei se vauva välttämättä nuku pihalla kokoaikaa ja vaikka nukkuisi niin se että äidin täytyy vähän väliä juosta kurkkimassa ulkona voi jo häiritä lapsettomiksi tarkoitettujen juhlien tunnelmaa. Samoin kuin se jos vauva sattuukin heräämään ja otetaan siihen sisälle.

Onneksi en kuulu sinun ystäväpiiriisi.

Me puolestamme saimme n puoli vuotta sitten kutsun ystävämme 40-vuotisjuhlille. Oikein oli bändi paikalla, kiva juhlatila vuokrattu jne. Ihan harmitti, että en itse n 1kk ikäisen vauvan äitinä voinut lähteä "lapsettomiin" kutsuihin.

Mies sitten soitti ja sanoi tulevansa yksin. Emäntä alkoi kyselemään, miksi minä en tule ja miehen kerrottua syyn olevan se, että täysimetyksellä olevaa vauvaa ei voi vielä viedä hoitoon, niin ko emäntä kauhistuneena selitti, että TIETENKÄÄN kielto lasten tuomisesta ei koske vastasyntynyttä.

Kaksi isompaa veimme siis hoitoon ja lähdimme vauvan kanssa juhliin. Juhlien alussa vauva oli nukkumassa ulkona (itkuhälytin kertoi kun heräsi), välillä imetin ja vauva vähän seurusteli ja sitten veimme vauvan vieressä olevaan pieneen huoneeseen nukkumaan sitteriinsä. Ja oikein mukavaa oli kaikilla! Eipä tuntunut näissä juhlissa ainakaan vauvan läsnäolo haittaavan ketään.

[QUOTE="Milla";24772046]Onneksi en kuulu sinun ystäväpiiriisi.

Me puolestamme saimme n puoli vuotta sitten kutsun ystävämme 40-vuotisjuhlille. Oikein oli bändi paikalla, kiva juhlatila vuokrattu jne. Ihan harmitti, että en itse n 1kk ikäisen vauvan äitinä voinut lähteä "lapsettomiin" kutsuihin.

Mies sitten soitti ja sanoi tulevansa yksin. Emäntä alkoi kyselemään, miksi minä en tule ja miehen kerrottua syyn olevan se, että täysimetyksellä olevaa vauvaa ei voi vielä viedä hoitoon, niin ko emäntä kauhistuneena selitti, että TIETENKÄÄN kielto lasten tuomisesta ei koske vastasyntynyttä.

Kaksi isompaa veimme siis hoitoon ja lähdimme vauvan kanssa juhliin. Juhlien alussa vauva oli nukkumassa ulkona (itkuhälytin kertoi kun heräsi), välillä imetin ja vauva vähän seurusteli ja sitten veimme vauvan vieressä olevaan pieneen huoneeseen nukkumaan sitteriinsä. Ja oikein mukavaa oli kaikilla! Eipä tuntunut näissä juhlissa ainakaan vauvan läsnäolo haittaavan ketään.[/QUOTE]

Jos olet sitä mieltä että vuava pitää aina saada tuoda mukaan jokapaikkaan, välittämättä isäntäväestä tai muista vieraista niin varmaan onkin hyvä ettei kuuluta samaan tuttavapiiriin. :D

Kyllä meilläkin on joskus ollut vauva mukana joidenkin juhlien alkuvaiheessa kun isänstäväki on vauvan sinne erikseen kutsunut. Muussa tapauksessa oltaisiin (tai siis minä vauva) jääty pois ja annettu toisten pitää rauhassa juhlansa. =)

Jos olet sitä mieltä että vuava pitää aina saada tuoda mukaan jokapaikkaan, välittämättä isäntäväestä tai muista vieraista niin varmaan onkin hyvä ettei kuuluta samaan tuttavapiiriin. :D

Kyllä meilläkin on joskus ollut vauva mukana joidenkin juhlien alkuvaiheessa kun isänstäväki on vauvan sinne erikseen kutsunut. Muussa tapauksessa oltaisiin (tai siis minä vauva) jääty pois ja annettu toisten pitää rauhassa juhlansa. =)

No minähän OLIN jäämässä pois ko juhlista, vaikka se vähän harmittikin.
Kunnes emäntä kauhistuneena sanoi, että TIETENKÄÄN MISSÄÄN TAPAUKSESSA kielto lasten tuomisesta ei koske vastasyntynyttä.
Että sillä tavalla isäntäväestä välittämättä minä toimin...

[QUOTE="Milla";24772112]No minähän OLIN jäämässä pois ko juhlista, vaikka se vähän harmittikin.
Kunnes emäntä kauhistuneena sanoi, että TIETENKÄÄN MISSÄÄN TAPAUKSESSA kielto lasten tuomisesta ei koske vastasyntynyttä.
Että sillä tavalla isäntäväestä välittämättä minä toimin...[/QUOTE]

Silloinhan se on ihan ok jos isäntäväki toivoo vauvaa paikalle. Mutta jos äiti lähtee siitä ajatuksesta että kyllähän se vauva nyt pitää saada tuoda mukana kun ei täysimetettävää voi kenellekään hoitoon jättää ja ketä se muka häiritsee jos vauva nukkuu pihalla tai olohuoneen nurkassa niin.... :confused:

Tosissaan se patenttiratkaisu mitä tuossa voi tehdä on jäädä sen vauvan kanssa kotiin. Ja kun sen kertoo samalla kun ilmoittaa jäävänsä pois niin isäntäväki saa mahdollisuuden korjata asian mikäli siis toivottavatkin vauvan tervetulleeksi. Kaikille se vauvan mukaantulo ei vaan ole ok ja ymmärrän hyvin sen että joskus halutaan pitää myös täysin lapsettomia kutsuja, varsinkin jos tarkoituksena on että pikkulasten vanhemmat saavat siinä samalla oman lapsettoman vapaaillan.

