Pissa-asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakuilijan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nakuilijan äiti

Vieras
Poika 2v7kk on opetellut kesän aikana pissaamaan ja kakkaamaan pottaan. Järjettömän lämpöisen asunnon takia poika oppi kirmaamaan ympäri kämppää alasti tai t-paidassa. Ja potan piti olla olohuoneessa. Näillä ehdoilla homma toimii, mutta. 1.Pottaa ei voi pitää vessassa, koska sinne poika ei mene tarpeilleen. 2.Poika ei suostu käyttämään housuja ilman vaippaa. Kokeiltu on pikkuhousut, pitkätkalsarit, golleget, sortsit jne. Huutaa ja repii housut pois. 3. Poika ei myöskään muista infota äitiä tarpeensa suoritettuaan, eli koko ajan on oltava tutka päällä potalla käynnin suhteen... Näitä ongelmia lisää se, että poika juo järkyttäviä määriä vettä, eli pissaa tosiaan tulee todella paljon... Harmittaa kun unia lukuun ottamatta poika olisi ihan kuiva kun näistä lieveilmiöistä päästäisiin... VINKKEJÄ!!! :wave:

Oliskos ne harjoitteluhousut sellanen "pehmeä lasku " vaipattomuuteen, jos niitä suostuis pitään? Suostuisko hän itse yrittään tyhjennellä sitä pottaansa alkuun voi mennä viereen mutta siinä se vessakin sitte tulis tutuks.Minä laitoin vessan oveen sisäpuolelle pottapaikan viereen, sellasen julisteen missä oli lapsia leikkipuistossa tekemässä kaikkea, niin siitä sai kehitellä kaikkia mielikuvitus juttuja potalla istuksiessaan, auttaiskohan tällanen vessan "maineen" parannuksessa.Silleen vaan hissuksiin juonimalla tossa kannattaa edetä kun on jo noin hyvin kuiva. ;)

Meillä auttoi ongelmassa se, että vaan yksi päivä vein sen potan vessaan ja sanoin, että sitä ei sitten sieltä enää pois tuoda ja piste. Eikä sitä tuotu sieltä pois. Alkuun pissasi housuun varmaan viikon pari kun ei muistanut mennä potalle kun ei sitä koko aikaa nähnyt, mutta nyt osaa jo hienosti mennä. Tyhjentääkin potan itse, huuhtelee sen, pyyhkii pyllynsä, vetää vessan ja vielä pesee ja kuivaa kädetkin toimituksen päälle. Tykkää kun saa olla aivan omatoiminen ja sitten kehutaan. Vieläkin aika ajoin saa olla sanomassa, että mene vessaan kun sulla selvästi on nyt pissahätä, mutta eipä ole paljonkaan vahinkoja enää sattunut tuon siirtymävaiheen jälkeen.

Auttaisko muuten se, että lähtisit pihalle ilman vaippaa? Kaippa se lapsi suostuu pihalle menemään housut jalassa ja siellä ollessaan huomaa, että housuja voi pitää myös ilman vaippaa. Ehkäpä myös yltiö-hienot alushousut vois toimia tai esim uudet farkut, joita saa pitää vaan pikkuhousujen kanssa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 22:52 minä vaan kirjoitti:
Tyhmä kysymys mutta ootko koittanu boxereita?
Meillä ei meinaan muita suostuta käyttämään kun puristaa,kiristää jne
En ole löytänyt 90 cm boksereita mistään, mutta sortsit joita kokeilin, oli tosi bokserimaiset... Muillekkin kiitos vinkeistä. Uloskin lapsi lähtisi ILMAN housuja tälläkin kelillä... Mutta eiköhän tämä tästä... Pikkuhiljaa!

Niin ja piti vielä jatkaa, että huosuja poika ei selvästi halua käyttää, koska pelkää ettei ehtisi potalle eikä hän oikein osaa, ainakaan nopeasti, laskea housuja. Ihme juttu, että on niin tarkka tuosta, kun ei ole kertaakaan pissannut housuun eikä ole toruttu vahingoista kun alkuvaiheessa, kun poika tahallaan pissasi lattialle että saisi "vettä" leikkejä varten... Mutta yhdestä asiasta olen varma, ei tuo vaipoissa tai nakuna kulje enää 10 vuotiaana!

Voisko sitte asiaa auttaa vaikka kuminauhavyötärölliset housut esim gollege-housut. Harjoitelkaa niitten riisumista yhdessä, että alkaa luonnistua. Meillä ainakin 2 v 6 kk ikäisen tytön mielihommaa on pukea päälleen ja riisua itse kaikkea mahdollista mitä käsiinsä saa. Aina ei onnistu ja sitten alkaa parku, mutta toisaalta, hankalammatkin lappuhaalarit alkaa mennä jo sujuvasti päälle ilman apua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2005 klo 12:02 Nakuilijan äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 22:52 minä vaan kirjoitti:
Tyhmä kysymys mutta ootko koittanu boxereita?
Meillä ei meinaan muita suostuta käyttämään kun puristaa,kiristää jne
En ole löytänyt 90 cm boksereita mistään, mutta sortsit joita kokeilin, oli tosi bokserimaiset... Muillekkin kiitos vinkeistä. Uloskin lapsi lähtisi ILMAN housuja tälläkin kelillä... Mutta eiköhän tämä tästä... Pikkuhiljaa!

