Pissavaivaa ja hunot hampaat,auttakaapa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rubi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rubi

Vieras
:hug: Hei!
Tulin tanne hakemaan apua ongelmaan,kun itse en tieda mita tekisin.Minulla on 5v ja 4 kk ikainen tytto ja hanella on 2 vaivaa,joista en tieda liittyvatko yhteen vai ovat 2 eri vaivaa.Nyt kysyisin etta osaisiko joku neuvo kenen luo minun pitaisi kaantya(erikoislaakari?ja mika ala?).Tytto oli paiva kuiva jo 1 v ,sittemmin,n.3v.alkoi kastelemaan paivisin joskus harvemmin joskus useimmin ja sita on jatkunut koko ajan,virtsa haisee ihan kauhealle(ammoniakki?),han ei tee koskaan pitkaa pissaa,sita jaa virtsarakkoon(se kuvattu) ja ei ole huomattavissa mitaa psyykkistakaan,sokeriarvot veressa oli 85.Toinen vika tytolla on etta hampaat ovat todella hunot,kakissa hampaissa reikia,paitsi kuusi etualahammasta(johtuu ainakin osaltaan siita etta on saanut kortisonia astmaan pienempana),mutta onko se voinut pilata lapsen hampaat,vai voisiko tama kaikki liittya johonkin yhteen ja samaan.
Toivoisin etta teilla olisi jollain antaa minullñe hyva neuvo mihin hakeudun tyton kanssa?kiitos jo etukateen ja kaikkea hyvaa kaikille. :hug:

heissan! Tuohon pissavaivaan neuvoksi siisteyskasvatuksen "uudelleen" opettelu. Ja pissalle neljän tunnin välein, oli hätä tai ei ja kerran päivässä isommalle asialle. Tarkoituksena siis opetella säännölliset wc käynnit. Jos pissaa jää aina rakkoon, se altistaa tulehduksille.Pissan paha haju johtuu myös siitä kun on niin kauan rakossa. Em. ohjeet on meidän perheelle antanut lastenlääkäri. Niin ja juominen pitää muistaa, eli riittävästi nestettä ja tietysti säännölliset ruokailuajat.
Mitä hampaisiin tulee, säännölliset ruokailuajat, riittävästi nestettä (vaikuttaa mm. sylkeen) ja tietysti makeitten mehujen, karkkien jne käytön rajoittaminen. Ja säännöllinen hampaiden pesu.Hammaslääkäriltä kannattaa kysyä myös neuvoja.
Tsemppiä!

Kiitos vastauksesta,naita kaikkia on jo koitettu,siis wcharjoittelut yms,mutta se ei ole tuottanut mitaan tulosta,vika on kaiketi joku ihan muu,elimellinen,ei psykkinen,ja ilmeisesti ei siihen liittyne sita sokeritaudinriskiakaan mita olen pelannyt.
Hampaat on tutkinut maan parhaat lastenerikoishammaslaakari ja muut hammaslaakarit ja kukaan ei ole osannut sanoa mitaan muutakuin etta kortisoni on vairioittanut,suus hygienia ja ruokatottumukset ja tavat ovat kohdallaan ja kaikki muut perheen 3 lasta ovat terveita hampaista.minulla kavi vain mielessa etta jospa tama onkin jotain sairautta mika oireilee nain,mutta taitaa olla vain kaksi ihan erillista asiaa ja ne ovat koituneet taman pikkutyton kohdalle.kiitos avusta.

Yhteistyössä