[QUOTE="minä";24771863]kaveripiiri on varmaan kaikille kauhistus,mutta me järkätään kavereitten kanssa 1-2kertaa vuodessa lapsettomia bileitä ja kyllä..juodaan kunnolla eikä kellään käy edes mielessä että lapset mukaan=)
terv.4.n lapsen äiti joka nollaan päänsä pari kertaa vuodessa.[/QUOTE]

Minusta ei ole mitenkään normaalia "nollata päänsä pari kertaa vuodessa"! Tuskin missään muussa kulttuurissa etenkään naiset tunnustavat tekevänsä noin, saati sitten säännöllisesti. Eikä kellään käy lapset edes mielessä???

Hmm... Me olimme kesällä kolmilla syntymäpäivillä, pyöreitä vuosia sankarit viettivät. Oli soittoa, tanssia, muuta järjestettyä ohjelmaa, oli ruokaa ja alkoholiakin. Ja ennen kaikkea kaikki vieraat oli kutsuttu perheineen! Lapsia oli sylivauvoista 18-vuotiaisiin asti ja siltä väliltä.
En oikein ymmärrä esim. 40-vuotisjuhlia, jotka järjestetään lapsettomina. Suurella osalla tuon ikäisistä on kuitenkin omia pieniä lapsia.

Eiköhän jokaine kutsujen järjestäjä halua, että kaikilla olisi mukavaa, voisi rentoutua, nähdä hyviä ystäviä ja jutella rauhassa vaikka syötävän ja viinin ja oluen merkeissä, kuten joskus silloin, kun ei vielä olut lapsia. Jotkut ovat juuri niiden kutsujen aikaan tilanteessa,että on ihan pieni vauva. Sellaista se elämä on, sitten ollaan kotona vauvan kanssa, mutta ei tehdä siitä mitään nuemroa. Tuntuu, että lapsen saaminen on monille asia, joka tuppaa poistamaan ajattelusta tilanteet, joissa on olut ilman lapsia ja joissa on ollut vieläpä hauskaa.
Minä itse en halua, että lapset juoksentelevat jaloissa tai vauva rääkyy vaunuissa tai sylissä ja lämmitellään mikrossa millon mitäkin, jos tarkotus on viettää ystävien kanssa rentouttavaa iltaa.
Jokainen, joka ei tätä ymmärrä, menköön itseensä, oikein syvälle, ja miettiköön, onko todellakin kohteliasta edes kyseenalaistaa tällaisten aikuisten keskisten illanviettojen tärkeys. Mihin lopputulokseen sitten tuletkaan, niin huomioi, sinä ja sinun vauvasi ette ole tämän maailmankaikkeuden keskipiste.

[QUOTE="vieras";24772260]Hmm... Me olimme kesällä kolmilla syntymäpäivillä, pyöreitä vuosia sankarit viettivät. Oli soittoa, tanssia, muuta järjestettyä ohjelmaa, oli ruokaa ja alkoholiakin. Ja ennen kaikkea kaikki vieraat oli kutsuttu perheineen! Lapsia oli sylivauvoista 18-vuotiaisiin asti ja siltä väliltä.
En oikein ymmärrä esim. 40-vuotisjuhlia, jotka järjestetään lapsettomina. Suurella osalla tuon ikäisistä on kuitenkin omia pieniä lapsia.[/QUOTE]
Aika monilla nelikymppisillä on kyllä jo ihan isot lapset.

Mun milestä vanhemmat, jotka osaavat jättää lapset omiin oloihinsa juhlissa ja rentoutua, ovat aivan vastuuttomia. Kyllä niiden omien perään pitää katsoa eikä luottaa siihen, että joku toinen katsoo tai että pärjäävät keskenään.

[QUOTE="vieras";24772260]Hmm... Me olimme kesällä kolmilla syntymäpäivillä, pyöreitä vuosia sankarit viettivät. Oli soittoa, tanssia, muuta järjestettyä ohjelmaa, oli ruokaa ja alkoholiakin. Ja ennen kaikkea kaikki vieraat oli kutsuttu perheineen! Lapsia oli sylivauvoista 18-vuotiaisiin asti ja siltä väliltä.
En oikein ymmärrä esim. 40-vuotisjuhlia, jotka järjestetään lapsettomina. Suurella osalla tuon ikäisistä on kuitenkin omia pieniä lapsia.[/QUOTE]

Niin, juhlia pidetään joskus koko perheille ja toisinaan vaan aikuisille. Itse ymmärrän molempia katson noissa fiksuimmaksi toimia sen isäntäväen mukaan, eli juhlimaan lähtevät ne jotka sinne on kutsuttu.

Yhteistyössä