pissa vahinko patjaan, onko patja mennyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja patja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

patja

Vieras
Pissi tuli patjaan ja kerkesi imeytyä jo täysin... Haisee kamalalle, kuten arvata saattaa. Onko mitään tehtävissä, vai suosiollako heitettävä menemään. Harmittaa niin kun kyseessä muutaman kuukauden vanhan patja. Ja kyseessä siis 90x200 vaahtomuovipatja.

jyskistä, mut ei mitään hajua paljo se makso.....
Nyt muuten on sitä hajua sitten muuten vaan :)

Tietysti mietin sitä pesemistä, mutta tuli mieleen, että kun se kuitenkin kuivuu niin hitaasti niin alkaako se sitten haisemaan...?

Jos päätät pestä sen patjan niin laita kuivumaan mieluiten saunaan ja pysty asentoon. Ite oon lämmitelly sit saunaa ihan sen takia et saan patjan joskus kuivaksi.
T. eräänkin pissapatjan pessyt

meillä tyttö oksensi ja ripuloi patjaan ja mä vein sen paikalliseen pesulaan ja sen pesetys maksoi 36?......sain seuraavana päivänä sen kuivana ja hyvän tuoksuisena takaisin. Olen joskus ite pessyt mutta kuivuminen kestää tosi kauan ja tuntuu että se jää silti kosteaksi vaikka tuntui jo kuivalta. Pesulaan siis vaan =) , meijän patja maksoi uutena 68? eli siks pesetin sen....oli kuitenkin edullisempaa noin.

Alkuperäinen kirjoittaja hetikial:
meillä tyttö oksensi ja ripuloi patjaan ja mä vein sen paikalliseen pesulaan ja sen pesetys maksoi 36?......sain seuraavana päivänä sen kuivana ja hyvän tuoksuisena takaisin. Olen joskus ite pessyt mutta kuivuminen kestää tosi kauan ja tuntuu että se jää silti kosteaksi vaikka tuntui jo kuivalta. Pesulaan siis vaan =) , meijän patja maksoi uutena 68? eli siks pesetin sen....oli kuitenkin edullisempaa noin.

Täällä missä me asutaan on niin surkea pesula, että sinne en uskalla viedä. Edes maton pesemiseen ei voi olla tyytyväinen. Muuten varmaan veisinkin, mutta huonojen kokemusten saattelemana en uskalla tuonne viedä :( Eli yritän vaan pestä itse ja toivoa parasta.

En kyllä mitään tahranpoistoainetta enkä edes hajustamatonta Allergia- ja astmaliiton hyväksymää pesuainetta laittaisi. Voi olla vaikea saada sitä pois paksusta patjasta ja kemikaalit on pahempi vaihtoehto. Luulisi puhdistuvan riittävästi pelkällä vedellä.

Ronskisti vaan suihkuun ja tuntikaupalla saunotusta, niin kyllä pitäisi kuivua. Saunotuksessa ei kannata säästellä, jotta tulee varmasti kuivaksi. Laittaisin kiukaan matalahkolle lämmölle, koska ei ole tietoa, että miten materiaali reagoi korkeaan lämpötilaan. Lisäksi se säästänee energiaa, vaikka se tässä onkin toissijaista.

Yhteistyössä