H&M:llä ja Kappahl:ssa on boxereita koko 86/92cm

Meillä on kans semmonen juttu että tosi hienosti oppi pissaamaan ja kakkaamaan potalle kesällä kun ei tarvinnu pitää kun sortseja tai sitte oli kokonaan ilman housuja sisällä,mut nyt kun laitetaan collegehousut niin useimmiten pissa ja kakka tulee housuun. Pojalla on myös bokserit tai pikkukalsarit jalassa ja osaa ottaa pois mut ei kai vaan muista housut jalassa että ei ole vaippaa...

samasta asiasta mut kuitenki asian vierestä :) eli meillä sama homma et potta on oltava näkyvillä et tyttö muistaa käydä siinä mut ongelma 0n kakkaaminen!!!!!!!!alussa kakka tuli pottaan joka kerta mut nyt ei pottaa kakkaan vaan housuihin!!!!ei auta vaikka näen että hänellä kakattaa ja sanon et menee potalle tai vien istumaan potalle ei tee asiaansa siihen vaan vähän ajan päästä ilmoittaa et kakka on housuissa!!!!!!!!!!!!!!!olen niin V.I.T.T.U.U.N.T.U.N.U.T kyseiseen asiaan et olen jopa miettiny vaipan takaisin laittoa!ei auta moittiminen eikä lahjominen tai kehuminen!!!kakka tulee housuihin!!!olen niin väsyny enkä tiedä enää mitä pitäis tehdä!!!!!!!!!!annanko olla ilman housuja koko ajan kotona et on pakko mennä potalle kun kakattaa vai mitä pitää tehdä!?!onko jollain ollu samanlaista ongelmaa?!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 13:47 akkavalta kirjoitti:
samasta asiasta mut kuitenki asian vierestä :) eli meillä sama homma et potta on oltava näkyvillä et tyttö muistaa käydä siinä mut ongelma 0n kakkaaminen!!!!!!!!alussa kakka tuli pottaan joka kerta mut nyt ei pottaa kakkaan vaan housuihin!!!!ei auta vaikka näen että hänellä kakattaa ja sanon et menee potalle tai vien istumaan potalle ei tee asiaansa siihen vaan vähän ajan päästä ilmoittaa et kakka on housuissa!!!!!!!!!!!!!!!olen niin V.I.T.T.U.U.N.T.U.N.U.T kyseiseen asiaan et olen jopa miettiny vaipan takaisin laittoa!ei auta moittiminen eikä lahjominen tai kehuminen!!!kakka tulee housuihin!!!olen niin väsyny enkä tiedä enää mitä pitäis tehdä!!!!!!!!!!annanko olla ilman housuja koko ajan kotona et on pakko mennä potalle kun kakattaa vai mitä pitää tehdä!?!onko jollain ollu samanlaista ongelmaa?!!

Meillä oli tytön kanssa tasan sama ongelma noin kuukausi sitten! Ja voi että otti päähän!!! Niin raivostuttavaa kun näkee, että toinen tekee suurinpiirtein tahallaan housuun...

No, minä kokeilin laittaa vaipan takaisin. Ei auttanut, kakka tuli edelleen housuun (sitten vaipanvaihdon yhteydessä). Sitten kokeilin, että juoksentelisi nakuna. Ei auttanut, kakkasi lattialle.

Viimein sitten löytyi keino, mikä auttoi. Ostin Tiimarista 100 kappaleen pussin sellaisia oikein sööttejä Nalle Puh -tarroja. Laitoin pussin magneetilla jääkaapin oveen ja vessaan potan viereen taulukon, johon sai niitä liimata. Joka välissä kiinnitin tytön huomion niihin tarroihin ja muistutin, että niitä saa vaan, jos kakkaa pottaan. Siihen taulukkoon olin laittanut myös muutamien ruutujen välein merkin ja aina sellaisen ruudun kohdalla sai myös uudet pikkuhousut. Ne pikkuhousut ei juuri kiinnostanut, mutta ne tarrat veti niin voimakkaasti puoleensa, että noin 5 "sattuma-tarran" jälkeen (eli sai tarran vaikka kakkasi housuunsa, mutta pidätteli vaikka sen viimeisen pikkukikkareen ja teki sen edes pottaan) alkoi sitten kakata koko ajan pottaan. Nyt on sitten vaan ongelma, että miten me päästään noista hiton tarroista eroon...

Meiädn poika innostu vuosi sitten 2,3 kk pissaamisesta ulos, kesä meni seisten pusikoissa niin kivaa se oli

kotona syksyllä saatiin innostumaan pöntöstä (potta jäi pieneksi ei viittitty osta enää uutta) kun teki niin kuin iso miehet seisten pallin päältä. Nykyisin istuen mut saatiin se innostus siihen pönttöön aikaseks :)

Samalla viikolla jäi myös yövaippa pois ja vaipatonta elämää jo vuosi takana, vahinkoja on tullut alle kymmen yhteensä päivällät tai yöllä.

meillä ainakin isin malli oli paras innoite.

Meillä testailtiin tarroja hampaiden pesuun, aikanaan nekin unohtu kun (mukamas) en muistanu ostaa niitä lisää kaupasta

Meillä leikitään hampaiden pesun viimeseksi tiikeriä kun pestää etuhampaat ja on taaaaas niin hauskaa, olisipa itellkin noin helppoa viihtyminen
:laugh:

meillä poika ei käy lainkaan potalla vaan hän käy pytyllä niinkuin isikin :saint:
ei suostu menemään tarpeilleen pieneen pottaan vaan tosiaan aina pytyllä ja ilman mitään pienentäjiä. Ikää hänellä on nyt saman verran eli 2v7kk

nyt on tullut vielä se tapa, että kun on pelkkä pissi niin koroke vaan ja sitten seisoaltaan pissataan pyttyyn niinkuin isikin, eli isi on kaikki kaikes :D

Yhteistyössä