Pissahädän tunne kadonnu synnytyksen jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pispis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pispis

Vieras
Vasta kun rakko on iha täys niin tunnen tarvetta mennä veskii. Mut muutoin ei mitää. Käyn vessassa iha vaan ku muistan etten oo pitkää aikaa käyny ja silloinkin tulee niin paljon pissaa, että ennen olis ollu hädän tunne. Eihän tää toki vaarallista oo.

Mulla oli sama juttu, tosin se pissan pidätyskykykin katosi. En muista, kauanko meni, että tilane palautui normaaliksi, mutta jälkitarkastuksessa tuota ongelmaa ei enää ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks sulla rakko venyny synnytyksessä? Ollu liian pitkään pissaamatta eikä tajuttu katetroida tms?

En tiä.. Tosin kun synnytyksessä katetroivat niin sanoivat, että olipas hyvä kun katetroitiin ku tuli niin paljon pissaa.

rakkosi on ylivenyttynyt ja sillä kestää aikaa palautua. Muista käydä säännöllisesti vessassa, ettei venytystila enää jatku! Aikaa vie, mutta ainoa mitä voit itse tehdä on tuo vessassa käyminen, vaikkei hädäntunnetta olisikaan

Mulla synnytyksessä kans katetroivat ku hoksivat että on rakko niin täynnä... Olo helpottuki kummasti...

Synnytyksen jälkeen ei muutamaan päivään ollu kunnollista pissahätää... Mut se kyllä palaa

Kannattaa reenata lantionpohjalihaksia ahkerasti!

Synnytyksestä siis kuukausi. Pitääkin käydä sit usein vessassa, ettei veny lisää! Se vaan helposti unohtuu tässä vauvan kaa hyöriessä. :whistle:
Ei ole onneks mitään pidätyskyvyttömyyttä.

Hei alkuperäinen kirjoittaja!! Onko tilanteessasi muutosta tapahtunut parempaan? Mulla synnytyksestä reilu 2 vkoa ja sama juttu, en tunne hätää lainkaan. Lisäksi rakkoon jää virtsaamisen jälkeen pissaa, en saa siis tyhjennettyä kunnolla. Olen menossa lääkäriin asian vuoksi ensi viikolla, pelottaa paraneeko tämä ikinä. Ilmeisesti rakko on ylivenyttynyt ja siksi tunto kadoksissa ja tyhjentäminen ei onnistu.. kaikki muutkin kellä kokemuksia, niitä kaivataan!! Ahdistavaa käydä 3 h välein pissalla vaikkei mitään tuntoa ole :(

Mulla synnytyksestä on kulunut vasta neljä päivää ja sen aikana oli runsasta verenvuotoa. Koko alapää on aivan mustelmilla ja turvoksissa. Mutta ennen kaikkea pissahädän tunne on täysin kadonnut eikä pissaaminenkaan onnistu ilman valtavia ponnistuksia. Tuntuu että ne lihakset ovat täysin tavoittamattomissa, joita tarvittaisiin tähän. Synnytyksen aikana katetroitaessa rakko ei ollut mitenkään venyttynyt, joten siitä ei pitäisi olla kyse. Mietinkin mitä sinulle äippä 2010 sanottiin lääkärissä asiasta? Itsellä aikaa siis kulunut vasta 6 päivää, mutta silti mietityttää miten tämä paranee. Tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiville.

Vielä siis tarkennus edelliseen kun näköjään en osaa laskea päiviä. Eli siis synnytyksestä on kulunut tuo ensin mainitsemani neljä vuorokautta eikä kuusi niin kuin näköjään kirjoitin tuohon loppuun.

Vakitettavasti tilanne mulla ei ole korjaantunut :( Lääkärissä käydessä todettiin että pissaamisen jälkeen rakkoon jää aivan liikaa pissaa, ja olen joutunut nyt katetroimaan itseäni 1x päivässä. Tämä oli mulle suuri järkytys. Pissaaminen edelleenkin vaikeaa liruttelua ja alan olla tosi epätoivoinen, vielä tilannetta seuraillaan kun synnytyksestä lääkärin mukaan vähän aikaa, mielestäni kyll 2 kk tällaisen kanssa eläminen on ollut tosi piiiitkä ja kamala aika. Pelottaa ihan hirveesti et jää tällaiseksi, en voi käsittää miksei rakko toimi... mut sulla vasta muutama päivä joten toivotaan että kun turvotus ym laskee niin helpottaa. eikö sairaalassa sanottu asiasta sulle mitään? Tsemppiä!!

Kiitos vastauksesta äippä 2010!
Mä oon soitellut tonne sairaalaan ja koko ajan kehottavat odottamaan että asia palautuu kuntoon. Terveyskeskuksen lääkäri kyllä sanoi, ettei tää ole enää mikään normaali tilanne, kun synnytyksestä on nyt kulunut jo yli kolme viikkoa. Mulla oli tossa välissä kohtutulehduskin, joka toivottavasti nyt on ohi. Sitäkään en kyllä tuntenut, kuume vain nousi äkkiä tosi korkeaksi. Nyt oon taas kuumeessa ja huomenna aion marssia sinne sairaalaan ja sanon, että tää homma pitää jotenkin tutkia. Mä alan kanssa pikku hiljaa panikoimaan, että tästä tuli nyt elinikäinen riesa ja pelkäämään, että mitä tästä tulee.
Kauheasti voimia sulle ja muille saman asian kanssa kamppaileville. Ennen en ole ikinä ymmärtänyt miten merkittävä tällainenkin asia voi olla käytännön elämän kannalta. Ja vielä kiitos vastauksesta!