Pissanäyte aamuvirtsasta...TYHMÄ KYSYMYS...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaus sekoittaa pään?? :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaus sekoittaa pään?? :)

Vieras
Auttakaa tyhmää/uusavutonta. Mun pitää viedä äitiyspolille pissanäyte aamupissasta otettuna. Pakko pissata kotona, kun en voi millään pidättää herättyäni aamukymmeneen. Noh, mihin purkkiin kusasen vai pitäiskö ihan terveyskeskuksesta hakea ko. tarkoitukseen käytettävä purkki? Miten te olette tehneet arvon kanssa odottajat? :)

varmaan saat neuvolastasi puhtaan purkin kansineen, missä voit näytteen viedä. Kysäseppä sieltä. Tai sieltä äitiyspolilta. Kannattaa kysästä myös säilyvyydestä, että pitääkö laittaa jääkaappiin jos et heti sitä pääse viemään.

Periaatteessa mikä tahansa puhdas purkki käy, mutta meillä saa tk:n labrasta ilmaiseksi hakea testipurkin. On vielä sellaista mallia, että siitä saa itse siirtää virtsan näyteputkeen. On helppo ja siisti kuljettaa mukana. Mulle on sanottu, että jos ehdin neljän tunnin sisällä virtsaamisesta toimittaa näytteen labraan, sitä ei tarvitse laittaa jääkaappiin.

Miten nuo lääkäriltä saadut pissapurkit toimii? Sain yhden kannellisen muovipurkin sekä kaksi putkiloa, joista toisessa jotain valkoista ainetta pohjalla (luultavasti säilöntäainetta tms.)? Mihin pissaan, missä purkissa vien lääkärille?

Eikö sulle tullut ihan ohjeita mukana?
No pissit tietenkin siihen muovipurkkiin ja otat siitä tavaraa molempiin putkiloihin, jotka viet lääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäfgfd:
Miten nuo lääkäriltä saadut pissapurkit toimii? Sain yhden kannellisen muovipurkin sekä kaksi putkiloa, joista toisessa jotain valkoista ainetta pohjalla (luultavasti säilöntäainetta tms.)? Mihin pissaan, missä purkissa vien lääkärille?

Ota (meillä sininen) kansi purkista pois. Pissaa purkkiin. Laita purkin kansi kiinni. Poista kannessa oleva tarra. Tyrkkää niin monen putken päät kuin sulle on annettu (yksi kerrallaan) tarran alla olevaan piikkiin ja anna putkilon täyttyä virtsalla merkkiviivaan asti. Poista putkilo purkin kannesta ja heiluttele koeputkea n. 6 kertaa edestakaisin. Mukana pitäisi olla myös tarralaput, joihin kirjoitat nimesi ja sosiaaliturvatunnuksesi. Ne tarralaput liimaat putkiloihin. (Tarrat voivat olla myös jo liimattuna putkiloissa).

Yhteistyössä