Palaako tupakka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poltatko tupakkaa?

• Kyllä päivittäin

Ääniä: 0 0,0%
  • Kyllä, mutta vain satunnaisesti

Ääniä: 0 0,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    8
V

vierailija

Vieras
Miten on palstalaiset, palaako kessu, rööki, röllykkä, rölli, pötkylä tai nortti? Maistuuko syöpäkääryle, mallu, chessu tai lämäri? Onko tapanasi imutella hermosavut, aamukessut tai siistit sikarit? Jos niin miksi?

etu_tupakka_503_uu.jpg

Matala koulutus ja epäterveelliset elintavat kulkevat usein käsi kädessä.

Mahdollista.

Mutta kouluja käydessä röökiä paloi helposti yli aski päivässä. Siellä myös tuli totuttua tapaan polttaa savuke lounaan päälle. Ja välitunnilla, tunnin välein.

Duunissa taas savuille pääsi vain joka toinen tunti taukojen aikaan.

Mä syyttäisin tapariippuvuudestani siis enemmän nimenomaan kouluja kuin työntekoa.

Mahdollista.

Mutta kouluja käydessä röökiä paloi helposti yli aski päivässä. Siellä myös tuli totuttua tapaan polttaa savuke lounaan päälle. Ja välitunnilla, tunnin välein.

Mä syyttäisin tapariippuvuudestani siis enemmän nimenomaan kouluja kuin työntekoa.

He he.

Minä syytän yksin sinun tyhmyyttäsi, sinä muita. Toope!

Mahdollista.

Niinhän minä sanoin, matala koulutus ja kessuttelu kuuluvat yhteen. Mutta sinua ja hataraa luetun ymmärtämistäsi ei käy syyttäminen, koulutuksen vika tämäkin.

Palaa enää harvoin, koska kroppa pistää hanttiin. Mieli tekisi, mutta savut kun ottaa, niin häjyä tekee o_O

Mutta sananen ajatuksistani.
Koulu ensimmäisestä vuodesta lähtien määrittelee ihmiselle rytmin. Töitä, tauko, töitä, tauko, töitä, ruoka, töitä jne.
Se miten tauot ihminen käyttää, määräytyy saadusta esimerkistä koulussa sekä kotona.

Peruskoulu ei anna mallia tupakoinnille, se tulee kavereilta ja kotoa. Peruskoulu on osittain antanut mallin virvokkeiden nauttimiseen tauolla (karkki-/limuautomaati) , joista onneksi koulut ovat luopumassa. Toisenasteen koulutuksessa taukojen sosiaalinen merkitys kasvaa ja vaihtoehtona on kahvi, tupakka, some jne.

Valtaosa aikuisista nauttii tauoilla virvokkeita kahvia, energiajuomia jne. koulutuksesta riippumatta. Tupakointi on joissakin ammateissa työaikana mahdotonta. Työaikavarkaita löytyy kuitenkin joka ammatista. Kupillinen sumppia hörpitään koneen ääressä samalla, kun selaillaan päivän palstajuoruja. Moititaan tupakoitsijoita samalla, kun vasemmalla kädellä truutataan nuuskaa huuleen.

Tupakointi on yleensä mielletty matalapalkkaisiin aloihin. Nykyään korkeasti koulutetut eivät kessuttele, mukamas. He tekevät sen piilossa samalla tavalla kuin muutkin päihteiden käytöt.

Jos kysyt tohtorilta "palaako?"
vastaa hän "ei kiitos, mutta lasillisen viiniä voisin ottaa". Lasillisen jälkeen ei pala nortti, mutta sikarin hän voisi seuraksi pössäytellä. Jotta tohtori ei tuntisi ahdistusta sosiaalisessa tilanteessa, hän nappaa parit tasaavat pillerit toisen viinilasillisen vauhdittamana ja vetää sätkästä henkoset tarjoten myös sinulle.

No lähti juttu rönsyilemään, mutta turha sitä koulutusta ja asemaa yhteiskunnassa luuraa. Tupakka pienin paheista, jos päihteet pistetään viivalle.

Mul tota samaa. Ite vaan päätin et loppuu. Vituttaa miettiä koko ajan et mistä saa röökiä ja nyt se on jo noin kallistakin et sätkäkamoihin menee 16€ jo ja kun sitä ketjussa polttaa nih rahaa palaa. Noussu yli tuplil hinta. Huomasin itte et kahvia ei voi enään juoda en tiedä voiko milloinkaan koska kun juon kahvia niin ainakin nyt jää röökinhimo päälle. Toinen mikä tuo röökinhimoa ni on syöminen. Ruokailun. Mut huomasin eilen vaikka söin ni se safkis röökinhimo meni ja tuli nopiaan. Oli sellainen päättäväinen et nyt ei polteta. Noh aamu oli se paska valinta et päätin kitata kahvia vanhasta tottumuksesta heti aamulla ja okei pikku paukut. Ni joo kahvin kanssa meni se kolme röökiä mitkä sain viel jämistä kaivettua. Eikös albert ainstain keräillyt maasta tumppei. No okei 3 röökiä siis menny itellä puoleentoista päivään. Mikä kuitenkin aika vähän ku yleensä meni päiväs 50. Huomasin et eilen pikku lenkki teki hyvää ja vois lisätä sitäkin toki oon aika pitkii matkoi kävellykkin viimepäivinä. Joo ja alkoa kului. Mut jos aijon olla ioman röökiä. Ni ei voi juoda kyl kaljaakaan. Arvelisin et pikku kaljoissa röökinhimo käy suureks. Kerrankin yks oli ollut vuosii polttamatta ja kun juotiin ni se alkoi kerjään et anna parit savut. Ja kyl itellä alko lisää röökin himon määrää merkittävästi et toppa saattaa mennä illassakin. Mut must tuntuu etten mä ala muistella monta päivää ilman röökiä oon ollut vaan koitan unohtaa sen. Ja mikä on nyt tilanne. Sellasia hetken kestäviä et polta kohtauksia tulee välillä. Mut ne menee ohi. Mut joo tsempppii kaikille jotka aikoo lopettaa. Paskaahan se on. Ainiin ja pelaaminenkin saa tekeen mieli röökiä ja yks muukin pahe. Mut ei ne tota aamun virhettä lukuunottamatta pahoi.